مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

درخواست وزیر کشور برای اولویت رانندگان حمل و نقل عمومی برای واکسن کرونا

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: وزیر کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر درمان برای تزریق واکسن کرونا شد.

حرف تازه – وزیر کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری درخواست خود برای در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر درمان برای تزریق واکسن کرونا را مطرح کرد.

مرتضی ضامنی افزود: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، درخواست قرارگیری رانندگان ناوگان تاکسیرانی در اولویت دریافت واکسن بعد از کادر درمان را از طریق وزارت کشور پیگیر شدیم.
وی ادامه داد: بر همین راستا، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس جمهوری خواستار اولویت رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی برای تزریق واکسن کرونا پس از کادر درمان شده‌اند.
ضامنی در مورد این درخواست گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است، از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگی حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضد عفونی مکرر ناوگان را نیز به تصویب رسانده است.
وی ادامه داد: به رغم رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در این بخش، اما به علت تماس مستمر رانندگان با مسافران، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به کرونا و متاسفانه فوت روبه رشد تعدادی از رانندگان مبتلا باشیم.
ضامنی در خصوص این درخواست تاکید کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی امری مهم و اجتناب ناپذیر است و از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم این افراد با تعداد زیادی از شهروندان به عنوان مسافر و نقش آن‌ها در کنترل چرخه انتقال ویروس خواهشمند است دستور فرمائید؛ در فرایند تزریق واکسن، رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پس از کادر پزشکی و درمان که در جبهه نخست مبارزه با این ویروس قرار دارند، در اولویت قرار گیرند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اکنون با احتساب رانندگان تاکسی، ون و اتوبوس ۴۰۰ هزار نفر در بحث حمل و نقل عمومی فعال هستند.
درخواست برای تزریق واکسن کرونا از سوی اصناف طی روزهای اخیر افزایش یافته و این درحالیست که بنا بر تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان و سالمندان در اولویت اصلی دریافت واکسن کرونا هستند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چندی پیش در توئیتی تصریح کرد: هیچ تغییری در برنامه جامع واکسیناسیون کرونا اعمال نمی‌شود و جز برای کادر درمان و سالمندان که در معرض خطر قرار دارند، واکسیناسیون «وی آی پی» (VIP) برای افراد و اقشار ویژه نخواهیم داشت.
درخواست وزیر کشور برای اولویت رانندگان حمل و نقل عمومی برای واکسن کرونا

درخواست وزیر کشور برای اولویت رانندگان حمل و نقل عمومی برای واکسن کرونا

 

ایرنا