حقایقی در مورد روسیه

در این مطلب حقایقی در مورد روسیه را مرور خواهیم کرد.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، روسیه به عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان بیش از یک‌هفتم کل مساحت خشکی زمین را تشکیل می‌دهد! این کشور با ۱۱ منطقه زمانی با آب‌وهوای متفاوت از گرمای نیمه‌گرمسیری سوچی در جنوب گرفته تا زمین‌های یخ‌زده آرتیک سیبری، یکی از شگفت‌انگیزترین کشورهای دنیاست. چنین کشور بزرگی، مطمئناً حقایق و رموز اسرارآمیزی را در خود جای‌داده که مسافران ماجراجو را که مشتاق کشف این کشور جذاب و غنی از تاریخ و فرهنگ هستند، به خود جذب می‌کند. در این مقاله با الی گشت همراه باشید تا به معرفی حقایقی در مورد روسیه بپردازیم.

حقایقی در مورد روسیه

۱- روسیه دارای بزرگ‌ترین شهر اروپا است!

بسیاری از مردم بر این باورند که لندن یا پاریس بزرگ‌ترین شهر اروپا هستند. اما در اولین مورد از حقایقی در مورد روسیه باید ذکر کنیم که در واقع مسکو با ۱۲ میلیون شهروند بزرگترین شهر اروپا از منظر جمعیت به حساب می‌رود. جای تعجب نیست که این شهر در بسیاری از تورهای روسیه حضور دارد، زیرا ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ تاریخی و مدرنیته پر جنب و جوش پیش چشم گردشگران فراهم می‌کند.

۲- گربه‌ها در موزه ارمیتاژ روسیه به کار گرفته می‌شوند!

گفتنی است موزه ارمیتاژ یک موزه هنری و فرهنگی در سن پترزبورگ است و در واقع به عنوان گنجینه ملی روسیه شناخته می‌شود. جالب است بدانید که یکی از گنجینه‌های این موزه بیشتر از ۵۰ گربه موجود در آن هستند. در حقیقت باید گفت این موزه از قرن هجدهم گربه‌ها را به کار گرفته  و در حال حاضر از بیشتر از ۵۰ گربه برای محافظت از آثار هنری در برابر موش‌ها استفاده می‌کند. این بخش از حقایقی در مورد روسیه شگفت‌انگیزتر می‌شود اگر بدانید که گروه گربه‌ها در موزه تحت مراقبت تمام‌وقت زندگی می‌کنند و هر کدام حتی پاسپورت شخصی با عکس مخصوص به خود را دارند!

حقایقی در مورد روسیه

۳- اگر تنها ۲ دقیقه صرف بازدید از هر نمایشگاه موزه ارمیتاژ بکنید، باز هم ۶ سال طول می‌کشد تا به‌صورت کامل از این موزه دیدن کنید!

شاید حالا بهتر درک کنید که چرا موزه ارمیتاژ گربه‌ها را برای انجام برخی از کارها استخدام می‌کند. دلیل این موضوع بسیار بزرگ و عظیم بودن این موزه است. گفتنی است ارمیتاژ متشکل از شش ساختمان مختلف بوده و بیش از ۳ میلیون نمایشگاه در داخل آن پیدا خواهید کرد! این موزه نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود، بلکه یکی از قدیمی‌ترین موزه‌ها هم هست چرا که در سال ۱۷۶۴ تأسیس شده است. اگر هنوز از رموز شگفت‌انگیز و حقایقی در مورد روسیه خسته نشده‌اید در ادامه با الی گشت همراه باشید.

۴- بیشتر مساحت روسیه را جنگل تشکیل می‌دهد!

این بخش از حقایقی در مورد روسیه هم بسیار جالب است. همان‌طور که گفتیم روسیه کشور بسیار عظیمی به حساب می‌رود اما بیشتر وسعت آن را سیبری تشکیل می‌دهد. این به این معناست که اساساً ۶۰٪ روسیه جنگل است! همچنین باید اضافه کرد نیمی از آن، جنگل کاملاً خالی از سکنه است!

حقایقی در مورد روسیه

۵- ۶ درصد از درختان جهان در روسیه هستند

همان‌طور که گفتیم بیشتر وسعت کشور روسیه را جنگل تشکیل داده است. شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که در واقع حدود ۲۰ درصد از کل درختان جهان هم در روسیه هستند. تا به حال تعداد این درختان حدود ۶۴۰ میلیارد تخمین زده شده است. گرچه بیشتر این درختان در سیبری و در مناطق دورافتاده و دست نخورده هستند. اما باید اضافه کرد این جنگل‌های دست نخورده زیستگاه ببرهای در خطر انقراض سیبری به شمار می‌روند. در ادامه به موارد بیشتری از حقایقی در مورد روسیه اشاره خواهیم کرد.

