سید محمد صادق خرازی در نشست روسای شاخه های جوانان حزب ندا در تبریز:

حزب ندا باید علمدار مبارزه با رادیکالیسم شود

حرف تازه : سید محمدصادق خرازی در اولین نشست شورای عالی مشورتی جوانان حزب ندای ایرانیان در تبریز جوانان را سرمایه های واقعی کشور دانست. به گزارش حرف تازه از تبریز، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نمی توان در شاخصه های رشد ملی هر کشور، نقش سترگ و بزرگ جوانان را […]

حرف تازه : سید محمدصادق خرازی در اولین نشست شورای عالی مشورتی جوانان حزب ندای ایرانیان در تبریز جوانان را سرمایه های واقعی کشور دانست.

به گزارش حرف تازه از تبریز، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نمی توان در شاخصه های رشد ملی هر کشور، نقش سترگ و بزرگ جوانان را نادیده گرفت؛ بر جایگاه ویژه جوانان در بسیاری از شاخصه های جامعه پویا تاکید کرد.

سفیر و معاون سابق نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به ویژگی های نسل جوان گفت: از روز اول تشکیل حزب ندای ایرانیان شعار جوانگرایی دادیم و این فقط یک شعار نبود. به دنبال هدف و آرمانی بودیم که جوانان بتوانند شایسته سالاری کنند.

وی با بیان اینکه به چشم خودمان شاهد پیرسالاری هستیم افزود: البته پیران خردمند و باتجربه و ریشه دار، افتخار ملت هستند اما پویایی و برنایی و جسارت جوانان را ندارند.

دکتر خرازی افزود: وزیرانی که بیست سال پیش وزیر بوده اند اگر امروز وزیر شوند دیگر آن وزیر سابق نیستند و کمتر می توان آن شجاعت و جسارت و عزم جزم را در آنها دید.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اعلام اینکه ما توجه بیشتر به جوانان را از خودمان شروع می کنیم گفت: جوانان باید بیشترین نقش را در حزب ندای ایرانیان داشته باشند و در شورای مرکزی نیز به این موضوع توجه شد.

سفیر سابق ایران در فرانسه با تاکید بر جوانگرایی گفت : بدون جوانان تحول آفرینی رخ نمی دهد. تحول آفرینی و نقش آفرینی هم هزینه دارد و باید هزینه اش را بپردازیم و در جوانگرایی پیشتاز باشیم.

سید محمدصادق خرازی در ادامه گفت: درصد بالایی از مدیران بانکی دوران پسا بازنشستگی را پشت سر می گذارند. چند درصد مدیران ما جوان هستند؟ چند درصد نمایندگان مجلس جوان هستند؟ شهیدان فیاض بخش، قندی، کلانتری و عباسپور در زمان شهادت چند سال داشتند؟ مشکل جوانگرایی صرفا با شورای عالی مشورتی جوانان حزب حل نمی شود و باید در نظام اداری هم این مشکل حل شود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به عناوینی مثل مشاور جوان گفت: مشاور جوان دردی را دوا نمی کند. اگر جوانان را مدیر قرار دادند ملاک است. البته زمانی می توانیم ادعای جوانگرایی داشته باشیم که جوانان خودشان دارای ادراک کافی باشند و به صورت تشکیلاتی و با همبستگی گام های مهم و جدی بردارند.

دکتر خرازی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بسیاری از مدعیان دموکراسی، خودشان استبدادی برخورد می کنند. در همین دو سال گذشته بیشترین حملات و اهانت ها و رفتارهای ناهنجار را از رفقا دیدیم. چنان منکوب کردند که متاسفم بگویم. اتفاقا رقبا نجیبانه برخورد کردند. این برخورد به چه جرمی بود؟ می خواستیم جوانان را جمع کنیم تا به مبانی ارزشی و اعتقادی و دینی و ملی وفادار بمانند و نقش آفرینی کنند. نهادهای مدیریتی اصلاح طلبان از کجا شکل گرفته اند؟ از کدام رای شکل گرفته اند؟ حزب و برنامه و اساسنامه آنها چیست؟ چه کسانی دیده اند و چه کسانی مصوب کرده اند؟ حزب ندای ایرانیان چند هزار نفر کنشگر سیاسی در کل کشور دارد این را می خواهید با ۴ نفر مقایسه کنید؟

وی در بخش پایانی سخنانش توجه جوانان را به سه نکته جلب کرد و گفت: اول اینکه ما بچه مسلمانیم. ما پیوند با دین و ایمان و اعتقاداتمان داریم. ما سعی می کنیم قدر این گوهرها را بدانیم و قدر ایام جوانی را هم بدانیم. که اگر اینچنین رفتار کنیم عدالت خداوندی را رعایت کرده ایم.

خرازی به دومین نکته اشاره کرد و گفت: کار تشکیلاتی کنید. وارد کار تشکیلاتی که شدید هم پیمان باشید. اگر کوچکترین سلول ناکارامد یا خطرناکی در درون جمع ما نفوذ کند باید محکم پشت هم بایستید و قطعش کنید. افق کار را مدنظر داشته باشید. هدف برای ما وسیله را توجیه نمی کند. آرمان ما این است که یک روزی با خودسازی و همکاری جمعی دولت ندایی تشکیل بدهیم و فقر را از بین ببریم اما دنبال قدرت نیستیم. یک عضو حزب ندای ایرانیان باید تفکر و نگاه و ایدئولوژی و ذهن خلاق داشته باشد. به دنبال شعار نیستیم و می خواهیم عمل کنیم.

وی افزود: سوم اینکه ما در قبال دنیا مسئولیم. در تاریخ گهگاه دیدیم ملتی یا ملت هاییبر سایر ملت ها تاثیر و تاثر داشته اند. آگاه باشید که دین اسلام وارد برهه جدیدی شده و با خشم و تندروی روبرو شده است. دین جوهر وجودی ما است گوهر اندیشه ما است در نوع تفکر و باور ما شکل گرفته است؛ اگر حزب ندا ، ندا باشد باید بتواند در مصر و تونس و پاکستان و سوریه و عراق و عربستان و تمام ممالک اسلامی علمدار مبارزه با رادیکالیسم شود.

سیدمحمدصادق خرازی تصریح کرد: ندای ایرانیان امروز این فرصت را دارد که در این بزنگاه تاریخی تکنولوژی، ایمان، اندیشه و دانش را کنار هم قرار دهد تا صدای ندا در اقصی نقاط عالم به گوش برسد.

photo_2016-09-16_13-22-45