گذرت بر سر دو راه افتاد ؛ روز تشویش و اشتباه افتاد

جناب فرخی شما در انتصابات تعامل می کنید یا دخالت؟!

جناب فرخی شما در انتصابات تعامل می کنید یا دخالت؟!

حرف تازه –  گیل و دیلم نوشت: کمتر کسی است که این روزها دلش بخواهد از همین ابتدای آغاز به کار و فعالیت مجلس دوره یازدهم فضا را به سمت و سوی انتقاد از عملکرد نمایندگان بکشاند.

اما لااقل لاهیجان و سیاهکل ، وضعیتش همیشه با دیگر شهرستان های مجاور خود تفاوت داشته .
اینجا که خدا هم خدایی کرده و در فقدان رقیب اصلی و عملکرد ضعیف نماینده وقت، در های رحمت الهی به روی کاندیدای همیشگی بخش دیلمان شهرستان سیاهکل گشوده شد ، شاید این مهم ، وظیفه اخلاقی همه آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد که نماینده تازه وارد خود را در مسیر درست هدایت نموده و حمایت نمایند.
به هر صورت، آنچه از قرائن و شواهد بر می آید، عدم تسلط کافی و آشنایی با قوانین مربوط به جایگاه نمایندگی مجلس در خانه ملت توسط شخصی است که بنای شعار ساختار انتخاباتی و عملکردی اش را بر مبنای قانون و اخلاق معرفی نمود.
اما در عین حال، در تریبون هایی رسمی و غیر رسمی اش اظهار نظرهایی صورت میگیرد که نشان داده گوینده در مقام یک تقنین گر قانون! نسبت به بسیاری از مسائل روز ، کم اطلاع ، بی اطلاع یا نا آشناست.
اگر چه ظنِّ بسیاری از همان شناخت اولیه حکایت از این داشته که حضور مداوم فردی در یک مقام ! (معاونت بازرسی استانداری) و عدم ارتقا یا تنزل جایگاه شغلی ، علی رغم تغییر دولت های مختلف در طی سال های متمادی ! هرگز نمی توانست معنایی بجز خنثی بودن و عدم پویایی  فرخی  در شغل حرفه ای خودش داشته باشد و بر این اساس هم کسی او را منجی لاهیجان و سیاهکل در جایگاه نمایندگی مجلس  نمیدانست  اما انتظاراتی که بواسطه ی رفتار و عملکرد نماینده پیشین این دو شهرستان بنا به شرایط روز منطقه ای ، سیاسی ، جغرافیایی و اقتصادی به دو برابر و یا حتی چند برابر افزایش یافت ، سطح توقعات جامعه از نماینده فعلی مجلس را بالا تر برده بود.
صرف نظر از اینکه بازده توان صاحب کرسی سبز بهارستان چه میزان باشد !؟
حالا اگر صرفا به یکی از سلسله اظهارات عجیب و غریب فرخی میکال اشاره نموده و به بررسی آن بپردازیم، ادعاهایی است که در نشست خبری دیروز این نماینده مجلس با تنی چند از اصحاب رسانه شهرستان سیاهکل مطرح گردید .
به عنوان مثال : فرخی میکال در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم تعیین و تکلیف جایگاه بخشدار مرکزی سیاهکل گفت :
بحث بعدی در خصوص بخشدار مرکزی است.
وظیفه نماینده نصب مدیران نیست من وظیفه ام تعامل است ؛ همین تعامل را انجام دادم و فرد مورد نظرم را معرفی کردم، استانداری نپذیرفت.
این تناقض گویی و از طرفی اظهار علنی دخالت در نصب مدیران دولتی و معرفی گزینه برای این مناصب ! توسط او ، مسئله ای نیست که به مرور زمان قابل حل یا هضم باشد !
فرخی میکال در قسمت دیگری از سخنانش در خصوص انتقاد امام جمعه از او با بیان اینکه امام جمعه محترم سیاهکل ، اطلاعات کافی به موضوع نداشته ، حجت الاسلام محمد علی کریمی را به تحقیق و تفحص مجدد در اخبار روز شهرستان حواله داد.
اینکه حواله او با چه هدیه ای در نماز جمعه این هفته شهرستان سیاهکل پاسخ داده شود ، هنوز نمی دانیم!
ماجرا جالبتر می شود وقتی امام جمعه از تریبون نماز جمعه می گوید : نماینده نباید در انتصابات دخالت کند.
و فرخی در نشست خبری اش پاسخ می دهد که :
