با پیگیری سرپرست شهرداری رشت و نماینده صومعه سرا؛

حقوق پرسنل شهرداری رشت این بار زودتر از موعد همیشگی

حرف تازه – سرپرست شهرداری رشت گفت: با حضور نماینده صومعه سرا به دیدار معاون و مدیر سازمان امور مالیاتی رفتیم که این موضوع نیز خوشبختانه نتیجه بخش بود و توانستیم با توجه به محدود بودن منابع مالی شهرداری تامین هزینه خوبی را نیز در این بخش داشته باشیم. یکی از منابع درآمدی شهرداری ها، مالیات […]

حرف تازه – سرپرست شهرداری رشت گفت: با حضور نماینده صومعه سرا به دیدار معاون و مدیر سازمان امور مالیاتی رفتیم که این موضوع نیز خوشبختانه نتیجه بخش بود و توانستیم با توجه به محدود بودن منابع مالی شهرداری تامین هزینه خوبی را نیز در این بخش داشته باشیم.

یکی از منابع درآمدی شهرداری ها، مالیات است. شهرداری‌ها ٣ درصد از ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده را سهم‌گیری می کنند و معمولا پولی که از این بابت به حساب شهرداری ها واریز می شود، راهگشای بسیاری از امور است و در بسیاری از موارد صرف پرداخت حقوق عقب افتاده پرسنل می شود.

پس از استیضاح ثابت قدم و انتصاب جمشیدپور به عنوان سرپرست شهرداری رشت، گویا تعاملات مناسبی در حوزه درآمدزایی شهرداری رشت به وقوع پیوسته است. تعاملی که شاید یکی از نتایجش پرداخت به موقع حقوق اخیر پرسنل شهرداری رشت است.

در همین راستا شنیده ها حکایت از آن دارد، سرپرست شهرداری رشت اخیرا نشستی مشترک را با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور داشته است. نشستی که دلخوش، نماینده صومعه سرا نقشی مهم در شکل گیری آن داشته و سرپرست شهرداری را در آن همراهی می کرده است.

جمشیدپور در این خصوص می گوید: با توجه به اینکه درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها اختصاص می یابد، به بررسی این موضوع پرداختیم که متوجه شدیم در سال گذشته مبلغی از این منابع به شهرداری رشت واریز شده بود اما در سال جدید تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده بود که با بررسی موضوع به این نتیجه رسیدیم که به علت کشوری شدن پرداخت ارزش افزوده به شهرداری ها این موضوع از مرحله استانی خارج شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا با سایر نمایندگان رایزنی هایی شد و در نهایت با حضور نماینده صومعه سرا به دیدار معاون و مدیر سازمان امور مالیاتی رفتیم که این موضوع نیز خوشبختانه نتیجه بخش بود و توانستیم با توجه به محدود بودن منابع مالی شهرداری تامین هزینه خوبی را نیز در این بخش داشته باشیم.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه پرداختی به نیروهای شهرداری رشت از جمله رفت و روب، فضای سبز و… به روزرسانی خواهد شد، تاکید کرد: به زودی پرداختی حقوق به تمامی نیروهای شهرداری صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین در خصوص پرداختی به پیمانکاران شهرداری رشت نیز گفت: از طریق اوراق دولتی بدهکاری به پیمانکاران شهرداری رشت نیز پرداخت خواهد شد.

گفتنی است از شهرداری رشت خبر می رسد حقوق پرسنل این سازمان عریض و طویل در ماه اخیر، زودتر از موعد همیشگی پرداخت شده است.

خزرآنلاین