آيا شهردار معزول و رییس کمسیون حمل و نقل شورای چهارم رشت نمی خواهند عذرخواهی كنند؟

خسارت چند میلیاردی طرح بی آرتی از جیب رشتی ها!

حرف تازه – این روزها شاهد آغاز جمع آوری میله های بی آر تی و طرح خطوط ویژه تردد اتوبوس هستیم که در زمان شورا و شهردار قبل در رشت نصب شده بود. حالا دیگر از لبخندهای رو به دوربین خبرنگاران و مصاحبه های آنچنانی وسبقت از هم برای نشستن در ردیف جلو و ظاهر […]

حرف تازه – این روزها شاهد آغاز جمع آوری میله های بی آر تی و طرح خطوط ویژه تردد اتوبوس هستیم که در زمان شورا و شهردار قبل در رشت نصب شده بود.

حالا دیگر از لبخندهای رو به دوربین خبرنگاران و مصاحبه های آنچنانی وسبقت از هم برای نشستن در ردیف جلو و ظاهر شدن در عکسها هم خبری نیست.

گفتگو و مصاحبه که هیچ، حتی در این باره اطلاع رسانی درستی نیز صورت نگرفته و شهرداری ترجیح داده در سکوت کامل خبری در یک شب جمعه ابری و غمگین خسارت چهار میلیاردی که از جیب شهروندان رشتی هزینه شده را جمع آوری کند.

اما به نظر میرسد بیش از همه دو نفر باید پاسخگوی انجام این طرح بدون کارشناسی کافی و هدر رفت منابع مالی شهرداری رشت باشند:

شهردار رشت و رییس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورای چهارم

-شهردار سابق رشت که این روزها تنها در صفحه ی اینستاگرام خود فعال است و به اظهارنظرهای انتقادی و حمله به مدیریتهای جامع و کلان کشور می پردازد!

-رضا رسولی مهندس دارای مدرک فوق لیسانس ترافیکی که از ابتدای ورود به انتخابات دور چهارم شورا خود را تنها متخصص ترافیک کاندید در تاریخ انتخابات شوراها در رشت معرفی کرد.

جالب اینکه ثابت قدم و رسولی هم در دوران شورای چهارم و هم در انتخابات و روزهای کوتاه شهرداری ثابت قدم در ایام بعد از انتخابات دو یار دیرین و جدانشدنی بودند.

اکنون که پس از چندین ماه آرزوهای شیرین و زیبای ورود هیات دولت و وزارت کشور و پرداخت وامهای کلان از فلان بانک و خرید اتوبوسهای آنچنانی و ایجاد مسیر تردد تندرو در سراسر شهر ، همه و همه اینها در حد وعده های رسانه ای باقی مانده، همگان منتظر عذرخواهی شهردار سابق واین عضو شورا هستند.

به جای تحقق تمامی این وعده ها ، تحمل سختی و فشار در رفت و آمد ساکنین و کسبه ی دو طرف خیابان اجرای این طرح ، ضرر سنگین و رکود اقتصادی شدید و ورشکستگی کسبه ی این مسیر،باریک شدن مسیر تردد خودروها و تحمیل ترافیک سنگین در خیابان امام و این همه هزینه از جیب رشتیها به جیب مبارک پیمانکاران خاص، دستاورد اجرای این طرح کارشناسی نشده و عجولانه بود.

کارنامه ی شهردار و شورای شهر گذشته پر از تصویب و پیشنهاد طرحهای مشابه است، که رسولی نه تنها در این موارد به سبب ادعای تخصصش بلکه علاوه بر آن به دلیل حمایت های صددرصدی اش از طرحهای کارشناسی نشده و انباشت بدهی حدودا نهصد میلیاردی برای شهرداری رشت در همراهی با ثابت قدم باید پاسخگو باشد.

اینکه چگونه قبل از خرید اتوبوس ، مسیر ترددش اجرا شد، ایستگاه ساخته شد، خیابانها باریک شد و امکان عبور از عرض خیابان بدون ایجاد هیچ زیر ساختی از مردم سلب شد ؟

شهروندانی که گاهی مجبور بودند از میله های مثلا طرح ویژه بپرند تا به آن سوی خیابان برسند!

سوالاتی که امروز وظیفه آقایان پاسخگویی در برابر آن هاست.

کشته ها و قطع عضو هایی که ثمره کار غیر شناسی و عملکرد اشتباه همین مدعیان تخصص است.

شهروندان رشتی منتظر عذرخواهی رسمی این عضو شورا و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قبل به همراه شهردار سابق هستند.هرچند شاید ورود دادستان رشت نیز به عنوان مدعی العموم بتواند نحوه هزینه کرد این چهار میلیارد تومان را شفاف تر کند.

خبر آزاد