من وظیفه ام تعامل است . گزینه ام را پیشنهاد دادم ، استان قبول نکرد  !!!!
و اما نکته ی جالب تری که این روزها نقل محافل و مجالس و گعده های صمیمانه سیاهکلی هاست انتصاباتی است که هر کدام شان باید به تایید نماینده مجلس رسیده باشد.
به عنوان مثال : انتصاب اخیر رییس کمیته امداد شهرستان سیاهکل، که برادر یوسف قاسمی نماینده اسبق مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی است. همان قاسمی که آخرین میتینگ انتخاباتی فرخی را در کنار او حاضر شده بود. البته او همان چهره ای بود که در سال ۹۴ نیز سخنران آخرین میتینگ انتخاباتی نیکفر بود.
برخی سیاهکلی ها می گویند، نیکفر داماد قاسمی را رییس شبکه بهداشت سیاهکل کرد و فرخی برادر او را رییس کمیته امداد!
فرخی میکال ، در جایی دیگر به عملکرد شهرداری سیاهکل اشاره کرده و ادعا داشته که : همان زمانی که در معاونت بازرسی استانداری بودم به شهردار سیاهکل گفتم که با این حجم از تخلفات در شهرداری و با توجه به چهره علمی شما ، بهتر است نمانید ، استعفا دهید!
این در حالیست که نیک بین شهردار سیاهکل در نشست خبری هفته گذشته خود با اصحاب رسانه گفته بود : در تمامی شکایت های صورت گرفته از سوی اعضاء شورای مخالف او به عالی ترین مرجع رسیدگی به تخلفات اداری (وزارت کشور ) حکم تبرئه ام صادر گردید.
آیا با این وجود می توان ادعا کرد که فرخی! حتی در جایگاه شغلی خودش با توجه به سالها فعالیت و کسب تجربه، اشراف کاملی بر همان قسمت استانداری که خودش فعالیت نموده نیز نداشته است؟!
سخنان فرخی میکال در مورد تخلفات ، یعنی مرجع رسیدگی به تخلفات (وزارت کشور) را نیز به رسمیت نمیشناسد؟
و شهردار سیاهکل برای تایید احکام برائت از اتهاماتی که به او وارد شد باید در کدام دادگاهی حاضر شود که مورد تایید فرخی است!؟
به فرض صحت ادعای فرخی میکال ، علت مخالفت علنی او با شهردار سیاهکل در این شرایط چیست!؟
آیا فرخی هم میل دارد راه تا پایان رفته ی نیکفر را طی کرده و خودش را در تقابل با شهردار سیاهکل قرار دهد !؟
فرخی از کجا خط میگیرد!؟ و اعضاء شورایی که بااین مواضع او ، به سمت فرخی سوق داده شدند ، در تیم کدام کاندیدا بودند!؟
آیا سخنان فرخی در مورد شهرداری و رضایت یا عدم رضایت نیروهای تحت امر شهردار ، دخالت در امور شهرداری نیست؟
آیا نماینده وظیفه نظارتی را با دخالتی!؟ اشتباه گرفته!؟!؟
با این شرایط ، رسول فرخی میکال هنوز تا در لول یک نماینده مجلس قرار گرفتن با بینش حداکثری و جامع الشرائط نسبت به وضعیت حوزه ی انتخابیه اش بسیار فاصله دارد و همین موجب لغزش گاه و بیگاهش از جاده ی نامسطحی شده که همیشه به رهگذرانش هشدار داده می شود ” با احتیاط برانید ” !
و اما نکته ی پایانی ؛
عجیب ترین قسمت برنامه ی نشست خبری دیروز فرخی میکال ، حضور حسینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل به عنوان مجری این مراسم بود که شان والای ریاست نهاد متولی فرهنگ و هنر در یک شهرستان را به مجریگری محفل نماینده مجلس ! پایین کشاند .
گفتنی است:
رسانه ی خبری تحلیلی گیل و دیلم به زودی و در مطلبی جداگانه لیست انتصابات مدیران ادارات دولتی در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل را بهمراه جزئیات سلسله روابطی که بر ضوابط ترجیح داده شد به جهت تنویر افکار عمومی مورد انتشار قرار خواهد داد .
جناب فرخی شما در انتصابات تعامل می کنید یا دخالت؟!

جناب فرخی شما در انتصابات تعامل می کنید یا دخالت؟!