شهردار رشت در دیدار با سمن ها تاکید کرد؛

خرید پساب تضمینی جهت رفع مشکلات محیط زیستی رشت

حرف تازه – عصر دیروز دیدار شهردار رشت با جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار استان گیلان و نمایندگان سمن ها همزمان با روز شهردار برگزار شد. دکتر نصرتی در این دیدار با بیان اینکه پس از یک سال تلاش و کوشش خانواده شهرداری، در روز شهردار و همزمان با روزهای پایانی سال از […]

حرف تازه – عصر دیروز دیدار شهردار رشت با جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار استان گیلان و نمایندگان سمن ها همزمان با روز شهردار برگزار شد.

دکتر نصرتی در این دیدار با بیان اینکه پس از یک سال تلاش و کوشش خانواده شهرداری، در روز شهردار و همزمان با روزهای پایانی سال از حضور گروه های مختلف مردمی انرژی می گیریم گفت: در این جلسات به دنبال آن هستیم به بیان کلیاتی در خصوص موضوعات مختلف بپردازیم تا ذهنیت مناسبی شکل بگیرد و در سال آتی با برگزاری جلساتی این موضوعات را پیگیری کنیم.

رشت دیگر نفس اینکه تنها مورد انتقاد قرار بگیرد را ندارد

شهردار رشت افزود: رشت دیگر نفس اینکه تنها مورد انتقاد قرار بگیرد را ندارد. انتقاد سازنده و بدون رودربایستی خوب است اما زمان اینکه تنها انتقاد کنیم گذشته است و امروز باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا مشکلات را رفع کنیم.

مسعود نصرتی با اشاره به اینکه رشت در سال ۵۵ جزء ۵ شهر صاحب زیرساخت بود اما سال ۹۵ در رتبه ۲۶ قرار گرفت تصریح کرد: مشکلات یک روزه به وجود نیامده است و باید برای رفع آن متحد و همدل باشیم.

وضعیت اقتصادی امروز، زمان مناسبی برای تکمیل زیرساخت ها نیست

وی افزود: در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار نداریم و به همین دلیل زمان مناسبی برای تکمیل زیرساخت ها نیست. امروز دوره حفظ و نگهداری است اما متاسفانه زیرساخت های رشت در هیچ زمینه ای تکمیل نیست.

شهردار رشت در ادامه گفت: نیاز به همت عالی و اتحاد و همدلی ویژه و بی نظیر است تا بستر امنی فراهم شود و شاهد ورود بیشتر سرمایه گذاران و بخش خصوصی باشیم که این امر نیازمند ثبات و اطمینان بخشی است.

مسعود نصرتی با بیان اینکه باید از هوشی که داریم در راستای رشد شهر استفاده کنیم افزود: از ظرفیت های ملی نیز باید بهره مند شویم که همین امر نیز نیازمند اتحاد و همدلی بیشتر است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه سالها در خصوص رودخانه های رشت صحبت شده است اظهار داشت: همه از این صحبت ها خسته شده اند و به جایی رسیده است که اگر فردی در مورد رودخانه و تالاب صحبت کند می گویند آن فرد می خواهد رای بیاورد یا دلیل دیگری دارد.

تاکید بر استفاده از ظرفیت مبحث خرید پساب تضمینی برای رفع مشکلات محیط زیستی رشت

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه یک تصفیه خانه مناسب شیرابه در سراوان ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد گفت: ۱۱ استان از ظرفیت مبحث خرید تضمینی پساب بهره مند شده اند. سرمایه گذار تصفیه خانه را احداث کرده است و پساب با قیمت ۶۷۰ تا ۱۴۰۰ تومان به فروش می رسد و فاضلاب تصفیه شده به کانال ها و رودخانه ها هدایت می شود و مصارف کشاورزی هم نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه دو مورد در قزوین نیز این مورد تجربه شده است اظهار داشت: آیا با این حجم از مشکلات زیست محیطی رشت نمی توانست در این زمینه اولین باشد؟

شهردار رشت با تاکید بر اینکه مشکلات باید در آرامش ساده سازی شوند تصریح کرد: اگر چنین نگاهی به وجود بیاید مشکلات رفع می شود اما با توپ در زمین دیگران انداختن مشکلی از بین نمی رود و قرار نیست معجزه ای صورت بگیرد.

