خواص طالبی | از تقویت پوست و مو تا سلامت چشم

طالبی میوه‌‌ای شیرین و آب‌دار از خانواده صیفی‌جات بوده و سرشار از ویتامین C و A است.

به گزارش حرف تازه به نقل از بهداشت نیوز ، طالبی یکی از صیفی‌جات محبوب در میان ایرانی‌ها است که مصرف بالایی دارد.  طعم شیرین طالبی باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. طالبی سرشار از ویتامین C و A است. با تحریک گلبول‌های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و باعث ریشه کن کردن عفونت در بدن می‌شود. همچنین طالبی خواص فراوانی دارد که در ادامه مطلب به این موضوع می‌پردازیم:

خواص طالبی

 جوان سازی پوست صورت

طالبی حاوی مقادیر بالایی ویتامین های A و C است که از چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

 مرطوب کننده طبیعی پوست

طالبی با آبرسانی به پوست صورت به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست عمل می کند.

تقویت و افزایش رشد مو

بتا کاروتن و ویتامین A موجود در طالبی باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

درمان ریزش مو

کمبود ویتامین های B یکی از علل اصلی ریزش مو هستند، طالبی حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین های B از جمله فولیک اسید است که برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.

سرماخوردگی

مقادیر بالای ویتامین C یا آسکوربیک اسید موجود در طالبی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است.

دیابت و قند خون

طالبی تولید انسولین را در بدن تنظیم می‌کند و قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

طالبی با وجود طعم شیرین میزان گلوکز بسیار پایینی دارد و خطر ابتلا به دیابت و افزایش قند خون در افراد دیابتی را کاهش می دهد.

یبوست و اسهال

طالبی حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر محلول و نامحلول است که به بهبود حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفیداست.

قلب

فیبر محلول موجود در میوه طالبی باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود و به همین دلیل برای حفظ سلامت قلب، جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی مفید است.

 چشم

لوتئین، زاکسانتین، بتا کاروتن ها و ویتامین A موجود در طالبی باعث تقویت بینایی شده و خطر دژنراسیون ماکولا و عفونت چشمی را کاهش می دهد.

 سرطان

ویتامین C موجود در طالبی در واقع یک آنتی اکسیدان قوی است که بدن شما را در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می‌کند و برای پیشگیری و درمان انواع سرطان مفید می باشد.