حفظ صندلی یا دغدغه شهری؟

خرید ۲۵ میلیاردی زمین منتسب به عضو شورا اولویت جدید شهردار رشت؟!

در آخرین هفته های دوره پنجم شورای اسلامی شهر رشت اخبار عجیب و غریبی به گوش می رسد و این بار شنیده ها حاکی از خرید ۲۵ میلیاردی زمین منتسب به عضو شورا توسط شهرداری است که نشان می دهد ظاهرا این روزها اولویت های شهردار رشت تغییر کرده است.

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: در آخرین هفته های دوره پنجم شورای اسلامی شهر رشت اخبار عجیب و غریبی به گوش می رسد و این بار شنیده ها حاکی از خرید ۲۵ میلیاردی زمین منتسب به عضو شورا توسط شهرداری است که ابهاماتی را در خصوص اولویت های جدید شهردار رشت به همراه داشته است.
در حالی که بحث بازگشایی مسیرها و تملک زمین ها و املاک واقع در مسیر یکی از دغدغه های همیشگی مجموعه مدیریت شهری رشت بوده و همواره خرید همزمان تمامی زمین های واقع در مسیر طرح ها غیرممکن بوده است انتظار می رود با توجه به محدودیت منابع مالی، خرید زمین ها بر اساس اولویت بازگشایی یا تعریض معابر صورت بگیرد و صرفه و صلاح شهرداری در اینگونه مسائل لحاظ شود.
در این میان جالب است زمینی که گفته می شود منتسب به یکی از اعضای شورااست به یکباره به اولویت مجموعه شهرداری تبدیل شده و خرید آن با قیمت قابل توجه ۲۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است. این در حالی است که ظاهرا آقایان از خود گذشتگی نشان داده اند و زمین را ۴۰ میلیارد خریداری نکرده اند و ۱۵ میلیارد تومان تخفیف نیز داده اند!
اما نکته عجیب ماجرا آنجاست که گفته می شود این زمین در مسیر پستک واقع شده و شهرداری در چند وقت اخیر هیچ تمرکزی بر تعریض این مسیر نداشته است! و همچنان مسیرهایی که در اولویت مجموعه مدیریت شهری است بازگشایی نشده اند!
این اتفاقات در شرایطی رقم می خورد که شهرداری رشت نیز همچون دیگر دستگاه ها این روزها شرایط مالی چندان جالبی ندارد و در پرداخت به موقع بسیاری از مطالبات نیز با مشکل مواجه است.
قرار دادن چنین مسائلی در کنار انتصاباتی که به صورت اتفاقی از میان بستگان اعضای شورا صورت می گیرد این شائبه را به وجود آورده که آقای شهردار این روزها برای حفظ میز و صندلی مدیریتی خود دست به هر کاری می زند و اولویت اول او در این مقطع زمانی حفظ صندلی مدیریتی است؛ مساله ای که بعید است با این حجم از حواشی با روی کار آمدن شورای ششم اتفاق بیفتد…
تحریریه حرف تازه آمادگی دارد پاسخ های تکمیلی و جوابیه احتمالی را در همین رسانه منتشر نماید. جزییات بیشتر از این ماجرا در آینده منتشر خواهد شد و هنوز این مطلب به طور کامل تایید نمی گردد.
شایان ذکر است روز گذشته پرداخت هدیه ۵۶ میلیونی شهردار رشت به استانداری و دفتر استاندار حاشیه ساز شده بود!

 

خرید 25 میلیاردی زمین منتسب به عضو شورا اولویت جدید شهردار رشت؟!

خرید ۲۵ میلیاردی زمین منتسب به عضو شورا اولویت جدید شهردار رشت؟!

 

Behnia Sabetraftar