کاظم دلخوش :

حضور حداکثری در انتخابات معادلات امنیتی و سیاسی ما را در دنیا رقم می زند

حرف تازه – رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان گفت: در شرایط فعلی که چشم همه دنیا به نظام ماست، حضور مردم در پای صندوق های رای با برگه تعرفه است که می تواند معادلات امنیتی و سیاسی ما را در منطقه و جهان رقم بزند. سید کاظم دلخوش در همایش «رسانه […]

حرف تازه – رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان گفت: در شرایط فعلی که چشم همه دنیا به نظام ماست، حضور مردم در پای صندوق های رای با برگه تعرفه است که می تواند معادلات امنیتی و سیاسی ما را در منطقه و جهان رقم بزند.

سید کاظم دلخوش در همایش «رسانه و انتخابات» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، قانون انتخابات را دارای ابهاماتی دانست و اظهار کرد: براساس تکلیف رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان هیئت نظارت مرکزی مسئولیت هیئت عالی نظارت استان را پذیرفتم.

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر در عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا استصوابی عمل نمی کند و نظر مراجع چهارگانه براساس قانون کافی است.

وی با بیان اینکه مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران به دو عامل رهبریت دینی و مردم بستگی دارد، تصریح کرد: اگر رهبری را نداشتیم، امروز ایران نیز مانند سایر کشورهای منطقه دچار چندگانگی می شد لذا امنیت و آسایش کشور به خاطر رهبریت آگاه و محور مردم است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان بر حفظ حرمت و حریم مردم در روند بررسی صلاحیت ها تاکید کرد و گفت: مردم گیلان این افتخار را دارند که رد صلاحیت ها به حداقل رسیده است. براساس نظر مراجع چهارگانه تا ۱۷ اردیبهشت تایید صلاحیت ها اعلام خواهد شد.

دلخوش اقدامات انجام شده در هیئت عالی نظارت را تاکنون قانونی دانست و عنوان کرد: در هیئت عالی نظارت آرامش برقرار است و لذا نباید اجازه دهیم که جامعه دچار التهاب شود تا حضور حداکثری اتفاق بیافتد. در شرایط فعلی که چشم همه دنیا به نظام ماست، حضور مردم در پای صندوق های رای با برگه تعرفه است که می تواند معادلات امنیتی و سیاسی ما را در منطقه و جهان رقم بزند.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به تاکید رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، متذکر شد: اگر به دنبال مشارکت در انتخابات هستیم باید سعه صدرمان را بالا ببریم، ولایت را خط قرمز بدانیم و با سلیقه شخصی کار نکنیم، زیرا مشاکت در انتخابات باعث سربلندی نظام است.

وی شرایط نظام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری را حساس دانست و بیان کرد: اخلاق حکم می کند تا سندی علیه کسی نداریم، حرمت او را حفظ کنیم. این مسئله در قانون هم پیش بینی شده است. نباید مردم را نسبت به آینده کشور دلسرد کنیم که این کار آب در آسیاب دشمن ریختن است لذا رسانه ها رسالت خطیری در حفظ فضای آرام جهت برگزاری خوب انتخابات و مشارکت حداکثری با آگاهی بخشی به مردم دارند.

ایسنا