حرف هایی که خواندنش خالی از لطف نیست...

حاجی پور : برای انتخابات؟ من پوپولیست نیستم/ داماش را هبه می کنم / کمک به مردم، ذخیره آخرت من است/ مرده پرست نباشیم

حرف تازه : اسماعیل حاجی پور در گفتگویی با حرف تازه بر ضرورت توجه ویژه مسئولین به ورزش و هنر تاکید کرد و حرف هایی جالب گفت که قطعا خواندن آن خالی از لطف نیست…. رئیس شورای شهرستان رشت گفت: مردم دو چیز را دوست دارند؛ به آن عشق می ورزند. یکی ورزش است و دیگری هنر. هنرمندان […]

حرف تازه : اسماعیل حاجی پور در گفتگویی با حرف تازه بر ضرورت توجه ویژه مسئولین به ورزش و هنر تاکید کرد و حرف هایی جالب گفت که قطعا خواندن آن خالی از لطف نیست….

رئیس شورای شهرستان رشت گفت: مردم دو چیز را دوست دارند؛ به آن عشق می ورزند. یکی ورزش است و دیگری هنر. هنرمندان و باشگاه های ما یکی پس از دیگری زمین می خورند.

وی افزود: من داماش را گرفتم. زندگی ام را گذاشتم. من برای اشک های پاک جوانها آمدم داماش را گرفتم. نیم فصل را گذراندم. یک نفر به من کمک نکرده است. این تیم مال من نیست. به زودی داماش را به مردم گیلان هبه می کنم. من هستم تا زمانی که تیم را به یک جایی برسانم. تیم به نام مردم بزرگ گیلان باشد. این تیم مال مردم است. سپیدرود هم مال مردم است.

اسماعیل حاجی پور با اعلام اینکه هیچکس هیچ کمکی به ما نکرده است تصریح کرد: بگذارید کمک نکنند. مهم نیست. ولی آن روزی که این تیم افتاده بود جوان های ما با اشک پاکشان داشتند غصه می خوردند احساس کردم من باید در این زمان به داد مردم برسم. به داد این جوان هایی که شما خبرنگاران شاهد بودید پس از آخرین بازی در ورزشگاه چه کردند. جوان هایی که وقتی سقوط کردیم در ورزشگاه نشستند و پرده مشکی زدند و شمع روشن کردند و من هم با آنها گریه کردم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در ادامه گفت: آن زمان آمدم گفتم خدایا تو به من کمک کن من این تیم را یکجوری به یک جایی برسانم. شجاعانه آمدم جلو. اسپانسر آمد اسپانسر را فرار دادند. اسپانسر فرار نکرد اسپانسر را فرار دادند. علی ماند و حوضش. خیلی ها تصور داشتند من جا میزنم و زمین می گذارم و می روم ولی تا آخرین قطره خونم از این تیم حمایت می کنم و در کنار این تیم خواهم ماند تا به یک نقطه امن برسد. چون این تیم مال مردم است. عشق مردم در این تیم نهفته است. سپیدرود هم همینطور است.

حاجی پور با اشاره به سپیدرود گفت: ۵۰ سال است سپیدرود را میشناسم. آن زمان سلامت بخش بود. تیم پرریشه و پرطرفدار رشت است.هیچکس به فکر ورزش نیست؟

وی در ادامه به مقوله هنر پرداخت و گفت: شما ببینید هنرمندان ما مظلوم ترین انسان های جامعه ما هستند. برنامه هنرمند ما در شبکه دو پخش می شود اینجا پخش نمی شود. آقای فاضلی مدیر لایقی است می خواهم بررسی کند مشکل امثال بیژن لرد چه بوده است؟ چرا کار هنرمند ما زمین مانده است؟ اگر ایراد داشت چطور رسانه ملی در شبکه دو که یکی از شبکه های پربیننده است پخش کرده است؟ زنده هم پخش می کنند ولی ما شاهدیم که بیژن لرد کار زیبایش را در این شهر نمی تواند پخش کند.

