هریک از اعضا چه نظری داشتند؟

حمایت مالی از سپیدرود رشت و داماش گیلان در صحن شورا تک فوریتی شد

حرف تازه – حمایت مالی از سپیدرود رشت، داماش گیلان و تیم شطرنج شهرداری رشت در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر رشت بررسی شد و در پایان با خروج از دوفوریت به تک فوریت تبدیل و به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شد. رضا رسولی : حمایت از سپیدرود و داماش در شورای پنجم هم […]

حرف تازه – حمایت مالی از سپیدرود رشت، داماش گیلان و تیم شطرنج شهرداری رشت در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر رشت بررسی شد و در پایان با خروج از دوفوریت به تک فوریت تبدیل و به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شد.

رضا رسولی : حمایت از سپیدرود و داماش در شورای پنجم هم ادامه یابد/ زمان برای این دو تیم از اهمیت ویژه برخوردار است

رضا رسولی در این خصوص گفت: ارائه گزارش مالی از سوی شهرداری رشت در مورد میزان حمایت های صورت گرفته از سپیدرود و داماش که توسط رییس شورا مطرح شد تصمیم خوب و معقولی است اما نباید حمایت از این دو تیم منوط به بررسی آن گزارش شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت سپیدرود و داماش را دوبال پرواز فوتبال رشت خواند و گفت: درست است که دو بال پرواز فوتبال رشت هستند اما قابلیت پریدن و محو شدن ندارند و می توان در آینده حساب و کتاب ها را به طور دقیق رسیدگی کرد.

رسولی با بیان اینکه این دو تیم در شرایط حساس و ویژه ای هستند تصریح کرد: شرایط سپیدرود شکننده و نگران کننده است و مردم انتظار دارند همانند شورای چهارم به این تیم کمک شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت افزود: فوتبال را ابزار انسجام و اعتماد سازی محلی در رشت می دانیم و در شورای چهارم هم کورکورانه حمایت نکرده ایم. امروز هم به این اعتماد سازی در راستای افزایش درامدزایی نیاز داریم و به همین دلیل این حمایت ها باید ادامه یابد.

رضا رسولی با اشاره به حضور داماش به عنوان تنها نماینده فوتبال رشت در یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: معتقدم زمان برای این دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید این حمایت ها به تعویق بیفتد.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب مالی شهرداری گفت : این حمایت ها را هزینه نمی دانیم و تقاضا دارم دو فوریت جدی گرفته شود.

رسولی همچنین با اشاره به قهرمانی تیم شطرنج شهرداری رشت گفت: این تیم هم قهرمان آسیا شده است و تک فوریت شدن موضوع چندان جالب نیست.

فرهام زاهد: سپیدرود و داماش دو سرمایه اجتماعی رشت هستند / دوفوریت موضوع بررسی شود

فرهام زاهد هم با تاکید بر ضرورت حمایت از این دو تیم گفت: سپیدرود و داماش دو سرمایه اجتماعی رشت هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به هواداران پرشمار این دوتیم افزود: فوتبال را باید به چشم یک صنعت ببینیم و البته امروز این صنعت نیز مثل بسیاری از صنایع بیمار است. باید حمایت شود تا به سازوکار صحیح برسد و درامدزایی پایدار داشته باشد.

فرهام زاهد با بیان اینکه همه منتخبین شورا در دوران انتخابات بحث برندسازی شهررشت را مطرح کرده اند تصریح کرد: حمایت از این دو تیم و حضور پرقدرت آنها آثار اجتماعی مطلوبی در پی دارد.

وی با اعلام اینکه یک بازی داخلی حدود ۸ میلیون تومان و یک بازی خارج خانه حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد گفت: دو تیم رشت وضعیت اسفناکی دارند و در هزینه های جاری خود با مشکل مواجهند.

زاهد خاطرنشان کرد: این حمایت ها هم درد این دو تیم را دوا نمی کند و تنها نقش مسکن دارد و انتظار دارم دوفوریت این موضوع بررسی شود.

حامد عبدالهی: من هم حساسیت شرایط دو تیم را درک می کنم اما دفترچه بیمه کارکنانی که عزیزی در بیمارستان دارند را دوفوریتی تر می دانم

حامد عبدالهی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت هم ضمن تاکید بر حمایت از این دو تیم گفت: با حمایت از این دو تیم مخالف نیستم و همه ما خاطرات خوبی با این دو تیم تجربه کرده ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه من هم حساسیت شرایط را درک می کنم افزود: اما مشکلات مالی کارکنان شهرداری را هم می بینم. 

عبدالهی با اعلام اینکه در بعضی بخش ها دو ماه و نیم است حقوق معوقه داریم تصریح کرد: حداقل انتظار ما این بود بعد از این کمک ها طرح توجیهی این هزینه ها از سوی این دو باشگاه و برنامه ریزی های صورت گرفته ارائه می شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پیشنهاد حمایت یک و نیم میلیاردی به سپیدرود و یک میلیارد تومانی به داماش گیلان خاطر نشان کرد: باید بدانیم منابع درامدی این دو باشگاه کجاست؟ اینطور نباشد که در لیگی پایین چند میلیارد برای یک تیم از منابع مختلف در نظر گرفته شود.

وی افزود: به اعتقاد من دفترچه عزیزانی که در بیمارستان هستند و اعتبار بیمه ندارد در اولویت بالاتری از این حمایت است. رسیدن مهر ماه و مشکلات مالی کارکنان و آغاز مدارس در اولویت بالاتری است. این موارد دوفوریت تر از این حمایت هستند.

عبدالهی در پایان گفت: با رقم های میلیاردی می توان ده ها فضای ورزشی در محلات ایجاد کرد و شور ونشاط اجتماعی را در همه محلات شهر برقرار کرد و خواهشم این است با بررسی دقیق تری نسبت به این حمایت ها و ردیف و جزییات آن اقدام شود.

سید امیرحسین علوی: حمایت از این دو تیم همواره در اولویت شورا و مردم این شهر است

سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم با اشاره به اینکه ردیف پیشنهادی ۴۱۶۰۷ مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار دارد که برای حمایت از باشگاه ها و هیئت های ورزشی در نظرگرفته شده است گفت: با توجه به حمایت قبلی رقم مجموع از این ردیف بیشتر است و مابقی را از کسر کارمزد پرداخت می کنند و این بدان معناست که در صورت موافقت شورا با پیشنهاد فعلی، از این پس هیئت های ورزشی نمی توانند انتظار هیچ حمایتی از شورا داشته باشند و به همین خاطر برای رفع این اشکالات پیشنهاد می دهم تا هفته آینده در کمیسیون های مربوطه بررسی شود و با رفع این موارد به صحن بیاید. 

سید امیرحسین علوی تاکید کرد: حمایت از این دو تیم همواره در اولویت شورا و مردم این شهر است.

در پایان هر سه لایحه حمایت مالی از سپیدرود رشت، حمایت مالی از داماش گیلان و تیم شطرنج شهرداری رشت از دوفوریت خارج و تک فوریتی شد.

قرار است حمایت از داماش و سپیدرود پس از اعلام نظر کمیسیون های مربوطه و تعریف ردیف پیشنهادی مجددا به صحن شورا بیاید.