در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد؛

حفاری در پارک محتشم با وجود ثبت در آثار ملی!

حرف تازه – روز جمعه افرادی به باغ محتشم که در فهرست آثار ملی ثبت شده است، آمدند و حفاری هایی صورت گرفت و قرار است برای صنایع دستی مکانی ایجاد شود! به گزارش حرف تازه به نقل از خزر ، صد و هشتادمین جلسه صحن علنی شورای شهر رشت با تلاوت آیاتی چند از […]

حرف تازه – روز جمعه افرادی به باغ محتشم که در فهرست آثار ملی ثبت شده است، آمدند و حفاری هایی صورت گرفت و قرار است برای صنایع دستی مکانی ایجاد شود!

به گزارش حرف تازه به نقل از خزر ، صد و هشتادمین جلسه صحن علنی شورای شهر رشت با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی در عمارت مرکزی شورا برگزار شد.

 ۱۰:۲۱؛ مسعود کاظمی ریاست شورای اسلامی شهر رشت با تبریک روز جهان زنان، برای زنان جهان آرزوی برابری در عرصه های اجتماعی کرد و به دو عضو بانوی شورای اسلامی شهر رشت نیز تبریک گفت.

در این جلسه، فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی پور، محمدحسین واثق کارگرنیا، رضا رسولی، مجید رجبی ویسرودی، عباس صابر، فرهاد شوقی، مظفر نیکومنش نودهی، سید رضا موسوی روزان، فرانک پیشگر و حجت جذب حضور دارند.

۱۰:۳۱؛ فاطمه شیرزاد به عنوان ناطق اول با تبریک هفته منابع طبیعی به فعالان محیط زیست حافظان منابع طبیعی گفت: در روزهای پایان سال به سر می بریم، و باید پرداخت های آخر سال (حقوق و عیدی) را تا پایان اسفند ماه انجام دهیم. از همه مدیران شهرداری می خواهم که موجب نگرانی کارگران نشوند، عده ای از کارگران نگران حقوق و عیدی خود هستند.

این عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: چاله های زیادی در سطح شهر می بینیم که آیت الله قربانی نیز در خطبه های نماز جمعه به آنان تاکید داشتند.

وی ادامه داد: در آستانه بهار و نوروز هستیم و باید چهره شهر شکل درستی به خود بگیرد، مسافران به شهر ما می آیند و باید بخش های ورودی شهرمان برای نوروز اصلاح گردد.

۱۰:۴۱؛ اسماعیل حاجی پور گفت: در بحث آسفالت مشکلاتی وجود دارد، چند مدت است می خواهیم آسفالت کنیم به دلیل مسائل جوی نمی توانیم این کار را صورت دهیم، لطفا در مورد شهرداری بی انصافی نکنیم، ما به شهردار اعتراض داریم اما بی انصافی صحیح نیست.

۱۰:۴۳؛ آغاز بررسی طرح ها و لوایح در صحن شورا.

۱۰:۴۷؛ سیدامیرحسین علوی وارد صحن علنی شد.

۱۰:۵۰؛ طرح دوفوریتی محدودیت فضای اداری منطقه دو و فقدان پارکینگ در ساختمان فعلی منطقه و خیابان های اطراف، در صحن علنی شورا با رای اعضا تایید شد.

۱۰:۵۱؛ مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت و همران وی وارد صحن علنی شدند.

۱۰:۵۰؛ مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو با بیان اینکه در پیش بینی های بدبینانه ما تا سه ماه آینده می توانیم محل شهرداری منطقه را تغییر داده و نقل مکان کنیم، گفت: اگر تهاتر ها انجام گیرد طرف مقابل به شهرداری بدهکار خواهد شد.

۱۱:۰۱؛ سیدامیرحسین علوی گفت: روز جمعه افرادی به باغ محتشم آمدند و حفاری هایی صورت گرفت و قرار است برای صنایع دستی مکانی ایجاد شود.

وی ادامه داد: پارک محتشم در آثار ملی ثبت شده است، همانطور که در جریان هستیم پارک محتشم نمایشگاه برپا می شد.

علوی خطاب به عاطفی گفت: این پارک در منطقه شما وجود دارد، لطفا در خصوص آن پیگیر باشد!

۱۱:۰۸؛ طرح و لوایح اصلاحیه و وضع برخی از بهای خدمات زباله کسب و پیشه حرفه خاص، خرید و تجهیز ملک بجهت ساختمان اداری منطقه دو و ساخت، نصب و بهره برداری ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس به همراه ۲۰۰۰ استند تبلیغاتی در سطح شهر در صحن علنی مطرح و به رای گذاشته شد.

۱۱:۲۸؛ عباس صابر عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در بحث پدافند غیرعامل باید تحقیقاتی صورت می گرفت، گفت: چرا شهردار در این زمینه تحقیقات خود را انجام نداده است؟

وی ادامه داد: آنطور که می گویند در پمپ بنزین ها مشکل ترافیک نداریم، بلکه مشکل اصلی ما پمپ بنزین ها است.

صابر در بحث ترک تشریفات با بیان اینکه بنده فکر می کنم سرمایه گذار در شهر داریم، اذعان داشت: پیشنهاد من این است که ترک تشریفات باید بررسی شود، ضمن اینکه تاکید میکنم قبل از آمدن لایحه پدافند غیرعامل، ترک تشریفات باید بررسی می شد، و بعد از بررسی به شورا می آمد.

۱۱:۳۵؛ محمدحسین واثق کارگرنیا گفت: در این موضوع شهرداری فراخوان سرمایه گذار نداد، بلکه سرمایه گذار آمده و پیشنهاد همکاری با شهرداری داده است، ما باید در بحث مشارکت باید صحبت کنیم.

۱۱:۳۷؛ فاطمه شیرزاد گفت: بسترهای سرمایه گذاری را که خودمان مطرح کردیم، نباید فرصت های طلایی را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: باید به فکر مردم باشیم، برای دسترسی راحت تر به جایگاه های سوخت گیری و این راه حل باعث کم شدن بار ترافیک نیز می گردد.

۱۱:۴۶؛ با اعلام روابط عمومی شورای شهر رشت در صحن علنی، مسعود کاظمی ریاست شورا در چهارمین جشنواره چهره برتر سال در صنعت ساختمان  نفر دوم شد.

۱۱:۵۷؛ سیدرضاموسوی روزان گفت: بعد از مدتها یک سرمایه گذار آمده است! لطفا حمایت کنیم که این سرمایه گذار کارش را انجام دهد، در اصفهان این پمپ های سوخت گیری اجرا شده و مشکلی پیش نیامده است.

۱۱:۵۹؛ لایحه جذب سرمایه گذار برای نصب پمپ بنزین ها در سطح شهر رای آورد.

۱۲:۰۷؛ لایحه تملک ملک ها در مسیرهای (امام علی به ولیعصر) و (احسان دوست) با نظر کمیسیون برنامه و بودجه مورد موافقت و در صحن علنی با رای اعضای شورای شهر تصویب شد.

۱۲:۴۹؛ لایحه ی تحویل قطعه ۱۱۳ سایت مسکن مهر با کاربری فضای سبز به کتابخانه عمومی با رای گیری در صحن شورا با نظر کمیسیون فرهنگی شورا مورد موافقت قرار گرفت.

۱۲:۵۶؛ پایان جلسه یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی رشت توسط ریاست شورا اعلام شد.