درخواست استاندار گیلان از سازمان راهداری برای احداث رینگ شهری آج بیشه به جاده انزلی

استاندار در نامه به داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه نوار عبوری کانال ژ۵ معبر شرقی شهر رشت را از دارسازی و آج بیشه به معابر غربی شهر در جاده رشت به انزلی و جاده پیر بازار متصل می‌نماید تاکید کرد : مهمترین مزیت این نوار عدم تملک زمین‌های خصوصی و آزاد بودن بخش اعظمی از آن از طریق حریم کانال آب منطقه‌ای است و بر همین اساس شهرداری با حمایت استانداری و دستگاه قضایی و همکاری آب منطقه ای احداث این پروژه از جاده انزلی تا پیربازار را به طول ۴.۵ کیلومتر شروع کرده است.

به گزارش حرف تازه ، اسدالله عباسی در این نامه با تشریح اینکه اجرای پروژه مذکور با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارا می‌باشد می‌تواند نقش بسزایی در توزیع سفرها و کاهش حجم عبوری خودروها از کمربندی اول شهر رشت را داشته باشد نوشته است : احداث قطعه دوم رینگ شهری محور شهید سلیمانی از مسیر دارسازی-آج‌بیشه -ولی عصر به طول ۹کیلومتر که سال گذشته توسط راهداری گیلان بصورت مسیر دسترسی محلی آسفالت شده می تواند گام مهم و اساسی را جهت کاهش معضل ترافیک شهرستان رشت در مدت کمتر از یکسال داشته باشد.
شایان ذکر است با رشد روز افزون تعداد خودروها و به تبع آن افزایش سفرهای درون و برون شهری و همچنین ناقص بودن شبکه معابر شهری در شهرستان رشت، شاهد افزایش معضلات ترافیکی در خیابان‌های سطح شهر و کاهش سطح سرویس معابر می‌باشیم. این نقیصه در مبادی ورودی و خروجی شهر نیز دوچندان می‌باشد؛ چرا که پس از اتمام همه گیری کرونا سفرهای بین شهری به مقصد رشت و حومه آن افزایش یافته که به تنهایی بار سنگینی را به شبکه حمل و نقل درون شهری رشت تحمیل می‌نماید، از سوی دیگر مهاجرت مردم فلات مرکزی به نوار شمالی کشور و ساکن شدن آنها که عمدتاً در حومه شهرها می‌باشد، نیاز به راه‌های مواصلاتی را در حاشیه بالا برده و افزایش دسترسی را در معابر حومه لازم نموده است.