مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت:

درآمد آتش نشانی به موقع و کامل به این سازمان برگردد | کمک به آتش نشانی کمک به سرمایه این شهر است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک موضوع آتش نشانی را موضوع مرگ و زندگی دانست و عنوان کرد: اگر ما جداول کنار خیابان را رنگ نکردیم و یا اگر پارک جدیدی نساختیم و چاله های خیابان را پر نکردیم اما باید پول آتش نشانی را به موقع بدهیم به این خاطر که این جا موضوع مرگ و زندگی مطرح است و جای جبران ندارد. 

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، مسعود عباس نژاد در جلسه ظهر دوشنبه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهررشت ، با اعلام اینکه یکی از مشکلات امروز شهرداری رشت حذف سازمان خدمات موتوری است و همه سازمانها و مناطق ما در حوزه تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین دچار مشکل شده اند افزود: ما امروزه مرکز تعمیر و نگهداری نداریم و اگر وسیله نقلیه ای مشکل جزیی داشته باشد به تعمیر کار دسترسی نداریم و به یک بحران تبدیل می شود و هزینه سنگین تری بر دوش شهرداری می گذارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت موتوری مناسب در شهرداری رشت شد تا مشکل سازمان ها و مناطق در این زمینه رفع شود و مدیریت شهری با هزینه کمتر، بهره برداری بیشتری داشته باشد.

کمک به آتش نشانی کمک به سرمایه این شهر است

مسعود عباس نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت سازمان آتش نشانی برای ایمنی شهر، خاطر نشان کرد: یک دقیقه تاخیر می تواند سرمایه پنجاه ساله یک خانواده را از بین ببرد. کمک به آتش نشانی کمک به سرمایه این شهر است.

عضو شورای شهر رشت، با بیان اینکه اگر برای یک ایستگاه آتش نشانی، ده میلیارد تومان در سال هزینه کنیم همان ایستگاه از هزاران میلیارد تومان سرمایه شهروندان حفاظت می کند، افزود: همکاران ما در آتش نشانی با تعصب و عشق و علاقه خود به این حوزه بسیاری از مسائل را رفع می کنند اما متاسفانه مدیریت شهری اهمیت چندانی به آتش نشانی نمی دهد.

عباس نژاد با انتقاد از وضعیت نامناسب لباس و تجهیزات آتش نشانان شهر رشت، تصریح کرد: وقتی لاستیک ماشین آتش نشانی به دلیل فرسودگی می ترکد و یا آتش نشان لباس مناسب در عملیات ندارد شجاعت و جسارت از او گرفته می شود. ما امکانات مناسب به آتش نشانان نداده ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت خواستار پرداخت شدن درآمد سازمان های آتش نشانی و حمل و نقل به خود سازمان ها شد و گفت: سازمان های آتش نشانی و حمل و نقل خواستار دریافت به موقع درآمدهای خود از مرکز هستند و تاخیر چند روزه در پرداخت به این سازمانها چالش های جدی ایجاد می کند. آتش نشانی باید به طور مداوم لباس و تجهیزات را تامین و به روزرسانی کند.

مسعود عباس نژاد با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نباید به سازمان آتش نشانی نگاه درآمدزایی داشته باشد عنوان کرد: بودجه سازمان آتش نشانی بدون هماهنگی با رئیس سازمان از ۲۵ میلیارد تومان به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته است. سازمان آتش نشانی چطور درآمدزایی بیشتر داشته باشد؟

وی با بیان اینکه خواسته مشخصمان این است که به دلیل اهمیت سازمان آتش نشانی، درآمد سازمان به این سازمان برسد افزود: خواسته سازمان آتش نشانی نیز این است که اگر به جای بودجه ۳۵ میلیارد تومانی، ۱۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم شهرداری مرکز همان ۱۵ میلیارد تومان را به موقع و کامل به سازمان پرداخت کند.

عباس نژاد در ادامه به اهمیت تجهیزات آتش نشانی برای خدمات رسانی سریع آتش نشانان پرداخت و تصریح کرد: در این گرما هر لحظه احتمال دارد اتفاقی بیفتد و ثانیه ها در عملیات آتش نشانی حائز اهمیت است.

موضوع آتش نشانی موضوع مرگ و زندگی است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک موضوع آتش نشانی را موضوع مرگ و زندگی دانست و عنوان کرد: اگر ما جداول کنار خیابان را رنگ نکردیم و یا اگر پارک جدیدی نساختیم و چاله های خیابان را پر نکردیم اما باید پول آتش نشانی را به موقع بدهیم به این خاطر که این جا موضوع مرگ و زندگی مطرح است و جای جبران ندارد.

وی با قدردانی از زحمات مجموعه مالی شهرداری رشت اذعان داشت: معاونین و مدیران مالی بسیار زحمت می کشند اما وقتی این اتفاقات می افتد زحمات زیر سوال می رود و نابود می شود. تا همین امروز ۲ میلیارد تومان از پول سازمان آتش نشانی پرداخت نشده است. مگر مصوبه شورا نیست؟ به چه دلیل پرداخت نشده است؟

درآمد آتش نشانی به موقع و کامل به این سازمان برگردد

مسعود عباس نژاد از ارسال نامه به شهردار رشت خبر داد و گفت: انتظار داریم که آقای شهردار به زیرمجموعه های مالی دستور بدهند تا درآمد این سازمان به موقع و کامل به سازمان آتش نشانی برسد.

به گزارش حرف تازه، پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت به ریاست مسعود عباس نژاد و با حضور مهیار سماکچی، رضا عاشری، نادر حسینی و جمعی از مدیران شهرداری رشت و مشاوران ظهر دوشنبه دوم مرداد در ساختمان شورا برگزار شد.