آخرین گمانه زنی ها در خصوص عضویت همزمان در شورا و اصناف؛

حضور شکریه در شورای رشت بلامانع است؟!

حرف تازه – حضور همزمان اعضای شورا در اتاق اصناف موضوعی است که طی ماه های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است و گفته می شود حدود ۲۰۰ نفر در سراسر کشور با چنین مشکلی مواجهند. جلال الدین محمد شکریه نیز یکی از افرادی است که به طور همزمان در شورای اسلامی […]

حرف تازه – حضور همزمان اعضای شورا در اتاق اصناف موضوعی است که طی ماه های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است و گفته می شود حدود ۲۰۰ نفر در سراسر کشور با چنین مشکلی مواجهند. جلال الدین محمد شکریه نیز یکی از افرادی است که به طور همزمان در شورای اسلامی شهر رشت و اتاق اصناف حضور دارد و به همین دلیل برخی رسانه ها هجمه های بسیاری را به این عضو شورا وارد کرده اند.

قطعا رعایت قانون برای اعضای شورا که خود قانونگذاران مدیریت شهری و شهرداری های کشور به شمار می روند از اهمیت بالایی برخوردار است. بررسی ها نشان می دهد از آنجا که پس از عضویت شکریه و سایر افراد در شوراهای سراسر کشور، مساله عدم عضویت همزمان در شورا و اصناف مطرح شده است بنابراین نمی توان به حضور شکریه در شورا ایرادی وارد کرد.

اما مساله اصلی به انتخابات مجدد اصناف بر می گردد که در این انتخابات نیز جلال الدین محمد شکریه که چهره محبوبی در میان بازاریان رشت است بالاترین رای را به خود اختصاص داد و بار دیگر به عنوان نفر اول برگزیده شد. به دلیل آن که این انتخابات پس از اعلام این مساله برگزار شده است به نظر می رسد افراد برای عضویت مجدد در اصناف می بایست از شورا انصراف می دادند که این امر ظاهرا در اکثر موارد محقق نشده است.

حالا با مخالفت مجلس با استفساریه مربوطه، باید گفت که اگر ایرادی به این موضوع وارد باشد به عضویت این افراد در اصناف برمی گردد و شاید بهتر است به برگزار کنندگان آن که در هنگام ثبت نام به این مسائل به طور کامل توجه نکرده اند ایراد گرفته شود. 

به هر حال انتظار می رود در صورتیکه تصمیم نهایی مبنی بر رعایت قانون و انتخاب بین اصناف و شورا باشد جلال الدین محمد شکریه و سایر افرادی که وضعیت مشابهی دارند حضورشان در شورا بلامانع و باید از اتاق اصناف انصراف دهند. ضمن آن که حضور چهره مجرب، توانمند و با اخلاقی چون شکریه فرصتی برای شورا و شهر رشت و استان گیلان است تا اهداف جذب سرمایه گذار و رونق صنعت گردشگری در این شهر را با توجه به سابقه نایب رییسی اصناف کشور و محبوبیت بالا، با قدرت بیشتر دنبال کند و امید است در تصمیم نهایی مسئولین مصلحت شهر نیز مدنظر قرار گیرد.