رضا رسولی :

جمع‌آوری سنبل‌ آبی از تالاب عینک رشت ۱۵ سال طول می‌کشد

حرف تازه : عضو شورای شهر رشت گفت: برای جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل‌ آبی از سطح تالاب عینک رشت ۱۵ سال زمان نیاز است. رضا رسولی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از وضعیت تالاب عینک رشت و محاصره آن توسط گیاه مهاجم سنبل‌ آبی اظهار کرد: برای جمع‌آوری و نابودی گیاه مهاجم سنبل […]

حرف تازه : عضو شورای شهر رشت گفت: برای جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل‌ آبی از سطح تالاب عینک رشت ۱۵ سال زمان نیاز است.

رضا رسولی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از وضعیت تالاب عینک رشت و محاصره آن توسط گیاه مهاجم سنبل‌ آبی اظهار کرد: برای جمع‌آوری و نابودی گیاه مهاجم سنبل آبی از سطح تالاب عینک باید ۱۵ سال زمان در نظر گرفته شود و با آن جنگید.

وی با بیان اینکه از امروز با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه چهار و سازمان‌های مردم‌نهاد جمع‌آوری گیاه سنبل‌ آبی از تالاب عینک رشت آغاز شده است، افزود: گیاه مهاجم سنبل‌ آبی تهدید جدی زیست‌محیطی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه جمع‌آوری سنبل‌ آبی ابتدا به صورت نمادین و با همت انجمن‌های مردم‌نهاد آغاز شده بود، تصریح کرد: این گیاه یک فاجعه زیست‌محیطی را برای کشورهای اروپایی و آفریقایی رقم زده است.

وی مبارزه با این گیاه مهاجم را نیازمند عزم جدی دانست و گفت: اقدام‌هایی که در ابتدا با همت سازمان‌های مردم‌نهاد آغاز شد جلب توجه مسؤولان به این موضوع را به دنبال داشت.

رسولی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با این پدیده شوم که بحران آب و خشکسالی را به همراه دارد باید تمام سازمان‌های مربوطه در کنار NGOها ورود کنند.

وی هدف اصلی از اقدام‌های نمادین جمع‌آوری سنبل‌ آبی را جلب مشارکت مردم و مسؤولان برای کنترل و نابودی این گیاه مهاجم ذکر کرد و یادآور شد: اقدام امروز به معنای ریشه‌کن کردن این گیاه نیست.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت، سازمان‌های مردم‌نهاد در گام نخست با یک دستکش و قایق کوچک اقدام به جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل‌ آبی از تالاب کردند که این اقدام موجب ایجاد انگیزه در بین مسؤولان و مردم شده است.

وی خواستار حمایت همه‌جانبه مسؤولان در ریشه‌کنی سنبل‌ آبی شد و خاطرنشان کرد: این گیاه به قدری خطرناک است که حتی اگر ساقه‌اش نیز در جایی باشد که آب وجود دارد رشد و گسترش پیدا می‌کند.

فارس