احمد رمضانپور نرگسی:

حکم رئیس شورا برای سرپرست شهرداری رشت خلاف قانون است/ هرگونه امضا توسط بهارمست تخلف است

شهر رشت امروز گرفتار است و حقیقتاً شورا و شهردار به‌تنهایی توانایی حل مشکلات را ندارد و نیاز به کمک همه از جمله مقامات قضایی داریم.

حرف تازه – احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت در واکنش به اتفاقات اخیر شهرداری و شورای شهر رشت گفت: با توجه به اینکه آقای فرماندار هیچ حساسیتی به وضعیت شهر رشت ندارند پیامکی به ایشان ارسال کردم و عین این پیامک را نیز به استاندار گیلان ارسال کردم و در آن متذکر شدم که در آقای مؤمنی زاده و استاندار حساسیتی را نمی‌بینم. متأسفانه بااین‌حال دوستان هیچ تماسی هم با بنده نگرفتند! البته نه اینکه برایشان اهمیت نداشته باشد، احتمالاً تحت دستور عمل اقدام می‌کنند.

وی در واکنش به انتشار نامه‌ای از سوی رئیس شورای شهر رشت در خصوص تمدید حکم علی بهارمست بر اساس مصوبه شورا، اظهار داشت: صدور چنین حکمی خلاف قانون است. هم آقای بهارمست و هم آقای علوی باید پاسخگوی قانون باشند.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: هیچ صورت‌جلسه‌ای تنظیم‌نشده است و اکثریت اعضای شورای نیز ذیل آن را امضا نکرده‌اند و صورت‌جلسه‌ای به فرمانداری ارسال نشده است و فرمانداری نظری نداده است. پس بنابراین چنین حکمی خلاف قانون است و تمامی چک‌هایی که امضا می‌شود و کارهایی که صورت می‌پذیرد همگی توسط رئیس شورا و آقای بهارمست پاسخگو باشند.

رمضانپور اضافه کرد: پس از آبستراکسیون اول، با همراهی چند تن از اعضای شورا خدمت فرماندار رشت رسیدیم و اوضاع شهر و شهرداری را بیان کرده و نگاه‌های موجود شورا را بیان کردیم. همچنین به این موضوع اشاره شد که هیئت‌رئیسه‌ای در سال نخست انتخاب شد که باب میل ما نبود اما جلسه را ترک نکردیم و بعضاً نیز همراهی نمودیم. در سال دوم حتی دو ریاست کمیسیون هم از آقایان حاجی پور و زاهد گرفته شد و بنده به‌عنوان تنها عضو متخصص بودجه و بودجه‌نویسی نیز از کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا کنار گذاشته شدم.

نماینده اسبق شهر رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده ۸ برنامه یک‌ساله بودجه را در کمیسیون تلفیق مجلس پنجم و ششم شورای اسلامی نوشته‌ام و دو قانون برنامه ۵ ساله نوشتم و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس ششم بوده‌ام و هم‌اکنون نیز عضو فعال کارگروه برنامه‌وبودجه نمایندگان ادوار هستم که پس از بررسی برنامه‌وبودجه به نمایندگان، رئیس مجلس و هیئت‌رئیسه نظر کارگروه را اعلام می‌کنیم؛ اما حتی بنده را از عضویت به‌عنوان عضو عادی کمیسیون کنار می‌گذارند! این یعنی سیاسی بازی، یعنی دل برخی دوستان به حال شهر و شهرداری نمی‌سوزد.

رمضانپور اذعان داشت: چرا در این چند سال بدهکاری شهر رشت به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید؟ وقتی درامد شهرداری محقق نشد بودجه سال بعد ۳ برابر نوشته شد! بنده در سال قبل تنها کسی بودم که با بودجه پیشنهادی مخالفت کردم اما دوستان گفتند در شأن شورا نیست که شورای چهارم بودجه ۹۰۰ میلیاردی را تصویب کند اما دوره پنجم بیاید و بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی ارائه کند! طبیعی است که با چنین منطقی نمی‌توان شهر را نجات داد.

