جبار کوچکی نژاد در تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی گیلان؛

جهاددانشگاهی می تواند به تولید علم سرعت ببخشد

حرف تازه – نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همواره حامی جهاددانشگاهی هستیم، افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که می تواند به فرایند تولید علم در کشور سرعت ببخشد. به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان […]

حرف تازه – نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همواره حامی جهاددانشگاهی هستیم، افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که می تواند به فرایند تولید علم در کشور سرعت ببخشد.

به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد،از مهندس رسایی به عنوان مدیری با تجربه و کاری یاد کرد و گفت: مهندس رسایی از جنس جهاددانشگاهی بوده و خدمات بسیار زیادی در دوره مسئولیت ایشان به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همواره حامی جهاددانشگاهی هستیم،افزود:جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که می تواند به فرایند تولید علم در کشور سرعت ببخشد و اساسا مبنای شکل گیری این نهاد انقلابی همین است لذا باید کمک های ویژه نسبت به جهاددانشگاهی صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز بخشی از فعالیت های جهاددانشگاهی به مراکز علمی – کاربردی برده شده است، تصریح کرد: معتقد هستم که هر مرکز علمی می تواند کار تربیت دانشجو را بر عهده گیرد، اما تولید علم کار هر مرکزی نیست.

کوچکی نژاد، تولید علم را کار سخت و هزینه بر دانست و گفت:در پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی شاهد هستیم که دانشمندان این مرکز با امکانات محدود کارهای بزرگی انجام می دهند.

وی با اشاره به بودجه کمتر از ۰٫۵ درصد حوزه پژوهش در قانون برنامه، خاطرنشان کرد: مادامی که به مراکز پژوهشی و تحقیقاتی اعتبار نمی رسد، وقت خودشان را صرف کارهای آموزشی به عنوان منبع درآمد می کنند.

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه آماده حمایت ویژه از جهاددانشگاهی گیلان هستیم، متذکر شد: ایجاد ردیف بودجه ملی کار سختی است، اما امسال ردیف بودجه چندمیلیاردی برای پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی مشخص کردیم و به دنبال تثبیت ردیف جهاددانشگاهی هستیم.

کوچکی نژاد، خواستار راه اندازی دو پژوهشکده دیگر جهاددانشگاهی در گیلان شد و اضافه کرد: از رئیس جدید جهاددانشگاهی استان گیلان می خواهیم این موضوع را پیگیری کند تا در کنار ارتقای جایگاه جهاد استان، موجب تولید علم و ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان شود.

وی بودجه ۹۷ را یک بودجه انقباضی دانست و عنوان کرد: ۴۰ درصد بودجه عمرانی کاهش پیدا کرده که به معنی کاهش روند احداث زیرساخت ها و در مقابل، افزایش بیکاری است. فردا بودجه ۹۷ در صحن مجلس با حضور موافقان و مخالفان بررسی می شود.

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه درصدد حمایت از حقوق های پایین هستیم، یادآور شد: افزایش ۱۰ درصدی به حقوق های پنج میلیون به بالا تعلق نمی گیرد و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شامل حال حقوق های زیر پنج میلیون خواهد شد.

کوچکی نژاد، سقف پاداش بازنشستگی را هفت برابر حداقل حقوق سال دانست و گفت: با این مصوبه سقف پاداش از ۲۷۰ میلیون تجاوز نخواهد کرد. همچنین به حقوق های زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز مالیات تعلق نمی گیرد.