حمید خرسند از تشکیل حزب ندای ایرانیان در لاهیجان خبر داد

وقتی صادق خرازی در سال ۹۳ حزب ندای ایرانیان را با جوانانی که از سالهای دور فعالیت سیاسی می کردند و در عرصه های حزبی و تشکیلاتی سوابق درخشانی داشتند راه اندازی کرد ، کمتر فعال سیاسی فکر می کرد به زودی این حزب فراگیرترین حزب اصلاح طلب در کشور شود. در استان گیلان نیزعلی […]

khorsandوقتی صادق خرازی در سال ۹۳ حزب ندای ایرانیان را با جوانانی که از سالهای دور فعالیت سیاسی می کردند و در عرصه های حزبی و تشکیلاتی سوابق درخشانی داشتند راه اندازی کرد ، کمتر فعال سیاسی فکر می کرد به زودی این حزب فراگیرترین حزب اصلاح طلب در کشور شود.

در استان گیلان نیزعلی سحرخیز که خود از فعالین سیاسی با سابقه و خوش ذوق در عرصه سیاسی می باشد این حزب را با جوانانی با سوابق درخشان سیاسی و تشکیلاتی  راه اندازی کرد و نوید روزهای خوبی را در عرصه سیاسی و حزبی در این استان داد. ظرف مدت کوتاهی ۱۱ حوزه در گیلان راه اندازی شد و آخرین آن شهرستان لاهیجان بود که به دومین شهر سیاسی استان پس از رشت شهرت دارد.

حمید خرسند جوانیست که در این شهرستان از سالهای دور اسمش با انتخابات عجین شده و علاقه مند است وارد عرصه حزبی شود ، در ادامه زندگی سیاسی خود حزب ندای ایرانیان را انتخاب کرده است. با جمعی از جوانان خوش نام و با انگیزه شورای مرکزی لاهیجان را تشکیل داده و با اشتیاق زیادی از آینده این حزب در لاهیجان می گوید. برای آشنایی بیشتر با برنامه های این حزب در انتخابات پیشرو سراغ حمید خرسند رییس حوزه ندای ایرانیان شهرستان لاهیجان رفتیم که مصاحبه وی با خبرنگار تدبیرشرق را می خوانید.

ضرورت تشکیل دفتر حزب ندای ایرانیان در لاهیجان چه بود؟

در ابتدا اجازه  می خواهم مطالبی در مورد سیاستها و دلایل شکل گیری حزب ندای ایرانیان به استحضار خوانندگان محترم برسانم.حزب ندای ایرانیان در سال ۱۳۹۳ با ریاست دکتر صادق خرازی باشعار تعامل مدارا توسعه پایدار و اصلاحات گام به گام شکل گرفت. ندا یک حزب اصلاح طلب است اما در بسیاری از روشها و نوع برخوردها متفاوت با بقیه احزاب اصلاح طلب خواهد بود. فکر ما و دوستانمان در حزب ندای ایرانیان حوزه شهرستان لاهیجان این بود که می توانیم در چهارچوب تفکرات اصلاح طلبی و حفظ هویت خود با دیگر گروهها و جریانات هم تعامل و گفتگو داشته باشیم تا تمام خطوط فکری اعم از اصلاح طلب و اصولگرا زیر چتر قانون بتوانند حرفها و مشکلات مردم را به گوش حاکمیت برسانند. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در سطح شهرستان کارکردی توام با برنامه و هدف گزاریهای نه لزوما سیاسی داشته باشیم وتصویری جدید از یک حزب سیاسی در جامعه نشان دهیم.

اینطور که عنوان کردید بنا ندارید که لزوما سیاسی باشید این به معنای این است که در انتخابات شرکت نمی کنید؟

ما حتما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و از کاندای خود دفاع هم میکنیم ولی قرار ما این نیست که انتخابات محور باشیم. حزب ندای ایرانیان بنا ندارد که اصطلاحا حزب شب انتخابات باشد . ما تلاش خواهیم کرد در چهارچوب قانون در حوزه فعایت خود جریان ساز باشیم و بتوانیم اعضا و هواداران خود را علاوه بر اقدامات سیاسی بسمت گستره ی وسیعی از فعالیتهای فرهنگی اجتماعی سوق دهیم . همانطور که می دانید فعالیت احزاب بیشتر در حیطه مسایل سیاسی شناخته شده است ما براساس سیاست کلی حزب ندای ایرانیان بنا داریم تا ازین قالب خارج شویم. مسولین کمیته های فرهنگی اجتماعی ،جوانان و آموزش ما به شدت پیگیر تدوین یک نقشه راه محلی برای فعالیت حزب در حوزه شهرستان لاهیجان هستند تا بتوانیم از فعالین شهرستان در حوزه هایی مثل ورزش، اصناف، محیط زیست ، فرهنگیان و… استفاده کنیم تا زیر چتر قانون اساسی بتوانیم افقی زیباتر برای آینده فعالیتهای حزبی در شهرستان  ایجاد کنیم.

آیا مسیرهایی برای ارتباط جوانان و علاقمندان به فعالیتهای حزبی تعریف کرده اید؟

بله . دقیقا  لازمه ی هر حزبی دارا بودن وزن اجتماعی و پایگاه و نفوذ مردمی در بین اقشار مختلف جامعه می باشد.ما هم ازین قاعده مستثنی نیستیم و می خواهیم پس از گرفتن مجوزهای لازم و استعلامات مورد نیاز قانونی، توسط نیروها و کمیته هایمان برگه های عضویت در حزب ندای ایرانیان بطور عمومی در مکانها و موقعیتهای مناسب بین مردم پخش کنیم و هرکس که تمایل به حضور در جمع ما بجهت هواداری یا همکاری داشته باشد حتما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در پایان اگر نکته خاصی هست بفرمایید

لازم است در پایان به این نکته اشاره کنم که ندای ایران در شهرستان لاهیجان با شورای مرکزی هفت نفره تشکیل شده است و در آینده نزدیک به شهروندان لاهیجان معرفی خواهند شد. برنامه های متنوعی برای برگزاری پرشور انتخابات تدارک دیده شده که به تناوب اعلام خواهد شد. در انتها از شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در استان گیلان که به تیم ما اعتماد کردند و همین طور دوستان خوبم در شورای مرکزی لاهیجان که این وظیفه را بر دوش من گذاشتند تا مسئولیت این حزب را در لاهیجان بپذیرم کمال تشکر را دارم و امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر و زیر پرچم قانون برای جامعه ثمر بخش باشیم.

منبع : تدبیرشرق