آغاز اعتراض هواداران

حذف پرسپولیس از جام حذفی | تخریب میراث برانکو به دست یحیی

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور عصر یکشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این دیدار در نهایت منجر به حذف پرسپولیس از جام حذفی شد.

اختصاصی حرف تازه ، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور عصر یکشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این دیدار در نهایت منجر به حذف پرسپولیس از جام حذفی شد.

نمایش ضعیف سرخپوشان تهران و شکست ۳ بر ۲ مقابل آلومینیوم اراک سبب شد روند شکست ناپذیری پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پایان یابد. هرچند پیش از این تساوی های نگران کننده ای در تهران رقم خورده بود اما پرسپولیس ۳۴ بازی در آزادی شکست نخورده بود. ضمن آن که این تیم پس از پنج سال بار دیگر ۳ گل در تهران دریافت کرد. همین شکست سه گله نیز به لطف گرفتن یک ضربه پنالتی توسط احمد گوهری دروازه بان جوان این تیم بود وگرنه نتیجه به مراتب سنگین تر از این می شد.

حذف در جام حذفی در شرایطی رقم خورد که پرسپولیس در لیگ برتر نیز با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رده دوم بود و امید بسیاری به فتح جام حذفی داشت. شاید حالا پس از پنج فصل پرافتخار و عصر طلایی برانکو، بار دیگر فصلی بدون جام را پشت سر بگذارد.

اشتباهات فردی برخی بازیکنان به ویژه بازیکنان خارجی پرسپولیس از یک سو و تعویض های دیرهنگام و ناکامی های چند وقت اخیر یحیی، صدای اعتراض هواداران را پس از سالها بلند کرد و حالا دو دستگی شدیدی میان موافقان و مخالفان ادامه کار گل محمدی به وجود آمده است. هرچند حتی در میان حامیان او نیز عده بسیاری تنها به دنبال حفظ آرامش تیم تا پایان فصل هستند.

حضور چهره ای مثل محمدی در کنار درویش نیز در نوع خود جالب توجه است. دروازه بان سابق پرسپولیس و استقلال که بخش قابل توجهی از هواداران او را به عنوان کارشناس تلویزیونی مسابقات استقلال می شناسند حالا به دست راست درویش تبدیل شده است.

همه این مسائل سبب شد در پایان این دیدار عده ای از هواداران ضد یحیی شعار دهند و عده ای دیگر برخی بازیکنان به ویژه بازیکنان خارجی تیم را هو کنند.

خریدهای جدید یحیی تقریبا هیچ یک خرید ویژه ای برای این تیم پرافتخار فوتبال کشورمان نبوده است و حالا سطح پرسپولیس را از تیمی که گل زدن به آن آرزوی بسیاری از تیم های فوتبال کشور شده بود به نقطه ای تنزل داده که نه تنها نتایج مناسبی نمی گیرد بلکه حتی نمایش قابل قبولی نیز در زمین ارائه نمی دهد و حملات چندان زهرداری برای گشودن دروازه حریفان ندارد. ضمن آن که حتی همان بازیکنان آماده سالهای گذشته نیز از فرم ایده آل خود خارج شده اند.

به نظر می رسد پرسپولیس باید پیش از آن که اوضاع از این بدتر شود «قوی تر از بهانه هایش شود» و با نگاهی به وضعیت فنی خود یک خانه تکانی اساسی برای بازگشت به روزهای پرشکوه گذشته را در دستور کار قرار دهد. وضعیت امروز پرسپولیس سبب شده تا بسیاری از هواداران، قهرمانی های پس از برانکو را نیز حاصل ساختار و عملکرد او بدانند چرا که رفته رفته تیم محبوبشان از روزهای اوج فاصله گرفته و میراث برانکو توسط یحیی نابود شده است.