واکنش تند ولایتی به موضوع حذف کد رشته ها؛

دانشگاه آزاد کاری به بیانیه وزارت علوم ندارد

حرف تازه – رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: ما به کار خودمان ادامه می‌دهیم و مطابق قانون عمل می‌کنیم و خواهشمان این است که کارشناسان وزارت علوم به قانون مراجعه کنند و در برابر قانون اعمال سلیقه نداشته باشند. علی‌اکبر ولایتی شامگاه پنجشنبه هشتم تیرماه در گفت‌وگو با اخبار شبکه یک سیما در […]

حرف تازه – رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: ما به کار خودمان ادامه می‌دهیم و مطابق قانون عمل می‌کنیم و خواهشمان این است که کارشناسان وزارت علوم به قانون مراجعه کنند و در برابر قانون اعمال سلیقه نداشته باشند.

علی‌اکبر ولایتی شامگاه پنجشنبه هشتم تیرماه در گفت‌وگو با اخبار شبکه یک سیما در رابطه با کدرشته‌ محل‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه که از سوی وزارت علوم حذف شده بود، اظهار داشت: کدرشته‌های محل‌های دانشگاه آزاد مطابق قانون اعلام شده و تکذیبیه وزارت علوم سلیقه‌ای است نه قانونی.

وی با اشاره به اینکه سال ۶۷ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که رئیس مجلس بود با بعضی اعمال سلیقه‌های وزارت علوم روبه‌رو شد و کار را به مجلس واگذار کرد متذکر شد: در آن زمان از سوی مجلس قانونی تصویب شد که توسعه رشته‌ها با حضور سه نفر نمایندگان دانشگاه آزاد، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری شود.

رییس هیأت امنای دانشگاه آزاد بیش از سه هزار رشته تأیید شد و مجموع مصوبات نیز ۲۴۴ صفحه است که به امضای سه نماینده رسیده است، بنابراین کار ما قانونی است و از معاون حقوقی مجلس نیز در رابطه با آن قانون سؤال شده که وی آن قانون را همچنان معتبر دانسته است.

دانشگاه آزاد کاری به بیانیه وزارت علوم ندارد

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه در زمان ریاست میرزاده به دیوان عدالت اداری شکایت شد و رأی را به نفع دانشگاه صادر کردند تاکید کرد: ما قانون را اجرا می‌کنیم و خواهش‌مان این است که کارشناسان وزارت علوم به قانون مراجعه کنند و در برابر قانون اعمال سلیقه نداشته باشند.

وی با اشاره به تذکر ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم بابت اینکه ناقض قانون مجلس باید از سوی خود مجلس تصویب شود تصریح کرد: دانشگاه آزاد انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطابق قانون انجام می‌دهد و کاری به بیانیه وزارت علوم ندارد.

ولایتی خاطرنشان کرد: من به عنوان مسئول هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد با قاطعیت می‌گویم که خود را حافظ کیان کمیت و کیفیت دانشاگه می‌دانم و یک واحد دانشگاه نیز نباید تعطیل شود.

کشور قانون دارد و تکلیف این مسئله را باید قانون معلوم کند

وی با بیان اینکه برخی رشته‌ها در کارشناسی ارشد به صورت فله‌ای حذف شدند در حالی که همان واحدها برای پذیرش دانشجو در همان رشته‌ها در مقطع دکتری مجوز گرفتند گفت: اگر یک واحد دانشگاهی صلاحیت پذیرش دانشجوی دکتری در یک رشته را دارد پس چگونه برای کارشناسی ارشد صلاحیت ندارد، به نظر می‌رسد این در هم ریختگی در وزارت باید اصلاح شود.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: ما به کار خودمان ادامه می‌دهیم و مطابق قانون عمل می‌کنیم، به دانشجویان و اساتید تأکید می‌کنم سر کار خود باشند و در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال اشتغال اعلام کردند نباید هزاران نفر از اساتید و کارمندان بیکار و دانشجویان سرگردان شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نگرانند و به وزیر علوم تذکر داده‌اند تاکید کرد: کشور قانون دارد و تکلیف این مسئله را باید قانون معلوم کند که این کار صورت گرفته است و در اسفند سال ۹۴ قانونی در مجلس تصویب شد که مطابق یک بند آن کدرشته‌های محل‌های تا آن زمان معتبر است و کدرشته‌های پس از آن باید مجوز بگیرد که به همین صورت انجام شده است./تهران نیوز