خط ویژه! پروژه ای که نیاز به شفاف سازی دارد

حرف تازه – در پی اقدام اخیر شهرداری رشت مبنی بر برچیدن نرده های خط ویژه خیابان امام خمینی ره ، حرف و حدیث های زیادی در فضای مجازی مطرح گردید. عموم دغدغه های شهروندان شهر رشت بر محور غیر کارشناسی بودن این طرح و همچنین متحمل شدن هزنیه های زیاد بر دوش شهرداری و […]

حرف تازه – در پی اقدام اخیر شهرداری رشت مبنی بر برچیدن نرده های خط ویژه خیابان امام خمینی ره ، حرف و حدیث های زیادی در فضای مجازی مطرح گردید.

عموم دغدغه های شهروندان شهر رشت بر محور غیر کارشناسی بودن این طرح و همچنین متحمل شدن هزنیه های زیاد بر دوش شهرداری و یا با بیانی واقع بینانه بر دوش مردم ، عنوان گردید. در این میان مدیر سابق شهر طی اظهاراتی اقدام خود را در چهارچوب قانون دانست و به نگهداری ناصحیح و داشتن / نداشتن لیاقت شهروندان اشاره نمود! این در حالی ست که فضای حاکم بر افکار عمومی فرای مسائل جناحی و اختلاف سلایق حامیان شورا نشینان، بر ناکارآمد بودن طرح های پر زرق و برق و  پر هزینه ، اجرا شده در زمان مدیریت نام برده اشاره میکند.

شهروندان رشت به دنبال توسعه همه جانبه شهر ، استفاده از متد های مدرن مدیریت شهری ، منظر و سیمای مناسب و حفظ تاریخ و فرهنگ شهر خود هستند اما نکته اینجاست که اجرای عجولانه طرح ها به ظاهر تسهیل کننده حمل و نقل ؛ در واقع باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد و به خطر انداختن جان و مال شهروندان گردید، قبول اشتباه و جبران آن به هر طریق میتواند از به وجود آمدن مشکلات جدید جلوگیری کند؛ برای این مهم شفاف سازی عملکرد مدیران شهری و تعهد پذیری در قبال تصویب و یا رد ( موافقت یا مخالفت ) طرح ها دارای اهمیت می باشد.

لذا از مسئولان محترم درخواست میشود تا با پاسخ شفاف به سوالات ذیل و ارائه ی مستندات در جهت رفع ابهامات افکار عمومی اقدام نمایند :

– مرجع مجوزى که BRT به واسطه آن اجرا گردید ؟

– چرا اتوبوس های تندرو قبل از شروع خریداری نشدند ؟

– چرا پل عابر پیاده بصورت زیر گذر یا روگذر قبل از نصب نرده ها اجرا نشد؟

– چرا آن زمانی که ۶ نفر از شهروندان فوت کردند ، مراجعی که اکنون نگران و معترض جمع آوری نرده های پروژه خط ویژه هستند ورود نکردند؟!

منبع: نبض خبر