به بهانه عدم معارفه معاون عمرانی فرمانداری لاهیجان؛

در حدفاصل صدور حکم انتصاب تا معارفه امضای مدیر سابق وجاهت قانونی دارد؟

با توجه به عدم برگزاری مراسم معارفه این سوال به وجود می آید که آیا در حدفاصل صدور حکم انتصاب تا معارفه امضای مدیر سابق وجاهت قانونی دارد؟

اختصاصی حرف تازه – بر اساس گزارش های دریافتی روز پنجشنبه هفته گذشته، طی حکمی فرامرز مصطفوی معاون سابق برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود، این مسئولیت را در فرمانداری لاهیجان برعهده گرفت و جایگزین آریا جهانگیری در این مسئولیت شد. اما با توجه به عدم برگزاری مراسم معارفه این سوال به وجود می آید که آیا در حدفاصل صدور حکم انتصاب تا معارفه ، امضای مدیر سابق وجاهت قانونی دارد؟

قرار بود روز دوشنبه مراسم معارفه برگزار شود و مصطفوی به طور رسمی این مسئولیت را بر عهده بگیرد اما تا این لحظه خبری نبوده و این مراسم در زمان دیگری برگزار خواهد شد.
وجود فاصله زمانی میان صدور حکم و برگزاری مراسم معارفه برای نخستین بار نیست و پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است اما موضوعی که وجود دارد این است که آیا در این فاصله زمانی حضور آریا جهانگیری پاشاکی در جلسات مختلف و یا احیانا امضای نامه های اداری توسط ایشان جنبه قانونی دارد؟
در واقع به نظر می رسد برگزاری مراسم معارفه به نوعی یک مرحله تشریفاتی در انتقال مدیریت از فردی به فرد دیگر است و ملاک عمل تاریخ صدور حکم انتصاب است. در این صورت بهتر است این فاصله زمانی به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش یابد و در این مدت مکاتبه ای صورت نگیرد چرا که به نظر نمی رسد دیگر حضور مدیر سابق در جلسات و یا امضای آن فرد وجاهت قانونی داشته باشد.
این موضوع صرفا برای این مسئولیت در فرمانداری لاهیجان مطرح نمی شود؛ موضوعی کلی است که ممکن است در آینده برای فرد یا افرادی از لحاظ قانونی مشکل ساز شود و ارتباطی با نحوه عملکرد افراد در مسئولیت ها ندارد. همانطور که پیش از این نیز در خبر معارفه از آریا جهانگیری به عنوان یکی از معاونین پرتلاش یاد کردیم اما ضروری است شخص استاندار و سایر مسئولین مربوطه در این مورد دقت نظر داشته باشند تا ضمن آن که شانیت احکام صادر شده از سوی استاندار حفظ می شود از لحاظ حقوقی نیز در آینده شاهد مشکلاتی اینچنینی نباشیم.

بیشتر بخوانید:

تغییر در معاونت عمرانی فرمانداری لاهیجان


در حدفاصل صدور حکم انتصاب تا معارفه امضای مدیر سابق وجاهت قانونی دارد؟

در حدفاصل صدور حکم انتصاب تا معارفه امضای مدیر سابق وجاهت قانونی دارد؟