فاطمه شیرزاد مطرح کرد:

خانه میرزا کوچک رشت پاتوق سیاسی احزاب نیست

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه خانه میرزا کوچک رشت پاتوق سیاسی افراد و احزاب نیست گفت: اجازه نمی‌دهیم از چنین فضاهایی به‌منظور اهداف خاص افراد و احزاب سیاسی استفاده شود.

حرف تازه – فاطمه شیرزاد امشب در گفت‌وگویی با انتقاد از برخی تحرکات سیاسی با اهداف خاص در رشت اظهار کرد: در روزهای گذشته افرادی با تحت‌فشار قراردادن شهردار و برخی از اعضای شورا قصد راه‌اندازی حزب سیاسی در ساختمان میرزا کوچک رشت را دارند.

وی با تأکید بر اینکه شهردار رشت نسبت به چنین تحرکاتی هوشیار باشد افزود: مسعود نصرتی به‌عنوان شهردار رشت هوشیار باشد و از امضا کردن هرگونه قرارداد، تفاهم‌نامه و غیره دراین‌باره به‌شدت اجتناب کند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه خانه میرزا کوچک رشت پاتوق سیاسی افراد و احزاب نیست گفت: اجازه نمی‌دهیم از چنین فضاهایی به‌منظور اهداف خاص افراد و احزاب سیاسی استفاده شود.

شیرزاد با تأکید بر اینکه نام میرزا کوچک نباید دستاویز تحرکات سیاسی افراد شود تصریح کرد: میرزا اسطوره مردم رشت بوده که نام و اقدامات عدالت‌خواهانه وی در تمامی ایران اسلامی و حتی بسیاری از کشورهای دنیا مطرح بوده و اجازه نمی‌دهیم از نام این مبارز روحانی در راستای اهداف سیاسی گروه‌های خاص بهره‌برداری کنند.

وی به آغاز هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ۲۱ تیرماه به نام عفاف و حجاب نام‌گذاری شده و متأسفانه برخی از متولیان این حوزه نسبت به این فریضه مهم و اسلامی بی‌توجه شده‌اند.

شیرزاد با تأکید بر اینکه حجاب مصونیت است بیان کرد: حجاب فقط مختص زنان نیست و در دین مبین اسلام به مباحثی پیرامون حجاب مردان نیز اشاره‌شده است که باید مردان و زنان رعایت کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به ولنگاری‌ها و شبیخون‌های فرهنگی دشمن طی سال‌های گذشته باهدف نابودی بنیان خانواده خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب طی سال‌های گذشته در این حوزه هزینه‌های هنگفتی انجام داده و متأسفانه برخی از مسئولین این بخش در حال درجا زدن هستند. 

شیرزاد با تأکید به ارائه طرح‌های خلاقانه و جوان‌پسند در حوزه حجاب تصریح کرد: پرداختن به طرح‌های تکراری در این حوزه راهگشا نیست و باید نسبت به این مسئله مهم با نگاهی تخصصی و دلسوزانه ورود کرده و در صورت عدم توجه به این مهم دشمنان بیش‌ازپیش دراین‌باره پیش روی می‌کنند.

وی به ارائه طرحی به کمیسیون فرهنگی شورای شهر پیرامون تشکیل شورایاری‌ها در محلات رشت اشاره کرد و گفت: این مقوله نخستین بار در دوران فعالیت شورای سوم رشت مطرح و به تصویب رسید اما هیچ‌گاه اجرایی نشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه طرح شورایاری‌ها دارای معایب و محسناتی است افزود: زیرساخت‌های لازم به‌منظور تشکیل شورایاری‌ها در محلات رشت وجود ندارد و با توجه به‌تمامی مشکلاتی که در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی و غیره در رشت مطرح است پرداختن به چنین موضوعی ضرورت ندارد.

شیرزاد با تأکید بر اینکه سمت‌وسو یافتن عملکرد شوراها با سیاسی بازی به نفع شهروندان نیست بیان کرد: تمامی اعضای شورا در محلات مختلف رشت رابطینی به‌منظور انعکاس مشکلات و کمبودها دارند و احساس می‌کنم پرداختن به مقوله شورایاری‌ها در رشت زمینه سیاسی بازی در آینده را فراهم می‌کند.