«داستان وست ساید» اسپیلبرگ به سختی به صدر جدول فروش رسید

فیلم «داستان وست ساید» (West Side Story) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با وجود عملکرد ناامید کننده‌اش در آخر هفته‌ی گذشته، بازهم صدر جدول باکس آفیس را به دست آورده است.

حرف تازه – فیلم «داستان وست ساید» (West Side Story) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با وجود عملکرد ناامید کننده‌اش در آخر هفته‌ی گذشته، بازهم صدر جدول باکس آفیس  را به دست آورده است.

امسال به نظر سال کارگردان‌های بزرگ و سرشناس در گیشه نیست! بعد از شکست خوردن دو فیلم «آخرین دوئل» و «خاندان گوچی» به کارگردانی ریدلی اسکات در بحث فروش به نظر داستان وست ساید، اثر جدید استیون اسپیلبرگ هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد. این فیلم طی نخستین آخر هفته‌ی اکران‌اش در آمریکا در ۲۸۲۰ سالن روی پرده رفته و ۱۰٫۵ میلیون دلار فروخته است و از بازارهای جهانی هم ۴٫۴ میلیون دلار به دست آورده تا مجموع درآمد آن پس از ۳ روز به ۱۴٫۹ میلیون دلار برسد. پیش‌بینی می‌شد فیلم داستان وست ساید در روزهای نخست نمایشش حداقل ۲۵ میلیون دلار بفروشد.

فیلم داستان وست ساید دومین اقتباس بلند داستانی از نمایش موزیکالی به همین نام است که سال ۱۹۵۷ روی صحنه رفت. داستان نمایش الهام‌گرفته از تراژدی رومئو و ژولیت نوشته‌ی ویلیام شکسپیر بود و اقتباس اسپیلبرگ بیش از اقتباس قبلی به نمایشنامه‌ی تیاتری وفادار باقی مانده است. اواخر تابستان ۱۹۵۷ در خیابان‌های منهتن دو گروه مهاجر تصمیم می‌گیرند در گردهمایی آخر شب‌شان به یکدیگر قدرت خود را نشان دهند؛ در کشاکش رقص و قدرت‌نمایی اتفاقی می افتد که فراتر از توان هر دو گروه است.

عموم بازخوردهای داستان وست ساید مثبت بود و کارگردانی اسپیلبرگ، فیلم‌نامه کوشنر، موسیقی، سبک فیلم‌برداری و اجراهای بازیگران فیلم بسیار تحسین شده‌اند. در راتن‌تومیتوز و متاکریتیک برای داستان وست ساید تا به این ساعت بر اساس ۲۵۰ و ۵۷ بررسی به ترتیب امتیاز ۹۳ از ۱۰۰ و ۸۶ از ۱۰۰ به ثبت رسیده است. اوون گلیبرمن، منتقد سرشناس ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: «صحنه‌هایی در نسخه‌ی اسپیلبرگ وجود دارد که شما را منقلب می‌کند؛ دقایقی که نبضتان تندتر خواهد زد و در آن لحظات شما می‌توانید عظمت روحی این فیلم را درک کنید و لذت ببرید.»

نام فیلم

هفته اکران

فروش آخر هفته

فروش کلی

داستان وست ساید

West Side Story

۱

۱۰٫۵

۱۰٫۵

افسون

Encanto

۳

۹٫۹

۷۱٫۹

شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ

Ghostbusters: Afterlife

۴

۷٫۱

۱۱۲

خاندان گوچی

House of Gucci

۳

۴٫۱

۴۱٫۰۸

جاودانگان

Eternals

۶

۳٫۱

۱۶۱٫۲

رزیدنت اویل: به راکون سیتی خوش آمدید

Resident Evil: Welcome to Raccoon City

۳

۱٫۶

۱۵٫۸

کلیفورد سگ قرمز بزرگ

Clifford the Big Red Dog

۵

۱٫۳

۴۷٫۶

کریسمس با برگزیدگان: پیام‌آوران

Christmas with the Chosen: The Messengers

۲

۱٫۲

۱۳٫۳

تل‌ماسه

Dune

۸

۰٫۸

۱۰۶٫۲

هنر شمشیرزنی آنلاین: آریا یک شب بی‌ستاره

Venom: Let There Be Carnage

۱۱

۰٫۷

۲۱۱٫۹

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo دیجی کالا