رئیس شورای شهرستان رشت تصریح کرد: مجید پتکی به عنوان نمونه در آلمان معرفی می شود. اینها افتخارات ما هستند. ما آدم های بزرگی داریم ولی یک تعدادی سنشان بالا رفت خانه نشین شدند. من از کمیسیون فرهنگی شورا می خواهم این ها را احیا کند. ببینید شورای اول در کمیسیون فرهنگی چه افرادی می آمدند؟ چرا اینها نمی آیند؟ چرا از بزرگان فرهنگ و هنر استان که کم هم نیستند خبری نیست؟

حاجی پور افزود: منتظر نمانیم خدای ناکرده از دنیا بروند و بعد به خانه هایشان برویم و گل ببریم و برویم تجلیل کنیم. مرده پرستی را کنار بگذاریم. زنده ها را احیا کنیم. این هنرمندان هیچ کمک مالی هم از ما نمی خواهند. فقط می خواهند بگوییم ما به یادتان هستیم و دستشان را بگیریم.

وی به اولین های گیلان در هنر اشاره کرد و گفت: اولین تئاتر و اولین بازیگر تئاتر زن را ما در گیلان داشته ایم. بهترین هنرمندان را داشتیم. اما استفاده درستی از ظرفیت هایشان نمی شود. اینها دارند رنج می کشند و نابود می شوند.

اسماعیل حاجی پور از دستگاه های ذی ربط خواست به این دو حوزه بیش از پیش کمک کنند و تصریح کرد: بعضی سرمایه داران این شهر بهره زیادی می برند. میلیاردی می برند. اینها بیایند کمک کنند. با کمک به ورزش خودشان هم از مالیات معاف می شوند. به مردم کمک کنند. من نیازی به کمک هیچکس ندارم. من خودم آمدم به کمک داماش. صدای من هم در نیامد. تا الان کمک کردم خیلی هم قرض گرفتم. اما قرض ها را هم می دهم. اما خیلی ها باید کمک می کردند و نکردند. کمی بگذرد نام می برم. آنهایی که می توانستند کمک کنند و این کار را نکردند. دستش بوده که کمک کند و تعمدا این کار را نکرده است. من این را به زودی حتما خواهم گفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت از استاندار تشکر ویژه کرد و گفت: زمانیکه مشکل داشتیم شخص استاندار می خواستند از جیب بپردازند که تیم به سفر برود و مسابقه را برگزار کند. همین گفتن برای من دنیا ارزش داشت. من نگرفتم راضی نشدم. استاندار گیلان یک نجیب زاده است. یک بزرگ زاده است. پدرشان از انسان های شریف و محترم هستند که خیلی جاها کمک کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کاری نکنیم که خدای نکرده این هنرمندان به جای اینکه در رشت اجرا کنند جای دیگر برنامه اجرا کنند. این خطرناک است. زمینه رفتن را فراهم نکنیم. کمک کنیم تا نجات پیدا کنند.

اسماعیل حاجی پور به مستند در حال ساخت بلدیه اشاره کرد و گفت: این فیلم ۳۹۵ سال تاریخ رشت را به تصویر می کشد. من تعجب می کنم یا ما رشتی نیستیم که ایتقدر بی تفاوتیم یا اگر رشتی هستیم نمی دانم چرا به اینها کمک نمی کنیم؟ حتی برای فیلمبرداری از برخی دستگاه های دولتی به مشکل برخوردند. من به عنوان یک همکار این بچه ها که آمده بودند فیلمی از تاریخ رشت بسازند مثل عضوی از مجموعه شان دنبال کارشان بودم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت خاطر نشان کرد: نوش دارو پس از مرگ سهراب را کنار بگذاریم. طرف قول داده است زیر قولش می زند. از هنرمندان زنده باید دلجویی کنیم. کمکشان کنیم. هنرمند محبت می خواهد. ما حتی گاهی نمی رویم کارشان را ببینیم یک خسته نباشید بگوییم. ما مکلف به دلجویی از هنرمندان و کمک به آنها هستیم. دستشان را بگیریم. دستشان را ببوسیم..

