محسن سترگی سرپرست هیئت تکواندوی گیلان:

خود را شاگرد همان مکتبی میدانم که امام در آن تربیت یافته و باید خود را مسئولی خدمتگزار و خدمتگزاری مسئول بدانم

حرف تازه : محسن سترگی با بیان اینکه اصول ورزشی با اخلاق ارزشی سازگاری ماندگار دارد گفت : آنچه که پوریای ولی وجهان پهلوان تختی ها رو به عنوان یک اسطوره درتاریخ نگه داشته ویژگیهای اخلاقی آنها بوده است؛ اخلاق اسلامی به ما می آموزد گذشت را جایگزین انتقام، عشق را جایگزین نفرت و محبت را جایگزین […]

حرف تازه : محسن سترگی با بیان اینکه اصول ورزشی با اخلاق ارزشی سازگاری ماندگار دارد گفت : آنچه که پوریای ولی وجهان پهلوان تختی ها رو به عنوان یک اسطوره درتاریخ نگه داشته ویژگیهای اخلاقی آنها بوده است؛ اخلاق اسلامی به ما می آموزد گذشت را جایگزین انتقام، عشق را جایگزین نفرت و محبت را جایگزین کینه نماییم.

سرپرست هیئت تکواندوی استان گیلان گفت افزود: از مربیان این رشته که افراد خوب و شایسته ای هستند می خواهم در مسائل اخلاقی مداومت داشته باشند و به تربیت شاگردان خود به لحاظ جسمی و روحی بیشتر توجه کنند تواضع، فروتنی، بردباری، عشق و محبت و دوستی نیاز اساسی یک جامعه ورزشی است ما باید علی رغم اینکه حرفه ورزشی خودمان را به رخ جهان بکشیم به همان اندازه سفیران اخلاقی کشور عزیز اسلامی خودمان نیز باشیم که تاکنون الحمدلله اینگونه بوده است.

حاج محسن سترگی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولیت در هرجایگاهی اگر به نیت خدمتگزاری نباشد موفقیت حاصل نمی شود و امام خمینی که رهبر انقلاب و بنیانگذار این انقلاب بودند خودشان را در برابر مردم خدمتگزار میدانستند و بنده خود را شاگرد همان مکتبی میدانم که امام در آن تربیت یافته و باید خود را مسئولی خدمتگزار و خدمتگزاری مسئول بدانم که باید پاسخگو باشم. لذا همه کسانی که قصد همراهی با بنده را دارند باید بدانند که اگر هدف اصلی آنها این نباشد قطعا موفق نخواهند بود.

سرپرست هیئت تکواندوی استان گیلان گفت: اگر جسم انسان به لحاظ حرفه ای به قدری رشد و پرورش یابد که صعودی عالی داشته باشد که یک پایش به عرش برسد ولی از لحاظ اخلاقی هیچ رشدی نکند که پای دیگرش در فرش باقی بماند چیزی جز دوشقگی نصیب او نخواهد شد و این یعنی عدم و فنایی. پس باید احتیاط کرد که به نتیجه ماندگار یعنی عاقبت به خیری برسیم.

سترگی خطاب به روسای هیات تکواندوی شهرستانهای گیلان گفت : با همت و مدیریت عالی و توانمند ریاست محترم فدراسیون جناب آقای سید محمد پولادگر و به لطف عنایت حق امروز تکواندوی کشور به جایگاه مطلوبی رسیده است و امیدوارم قدر این فرصت حاصله را بدانیم و برای پیشرفت و تعالی این رشته که خوب معرفی شده و مشتاقان زیادی پیدا کرده از هیچ کوششی کمافی السابق فروگذار ننمائیم و فعالیت خودمان را بیشتر کنیم تا ان شاء الله به نتایج بهتری دست یابیم .

وی به مدیریت امام علی (ع ) اشاره کرد و گفت : آن حضرت فرمودند: “الخلاف یهدم الرای” مخالفت کردن رای را ویران می کند اگر همه در مساله ورزش هم رای وهم اندیشه نباشیم مطمئنا اولین ضربه راخودمان خواهیم خورد و از همه دوستانی که در کنار ایستادند نیز درخواست می کنم برای ایجاد وحدت به مابپیوندندتا با همدلی بتوانیم گامهای موثر و شایسته و بلندی برداریم . از اختلافات هیچ فرد یا گروهی نفع نمی برد . من وظیفه دارم دست همه کسانی که برای ورزش تکواندو و در جهت اهداف آرمانی این ورزش همدلی و نیت خیرخواهانه دارند راببوسم .

سترگی از زحمات آقایان فرساد روح و باقری نیز قدردانی کرد و گفت: انتظارات و توقعات بسیار در این رشته زیاد است و امکانات هم محدود و طبیعی است که نمی شود به همه انتظارات رسید و من امیدوارم با کمک همه دوستان بر یکایک مشکلات فائق آییم و این جز باصبر و تحمل همگانی میسر نخواهد بود .

سرپرست هیئت تکواندوی استان گیلان گفت در پایان از خداوند متعال خواستارم به همه ما در مسیر پیش رو توفیق خدمت عنایت بفرماید . در خاتمه آقای سترگی ، حجت الاسلام شعبانی پور را به عنوان مسئول امور فرهنگی هیات تکواندو استان گیلان معرفی نمودند .

حجت الاسلام شعبانی پور با بیان اینکه همه فعالیتهای انسان در زندگی باید مبنای الهی داشته باشد گفت: یک ورزشکار موفق زمانی موفق خواهد بود که در مسابقه ومبارزه نفسش پیروز باشد . حس دوستی وهمدلی در وجودش نهادینه شود و به ورزش برای رسیدن به قله های معرفتی نگاه کند .

مسئول امور فرهنگی هیات تکواندو استان افزود :  باشناختی که از استاد سترگی دارم می دانم قطعا باهمراهی ایشان هیئت نمونه کشور خواهید شد .

شعبانی پور تاکید کرد: نباید به مسایل معرفتی کمتر از مسایل حرفه ای در ورزش توجه شود.

وی در پایان گفت : استاد پولادگر نعمتی است برای فدراسیون که هم دارای تخصص والا دررشته تکواندو هستند وهم دارای تعهد لازم. یعنی ایشان در یک جمله کامل، کارشناس خدا شناس هستند و در خاتمه آرزو و سربلندی همه ورزشکاران را از خداوند متعال مسئلت نمود.