محمد صادق حسنی:

جوانان ما علاوه بر ازدواج آسان، به آسانی پس از ازدواج هم نیازمندند

حرف تازه : محمد صادق حسنی در گفت و گو با حرف تازه با اشاره به اینکه امروز معضلات افزایش سن ازدواج و عدم تمایل به ازدواج در جامعه رواج یافته است گفت: باید به طور ریشه ای به این آسیبها توجه کرد و علل و عوامل آن را بررسی نمود. وی افزایش طلاق و نیز افزایش آمار […]

حرف تازه : محمد صادق حسنی در گفت و گو با حرف تازه با اشاره به اینکه امروز معضلات افزایش سن ازدواج و عدم تمایل به ازدواج در جامعه رواج یافته است گفت: باید به طور ریشه ای به این آسیبها توجه کرد و علل و عوامل آن را بررسی نمود.
وی افزایش طلاق و نیز افزایش آمار اعتیاد را نگران کننده دانست و تصریح کرد: آسیبهایی که طلاق و اعتیاد به دنبال دارد باعث ایجاد معضلات تهدیدآمیز اجتماعی می شود.
ذیحساب و مدیر مالی ایران گردی و جهانگردی کل کشور با اشاره به پیامدهای منفی طلاق برای خانواده های از هم پاشیده تصریح کرد: امروز آسیب طلاق، تنها مختص جامعه شهری نیست و در جوامع روستایی هم رو به افزایش است.
وی توجه به تدوین برنامه های فرهنگی برای کاهش آسیبهای اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در مطالعه ای که در بحث آسیب شناسی طلاق صورت گرفته بیکاری و ناتوانی در تامین مخارج یکی از عمده دلایل آن بوده است.
محمد صادق حسنی در مورد سایر معضلات چون اعتیاد نیز بیکاری را عامل مهمی دانست و افزود: گفتن این امر که در بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل جوانان به ازدواج نیز بیکاری دخیل است توضیح واضحات است.
وی گفت: امروز اصلی ترین مشکل گیلان بیکاری است که به دنبال خود اعتیاد، طلاق و بزهکاری را به وجود آورده است و در سایه بی تدبیری برخی مسئولان گیلانی معضلات اجتماعی در استان در حال رشد هستند.
وی تاکید کرد: امروز کیان خانواده در گیلان در سایه انواع آسیبهای اجتماعی به خطر افتاده و اگر مسئولان زودتر اقدام نکنند شاهد مشکلات بیشتری در گیلان خواهیم بود.

دکتر حسنی ضمن تاکید بر رفع معضل بیکاری خاطر نشان کرد : در کنار تلاش برای رفع معضل بیکاری، نباید شاغلین به مشاغل کاذب با درامدهای کمتر از حداقل های تعریف شده را فراموش کرد. امروزه یکی از جدی ترین مشکلات در حوزه اشتغال در استان، درامدهای بسیار ناچیز مشاغل کاذب است که بسیاری از جوانان را به سمت ساعات کاری بیش از ۱۵ ساعت در روز سوق داده است و طبیعتا در چنین شرایطی آمار ازدواج به شدت کاهش می یابد و تبعات فراوانی را برای جامعه در پی دارد.

وی در پایان با اشاره به بحث ازدواج آسان گفت : بسیاری از جوانان ما علاوه بر ازدواج آسان، به آسانی پس از ازدواج هم نیازمندند و این امر تنها با داشتن امنیت شغلی و مالی محقق می گردد.