۶- سردترین شهر مسکونی جهان در روسیه واقع شده

همگی می‌دانیم که آب‌وهوای روسیه بسیار سرد است، اما سخت است باور کنیم که مردم واقعاً در این آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنند! گفتنی است شهر Oymyakon در سیبری سردترین شهر جهان در نظر گرفته می‌شود. این شهر با متوسط ​​دمای زمستانی منفی ۵۰ درجه سانتیگراد و رسیدن به رکورد سردترین حالت ممکن در سال ۱۹۳۸ با دمای باورنکردنی منفی ۷۸ درجه سانتیگراد، عنوان سردترین شهر جهان را از آن خودکرده است. جالب است بدانید فقط قطب جنوب از درجه دمای کمتری برخوردار بوده و سردتر از این شهر است!

حقایقی در مورد روسیه

۷- روسیه آب و هوای نیمه گرمسیری هم دارد!

در مورد قبلی از حقایقی در مورد روسیه به سرمای هوا در این کشور اشاره کردیم اما باور کنید یا نه جنوب روسیه در واقع دما و آب‌وهوای نیمه‌گرمسیری دارد! منظور شهر سوچی است که در ساحل دریای سیاه واقع شده و در خط عرض جغرافیایی Nice قرار دارد. گفتنی است در طول تابستان میانگین دمای سوچی حدود ۲۸ درجه سانتیگراد است. این شهر که اغلب به عنوان «ریویرای روسیه» شناخته می‌شود، تابستان‌های مرطوب، درختان نخل و زمستان‌های معتدل دارد.

۸- روسیه طولانی‌ترین خط راه آهن جهان را دارد!

لیست حقایقی در مورد روسیه که شما را شگفت‌زده می‌کند می‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. گفتنی است راه‌آهن ترانس سیبری طولانی‌ترین راه‌آهن جهان است و برای پیمودن تمام طول آن باید حدود یک هفته در قطار بمانید! جالب است بدانید طول این راه‌آهن ۹۲۸۹ کیلومتر (۵۷۷۲ مایل) است و از هشت منطقه زمانی مختلف عبور می‌کند!

۹- روسیه بزرگترین قلعه جهان را در خود جای داده است!

بله همان‌طور که شما هم حتماً حس کرده‌اید این موضوع که همه چیز در روسیه بزرگ‌تر از حد معمول است گویی به خاصیت این کشور تبدیل شده. مورد دیگر در لیست حقایقی در مورد روسیه درباره کاخ کرملین مسکو است که بزرگ‌ترین قلعه قرون‌وسطایی فعال در جهان به حساب می‌رود. جالب است بدانید طول دیوارهای این قلعه بیش از ۲.۵ کیلومتر بوده و وسعت آن بیشتر از ۲۷ هکتار است. همچنین تورهای بسیاری به مقصد این قلعه ارائه می‌شوند.

حقایقی در مورد روسیه

۱۰- مسکو دارای بیشترین سرانه میلیاردرها در جهان است!

این مورد از حقایقی در مورد روسیه ممکن است باعث تعجبتان شود یا نشود اما پایتخت روسیه یعنی مسکو در لیست ۵ شهری که بیشترین میلیاردرهای دنیا را در خود جای‌داده، قرار دارد و از شانگهای و لندن پیشی گرفته است. به نقل از فوربس، ۷۹ میلیاردر به طور دقیق در این شهر زندگی می‌کنند. چنانچه از طرف‌داران خودروهای لوکس هستید، مسکو مقصدی عالی برای شماست! چرا که در این شهر بیشتر از هرجای دیگری می‌توانید اتومبیل‌های لوکس ببینید و لذت ببرید.

۱۱- ۱۲ آتشفشان فعال در روسیه وجود دارد!

دانستن این مورد از حقایقی در مورد روسیه هم خالی از لطف نیست. چرا که با سفر به روسیه می‌توانید ۱۲ آتشفشان فعال در سراسر این کشور پیدا کنید. گفتنی است یکی از پربازدیدترین و دردسترس‌ترین این آتشفشان‌ها، کامچاتکا است. مناظر اطراف این آتشفشان بی‌نظیر و دیدنی هستند و اگر کمی عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستید، این محیط برایتان مقصدی عالی خواهد بود چرا که زیستگاه بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری همچون خرس قهوه‌ای و گرگ به حساب می‌رود.

۱۲- دریاچه بایکال، پرآب‌ترین دریاچه دنیا در روسیه واقع شده

دریاچه بایکال دریاچه‌ای خیره‌کننده است که در سیبری وحشی واقع شده. این دریاچه در واقع بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان از نظر حجم آب به حساب می‌رود و ۲۳ درصد از آب شیرین جهان را در خود جای‌داده! جالب است بدانید این میزان آب بیشتر از مجموع آب تمام دریاچه‌های بزرگ در آمریکای شمالی است!

حقایقی در مورد روسیه

جمع‌بندی

 در این مقاله از الی گشت به بررسی ۱۳ مورد از حقایقی در مورد روسیه پرداختیم و برخی از شگفت‌انگیزترین و جالب‌ترین آنها را به شما معرفی کردیم. روسیه که یکی از پهناورترین کشورهای دنیاست دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلفی را در خود جای‌داده و هر ساله گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می‌کشاند تا با عجایب و رموز اسرارآمیزش همگان را مسحور و شگفت‌زده کند. اگر شما هم شیفته‌ی این کشور پر رمز و راز شده‌اید حتماً بازدید از آن را در لیست مقاصد جهان‌گردی خود قرار بدهید.