خانه تکانی اساسی در مجلس/ حذف ۷ نماینده گیلانی مجلس نهم

حرف تازه : گرچه تعداد محدودی از نمایندگان ثبت نام نکرده و یا رد صلاحیت شدند اما عموما پس از مشارکت در امر کاندیداتوری با پاسخ منفی اهالی حوزه انتخابیه شان روبرو شدند. از میان ۲۹۰ نفر نماینده مجلس نهم، ۱۹۸ نفرشان دیگر نتوانستند به مجلس دهم راه یابند. ۶۹ نفر ابقا شده و ۲۳ نفر […]

حرف تازه : گرچه تعداد محدودی از نمایندگان ثبت نام نکرده و یا رد صلاحیت شدند اما عموما پس از مشارکت در امر کاندیداتوری با پاسخ منفی اهالی حوزه انتخابیه شان روبرو شدند.

از میان ۲۹۰ نفر نماینده مجلس نهم، ۱۹۸ نفرشان دیگر نتوانستند به مجلس دهم راه یابند. ۶۹ نفر ابقا شده و ۲۳ نفر هم به مرحله دوم راه یافته‎اند.

گرچه تعداد محدودی از آنها دیگر ثبت نام نکرده و یا رد صلاحیت شدند اما عموما پس از مشارکت در امر کاندیداتوری با پاسخ منفی اهالی حوزه انتخابیه شان روبرو شدند.

ابقای تنها ۲۴ درصد از نمایندگان را تنها در مجالس ششم و هفتم شاهد بودیم که ترکیب نمایندگان نسبت به دور پیش از آن دچار تغییرات عمده شد.

با این اوصاف خانه ملت در خود خیلی از نمایندگان را نخواهد داشت و در خانه تکانی ۹۴ از آستانه اشرفیه محمدحسین قربانی ، انزلی حسن خسته بند، تالش، رضوانشهر و ماسال محمود شکری، از رشت غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و از لنگرود مهرداد بائوج لاهوتی ابقا شدند.

همچنین از رشت حسن تامینی لیچانی، رودبار عطاءاله حکیمی ، رودسر و املش محمدمهدی رهبری املشی، صومعه سرا حمیدرضا خصوصی، فومن و شفت ناصر عاشوری و لاهیجان، سیاهکل ابوذر ندیمی و آستارا صفر نعیمی رز حذف شدند.

ناگفته نماند جبار کوچکی نژاد نماینده فعلی شهرستان رشت نیز ماندن یا نماندش در خانه ملت بستگی به انتخاب مردم در دور دوم دارد.

کاسپین