مسعود نصرتی در پایان گفت: امروز باید همه متحد شویم و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشکلات را رفع کنیم. قرار است ما مدیران نیز پای کار باشیم و کمک کنیم اما این کار به تنهایی ممکن نیست و اگر همه همدل شویم و کمک کنیم مطمئنا مشکلات رفع می شود.

مدیر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار استان گیلان: شهرداری رشت در زمان دکتر نصرتی به آرامش رسیده است

محمد رمضانی مدیر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار استان گیلان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید باکری به بیان خاطره ای از این شهید بزرگوار در خصوص پرداخت بخشی از حقوق خود به یک جوان جویای کار پرداخت.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری رشت در زمان دکتر نصرتی به آرامش رسیده است و اتفاقات خوبی رقم خورده است که از آن جمله می توان به پرداخت معوقات حقوق کارکنان اشاره کرد.

 

سید داوود مبارکی: انتخاب دکتر نصرتی انتخابی هوشمندانه از سوی شورا بود

سید داوود مبارکی نیز ضمن تبریک روز شهردار به انباشت کم کاری ها در گذشته اشاره کرد و گفت: توسعه در رشت محقق نشده است و این شهر تنها در طول و عرض جغرافیایی رشد کرده است.

وی به عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری، ساختارهای بروکراتیک سخت و مسیر سخت شورا و شهرداری رشت برای رفع مشکلات پرداخت و تصریح کرد: انتخاب دکتر نصرتی انتخابی هوشمندانه از سوی شورا بود.

این جانباز ۷۰ درصد قطع دوپا همچنین به رنج مضاعف شهروندانی که با ویلچر در شهر تردد می کنند اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم رشت بتواند روزی به الگویی برای معابرسازی برای جانبازان و معلولین تبدیل شود.

داوود مبارکی در ادامه پسماند، رودخانه ها، عدم راه اندازی اتوماسیون مراجعات، کند بودن روند اجرای پروژه ها، وضعیت آسفالت، احتمال مهاجرت بالا از مناطق خشک به سمت گیلان، حجم بالای نسقی سازی، بی نظم سازی و انباشت مشکلات فرهنگی را از جمله مشکلات رشت دانست و گفت: این مشکلات کمر شهر را خمانده است اما خالی از امید نیستیم.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک اهالی قزوین و رشت گفت: ما شهردار را از خودمان و آشنا به درد خودمان می دانیم.

مبارکی در پایان گفت: ایثارگران می توانند نقش کاتالیزور را ایفا کنند و مدیریت شهری برای فرهنگی سازی مسائل مختلف از جانبازان بهره بگیرد.

 

پیمان بازدیدی: انواع نامهربانی ها را برای احیای تالاب عینک دیدیم

پیمان بازدیدی نماینده سمن ها در هیئت نظارت استانداری گیلان و مدیرعامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما در این دیدار به همکاری های گذشته مدیریت شهری با سمن ها اشاره کرد و گفت: همکاری های خوبی در مباحثی چون تالاب عینک را شاهد بودیم و گروه های خیریه نیز با ما همراه شدند.

وی افزود: انواع نامهربانی ها را دیدیم اما اصرار داشتیم این اتفاق رخ دهد و در نهایت تالابی فراموش شده پاکسازی و احیا شد و حیات به آن بازگشت.

بازدیدی در ادامه اظهار داشت: پس از ۵ ماه تلاش دولتی ها همراه شدند و در نهایت امروز سنبل آبی و آزولا از بین رفته است و ماهیگیران به تالاب عینک می آیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از قطع درختان گفت: برای زیرگذر رشتیان ۱۸۰ درخت قطع شد و در خیابان امام هم شاهد قطع درختان بودیم. در حالی که انتقال درختان امکانپذیر است و درختانی که به بوستان ملت منتقل شدند همچنان سرپا هستند.

پیمان بازدیدی با بیان اینکه به عنوان یک فعال محیط زیست باید حامی پیاده راه و اتوبوس باشم تصریح کرد: هر هفته در کنار رودخانه ها مشغول پاکسازی هستیم و با شعار ما خواهان رودخانه پاکیم فعالیت می کنیم تا آن را به ثمر برسانیم.

وی همچنین سرای محلات را ظرفیت مناسبی برای همکاری مدیریت شهری با سمن ها دانست.

مدیرعامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه های رشت تصریح کرد: اقدامات خوبی از سوی آب و فاضلاب گیلان انجام شده است و در چند نقطه حساس فاضلاب به تصفیه خانه برگشته است و همچنین در بحث تصفیه خانه مسکن مهر هم پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.