وی افزود: هنرمند شخصیت واقعی خود را برای جامعه کنار می گذارد. مثلا یک کمدین برای اینکه مردم را بخنداند و درد جامعه را نشان دهد شخصیت واقعی خودش را کنار می گذارد. اینها را باید تحسین کرد. باید ستایش کرد. واقعا این دو قشر یعنی هنر و ورزش مال مردم است. باید توجه ویژه شود.

اسماعیل حاجی پور خاطر نشان کرد: وقتی ۱۰ هزار نفر به ورزشگاه می آیند یعنی ۱۰ هزار جوان را ۴ ساعت به ورزشگاه آورده ایم. یعنی ۴۰ هزار ساعت وقت جوان را پرکرده ایم. اقایان مسئول اجتماعی، ورزشی، سیاسی این مشکلات جامعه را همین باشگاه های فوتبال حل می کنند. بی تفاوت نباشید. ۴۰ هزار ساعت هر بازی سپیدرود وقت جوانان را پر می کند و از همه آسیب ها دور خواهند بود. یک فیلم هزاران نفر را یک ساعت و نیم سرگرم می کند. بایستی به اینها احترام بگذاریم. بیشترین بهره را مردم می برند. امنیت اجتماعی به بار می آورد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در پایان اظهار داشت: برخی می گویند این کارها و خرید داماش برای انتخابات است. کدام دیوانه ای برای انتخابات شورای شهر یک و نیم میلیارد برای تیم خرج می کند؟ با ۵۰ میلیون تومان هم می توان حل کرد. من نمی فهمم اینها چه می گویند؟ شما را به خدا اینقدر نگویید انتخابات. بگذارید کنار انتخابات را. من حرف دلم را می زنم. چهل سال است از ورزش گفته ام. همیشه در ورزش بودم. خودشان می دانندمن چند سال در ورزش بوده ام. این حرف ها را نزنید. گناه دارد. جواب خدا را باید بدهید. من برای عشقم این حرف ها را میزنم. اصلا نیازی به انتخابات ندارم.

وی تصریح کرد: خدا لعنت کند کسی که فقط برای رای چنین حرف هایی بزند. رای چیه ؟ اصلا مهم نیست. من برای دلم حرف می زنم. من می دانم مجید پتکی چه می کشد؟ بیژن لرد چه دردی دارد؟ انوش نصر ماسوله که آدم بزرگی است باید تا زنده است تندیسش را بگذاریم و بگوییم افتخار ما است. خودش بیاید ببینید و دلش جوان بشود و ده سال بیشتر عمر کند. یا آن هنرپیشه های پس از باران شاهکار بودند. توشه و زینتی و بقیه بازیگران عالی بودند. ملک مطیعی فوق العاده بود و بعد از آن چقدر تجربه موفق داشت؟ اینها افتخارات ما هستند. انتخابات چیه ؟ مگر دفعه قبل فرصتی برای تبلیغات داشتم؟ من برای دلم حرف می زنم. من می دانم و خدای خودم… نیازی به رفتار پوپولیستی ندارم. همه می دانند رفتار پوپولیستی ندارم. بزرگ ترین گناه این است مردم فریبی کنیم. چرا باید مردم را فریب بدهیم؟  من اگر مردم فریب بودم همه جا پیگیر کار مردم نبودم. پس از نماز در مسجد سه ساعت نمی ماندم تا کار مردم را راه بیندازم. در دفتر شورای شهر و دفتر شورای شهرستان و کوچه و خیابان و تلفن پاسخگوی مردم نمی شدم… همیشه همینطور بودم. لذت می برم به مردم کمک کنم. کمک به مردم ذخیره آخرت من است. به عشق این دارم کار می کنم. من میدانم و خدای خودم…