حمایت از سپیدرود یا تبلیغات انتخاباتی؟ / فعلا فقط به سه امتیاز و لیگ برتر فکر می کنیم

حرف تازه –  لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور، جام آزادگان، به اوج حساسیت خود رسیده است. تنها چهار هفته تا پایان رقابت ها باقی است و سپیدرود رشت با ۵۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد. پس از سپیدرود، گل گهر سیرجان، پارس جنوبی جم و ملوان بندرانزلی با ۵۳ امتیاز در […]

حرف تازه –  لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور، جام آزادگان، به اوج حساسیت خود رسیده است. تنها چهار هفته تا پایان رقابت ها باقی است و سپیدرود رشت با ۵۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد. پس از سپیدرود، گل گهر سیرجان، پارس جنوبی جم و ملوان بندرانزلی با ۵۳ امتیاز در رده های بعدی قرار دارند و تنها دو تیم از مربع مدعیان به لیگ برتر صعود می کند.

طبیعی است در چنین شرایطی هیچگونه حاشیه ای به سود سپیدرود نخواهد بود و باید همه دوستداران این تیم ریشه دار رشتی دست به دست هم دهند و یکدل شوند تا بتوانیم در کنار هم مقدمات جشن صعود این تیم محبوب و پر هوادار را فراهم کنیم.

سپیدرود سال ها با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کرد اما اصالت خود را حفظ کرد و حالا تنها چهار هفته تا صعود به لیگ برتر فاصله دارد. در تمام این سالها هواداران در سرما و گرما در کنار این تیم بودند. حتی آنها که عاشق تر بودند بارها همراه این تیم به شهرهای دیگر سفر کردند. سپیدرود در دلها ریشه کرد و بخشی از هویت شهر رشت شد. آنقدر نام سپیدرود و سپیدرودی شایسته احترام است که تمام جامعه فوتبال شناس ایران به احترامش کلاه از سر بر می دارد. تماشاگرانی دارد که سالها فارغ از نتایج و امکانات رفاهی این تیم، عاشقانه به تیمشان عشق ورزیدند. همانها که زیر برف و باران و آفتاب تیمشان را تنها نگذاشتند. امروز سپیدرود بیش از هرچیز، مزد صبوری و عشق هواداران وفادارش را گرفته است که در صدر جدول لیگ یک قرار دارد… این هوادار در کجا پیدا می شود؟ چند شهر مثل رشت هواداران اینچنینی دارد؟

طبیعتا در این هفته های پایانی باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد تا کم و کاستی ها جبران شود و بهترین نتایج ممکن رقم بخورد و راه صعود به لیگ برتر هموار شود. دست تمامی حامیان این تیم را هم باید به گرمی فشرد اما در میان حمایت های ارزشمند روزهای اخیر، برخی اقدامات با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت، شائبه انتخاباتی بودن دارد. به عنوان مثال شنیده ها حاکی از آن است یکی از کاندیداها قصد دارد در دیدار خارج از خانه سپیدرود مقابل اکسین که عصر سه شنبه برگزار خواهد شد میان هواداران ساندویچ توزیع کند و از این طریق به واسطه تیم تبلیغاتی خود به خصوص در فضای مجازی به تبلیغات گسترده شخصی بپردازد!

هرچند صحت و سقم چنین شنیده هایی هنوز مشخص نشده است اما اگر چنین باشد باید گفت بیش از آن که کمکی به سپیدرود اتفاق بیفتد، شاید توهینی بزرگ به تیم بزرگ سپیدرود و هواداران کم نظیر این تیم در حال رخ دادن است که فردی به خود اجازه بدهد با توزیع ساندویچ، از درخشش سپیدرود و همچنین حضور پرشور هواداران این تیم در یک دیدار خارج از خانه، به نفع خود بهره ببرد! البته توزیع ساندویچ هم اگر به قصد تبلیغات فردی نباشد اقدامی پسندیده و نشان دهنده توجه به هواداران سپیدرود و حمایت از آنان است اما موضوع تبلیغات انتخاباتی و نیتی است که گفته می شود از سوی برخی وجود دارد. 

باید از برخی پرسید اگر حامی و دوستدار سپیدرود هستند آن روزهایی که این تیم در تامین آب معدنی و لباس و ناهار بازیکنان خود با مشکل مواجه شده بود کجا بودند؟ اصلا برخی از آقایان تا امروز چندبار در ورزشگاه به تشویق تیم های شهرشان پرداخته اند و مثلا چند بار کنسرت رفته اند!؟ در سختی های آینده این تیم هم حاضرند از خانه و مال و اموال خود بگذرند و برای این تیم هزینه کنند؟ این کاری بود که برخی با کمترین ادعا انجام دادند تا امروز تیم های رشتی هنوز زنده باشند و امید همچنان جاری… اگر هم فرض کنیم عده ای به تازگی هوادار سپیدرود شده اند انتظار می رود حداقل در حمایت هایشان طوری رفتار کنند که شائبه انتخاباتی بودن وجود نداشته باشد و مهم تر اینکه به شعور هواداران فهیم رشتی توهین نشود. 

بگذریم… از حرف های بیشتر در این خصوص فعلا بگذریم… بگذارید عده ای تبلیغشان را کنند، عکس هایشان را بگیرند و خودشان را سهیم کنند؛ مثل آنها که سال قبل در روز صعود سپیدرود به لیگ یک برای اولین بار در زندگی خود به ورزشگاه آمدند! فعلا فقط به سه امتیاز دیدار با اکسین فکر کنیم و بعد در آینده به تحلیل این افراد می پردازیم… به امید پیروزی و صعود سپیدرود به لیگ برتر در پایان فصل…