حمایت اساتید گروه مهندسی عمران دانشگاه گیلان از دکتر آرش بهار در انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی

اساتید گروه مهندسی عمران دانشگاه گیلان طی جلسه ای به حمایت از دکتر آرش بهار، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان و دانش آموخته دکتری مهندسی عمران-زلزله از دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا پرداختند.

حرف تازه – هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان روز جمعه ششم مهر ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد و کاندیداهای عضویت در هیئت مدیره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. 

در آستانه برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان اساتید گروه مهندسی عمران دانشگاه گیلان طی جلسه ای به حمایت از دکتر آرش بهار، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان و دانش آموخته دکتری مهندسی عمران-زلزله از دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا پرداختند.

در این جلسه آقایان دکتر رضا جمشیدی چناری، ملک محمد رنجبر، علی قربانی، ایرج برگ گل، علی صدر ممتازی، عبدالمجید مهرداد، رضا صالح جلالی، رحمت مدندوست، مهیار عربانی، سعید پور زینلی، نصیرایی، حسین پور، سید محمد میر عبدالعظیمی، غلامحسین حامدی و پیام زنگانه رنجبر حضور داشتند و حمایت خود را اعلام کردند. همچنین دکتر میراحمد لشت نشایی نیز طی گفتگویی تلفنی با خبرنگار ما به حمایت از دکتر آرش بهار پرداخت.

دکتر میراحمد لشت نشایی دارای مدرک فوق دکتری مهندسی سواحل از دانشگاه کاگوشیما ژاپن و دکتری مهندسی سواحل از دانشگاه امپریال کالج لندن در گفتگو با حرف تازه اظهار داشت: دکتر آرش بهار از جمله چهره های علمی شناخته شده استان گیلان است و بنده حمایت کامل خود از ایشان را اعلام می کنم و ایشان را یکی از بهترین گزینه ها برای این مسئولیت می دانم.

دکتر رضا جمشیدی چناری رئیس اسبق شورای اسلامی شهر رشت و دارای رتبه ۱ کنکور سراسری در منطقه ۳ و رتبه ۳۹ کارشناسی ارشد که تحصیلات خود در مقطع دکتری را در رشته ژئوتکنیک و در دانشگاه علم و صنعت با عنوان دانشجوی نخبه و ممتاز به پایان رسانده است در گفتگو با خبرنگار حرف تازه با اشاره به انتخابات پیش رو، دکتر آرش بهار را از همکاران توانمند خود در هیئت علمی دانشگاه گیلان دانست و از او به عنوان یکی از گزینه های مدنظر برای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یاد کرد.

دکتر علی صدر ممتازی نیز که تحصیلات خود در مقطع دکتری را در دانشگاه لیون فرانسه پشت سر گذاشته است در گفتگو با ما دکتر آرش بهار را از چهره های علمی مطرح استان دانست و ضمن اعلام حمایت کامل، به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای هیئت مدیره نظام مهندسی دکتر بهار را به جامعه مهندسی سراسر استان گیلان پیشنهاد داد.

در ادامه حمایت اساتید مطرح دانشگاه گیلان از دکتر بهار، دکتر عبدالمجید مهرداد که تحصیلات آکادمیک خود در مقطع دکتری را در رشته مهندسی آب و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی اقیانوس و سواحل در دانشکده علوم مهندسی دانشگاه جرج واشنگتن ایالات متحده امریکا پشت سر گذاشته است در گفتگو با حرف تازه، همچون سایر همکاران خود در هیئت علمی گروه عمران دانشگاه گیلان به حمایت کامل از آرش بهار پرداخت.

دکتر سعید پورزینلی نیز که تحصیلات خود در مقطع دکتری را در رشته مهندسی عمران-سازه و در دانشگاه I.I.T هند به اتمام رسانده است و هم اکنون دانشیار دانشگاه گیلان است خطاب به جامعه مهندسین اظهار داشت: همکار ارجمندمان دکتر آرش بهار کاندیدای عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان شده اند و بنده وظیفه خود می دانم که با تمام وجود از ایشان جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی گیلان حمایت کنم و از دوستان هم انتظار همکاری دارم. 

دکتر رحمت مدندوست نیز که تحصیلات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در امریکا و مقطع دکتری را در انگلستان پشت سر گذاشته است در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص انتخابات پیش رو اظهار داشت: یکی از گزینه هایی که مورد حمایت ویژه ما قرار دارد دکتر آرش بهار است و امیدوارم در این انتخابات موفق باشند و توصیه می کنم با توجه به توانمندی های ایشان همکاران مهندس ما نیز حتما به دکتر بهار رای بدهند. 

دکتر رضا صالح جلالی مدیر گروه مهندسی عمران دانشگاه گیلان نیز دیگر حامیان دکتر بهار بود که ضمن حمایت از ایشان و آرزوی موفقیت در انتخابات پیش رو، به سایر مهندسین نیز پیشنهاد داد که از دکتر آرش بهار به عنوان یکی از چهره های علمی مطرح استان در این انتخابات حمایت کنند. رضا صالح جلالی دانش آموخته مقطع دکتری رشته مهندسی عمران-سازه از دانشگاه علم و صنعت است. 

نگاهی به سوابق علمی و کاری دکتر بهار:

دکتر آرش بهار عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه گیلان است و تحصیلات خود در مقطع دکتری را در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیای اسپانیا در رشته مهندسی عمران گرایش زلزله در سال ۸۸ به پایان رسانده است. وی تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را نیز به ترتیب در دانشگاه های صنعتی اصفهان و شیراز به اتمام رسانده است.

دکتر آرش بهار تاکنون استاد راهنمای بیش از ۴۰ پایان نامه کارشناسی ارشد و ۵ رساله دکتری بوده است. او که مولف مقالات متعددی در ژورنال های بین المللی است چهره ای آکادمیک و محبوب در بین دانشجویان دانشگاه گیلان است و از مهندسین پایه یک استان گیلان به شمار می رود.

در سوابق کاری آرش بهار، ریاست آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران رشت، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای در منطقه ۹ کشور، معاون اداری مالی دانشگاه گیلان، تدریس دوره های ارتقاء سازمان نظام مهندسی گیلان و عضویت در هیئت مدیره شرکت طرح و بینش نو دیده می شود.

وی همچنین عضویت در کمیته های کنترل نقشه و آموزش سازمان نظام مهندسی گیلان را نیز در کارنامه دارد. عضویت در کمیته نظارت و ارزیابی مراکز فنی و حرفه ای گیلان و مدیریت اجرایی سمینار زلزله دانشکده فنی دانشگاه گیلان بخش دیگری از سوابق او به شمار می رود. 

ناگفته نماند در دوره گذشته دکتر آرش بهار به عنوان عضو علی البدل انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان گیلان انتخاب شد و در این دوره نیز با کد انتخاباتی ۳۰۰۳ به رقابت با سایر کاندیداها خواهد پرداخت.