وی تصریح کرد: با آبستراکسیون‌هایی که دوستان می‌کنند قطعاً به فکر شهر و شهروندان نیستند. حرف بنده این است که اعضای شورا یک نفر را به‌عنوان شهردار انتخاب می‌کنند و نهادهای نظارتی بر روی آن نظر می‌دهند. ممکن است نهادهای نظارتی پس از بررسی بگویند مثلاً رمضانپور صلاحیت عضویت در شورا را دارد اما به‌عنوان شهردار نمی‌تواند باشد، حال دوستان میگویند ما دو ماه را از دست می‌دهیم؟! ما اکنون سه ماه را از دست داده‌ایم و شهر در حال ضرر هست. برخی دوستان اکنون راهی کربلا شده‌اند و تا بازگردند ۲ الی ۳ هفته به طول می‌انجامد. اگر همین امروز بخواهیم شهردار انتخاب کنیم حداقل ۲ ماه پروسه بررسی طول خواهد کشید.

عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: درصورتی‌که ۲ بار آبستراکسیون رخ دهد فرماندار قانوناً می‌تواند به موضوع ورود کند. به‌هرحال به نظر می‌رسد موارد قانونی وجود دارد که ایشان ورود نکرده‌اند، اما زمانی که پس از آبستراکسیون اول خدمت آقای مؤمنی زاده رسیدیم گفتند رئیس شورا به ایشان قول اخلاقی داده است که در جلسه روز ۳۰ مهر شهردار انتخاب شود. ما اما اصرار داشتیم که جلسه روز ۲۸ مهر برگزار شود تا اگر جلسه آبستراکسیون شد فرصت برگزاری جلسه تا آخرین فرصت قانونی سه‌ماهه وجود داشته باشد. چون اگر دوشنبه جلسه برگزار نشود تعدادی از اعضای شورا به کربلا رفته و تکلیف شهر یک ماه نامشخص خواهد ماند؛ اما بنده نتوانستم این موضوع را به آقای فرماندار برسانم، یا شاید ایشان نخواستند متوجه شوند! بحث سر دو روز نبود، بحث بر تأخیر یک‌ماهه در این بین بود.

وی با اشاره به دستور فرماندار رشت برای برگزاری جلسه در روز دوشنبه گفت: فرماندار که نباید دستور برای جلسه عادی بدهد! فرماندار می‌بایست برای برگزاری جلسه فوق‌العاده ورود کند. حال سؤال ما از فرماندار رشت این است که قول اخلاقی رئیس شورا چه شده است؟! قطعاً رئیس شورا باید پاسخگو باشند و این آبستراکسیون در شورای تحت ریاست ایشان بی‌پاسخ نخواهد ماند زیرا با رأی مردم در حال بازی هستند.

رمضانپور با ابراز امیدواری برای بهبود اوضاع شهری، گفت: مطمئناً پس از انتخاب شهردار بنده، آقای حاجی پور و آقای عاقل منش کسانی هستیم که به لحاظ سنی از دیگر اعضا مسن‌تر هستیم و تجربیاتی داریم که اگر جوانان امروز حرف بزرگ‌تران خود را گوش بدهند ما به یک همگرایی خواهیم رسید که در سه سال باقی‌مانده با اتحاد و وحدت کارمان را کنار یکدیگر ادامه دهیم.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه از دوستان بیرونی خواهش می‌کنیم فشارهای خود را کاهش داده و به منتخبین مردم اعتماد کنند، تصریح کرد: امیدوارم با کمک تمام دوستان درون شورا و بیرونی از این معضل خروج کنیم و بتوانیم شهرداری که خدمت گزار مردم باشد را انتخاب کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه شهر رشت امروز گرفتار است و حقیقتاً شورا و شهردار به‌تنهایی توانایی حل مشکلات را ندارد و نیاز به کمک همه از جمله مقامات قضایی داریم، اذعان داشت: حساب شهرداری رشت تا به امروز طی یک سال اخیر ۲۶ بار مسدود شده است. در چنین شرایطی کار کردن بسیار سخت خواهد بود و امیدواریم با کمک دوستان بتوانیم به شهرمان خدمت کنیم.