جشن انقلاب در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد

حرف تازه – عصر شنبه جشن انقلاب در پیاده راه فرهنگی این شهر کلانشهر رشت برگزار شد.   به گزارش اداره اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری رشت، درجشن انقلاب که در آخرین شب از سی و نه سالگی انقلاب اسلامی، با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سازمان فرهنگی اجتماعی […]

حرف تازه – عصر شنبه جشن انقلاب در پیاده راه فرهنگی این شهر کلانشهر رشت برگزار شد.

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری رشت، درجشن انقلاب که در آخرین شب از سی و نه سالگی انقلاب اسلامی، با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، صدا و سیمای مرکز گیلان و مرکز فرهنگی آموزشی سما و با حضور اعضای شورای پنجم و همچنین حضور پرشور و گسترده مردم در پیاده راه فرهنگی برگزار شد؛ رییس شورای این شهر اظهار کرد: مردم در سی و نه سال پیش راس ساعت ۹ شب بانگ الله اکبر سردادند و بدون شک فریاد این بانگ امشب نیز سیطره استثمار و استکبار را درهم می شکند.‌

 
 
 

تاکید بر استفاده از ظرفیت های پیاده راه در برگزاری همایش های فرهنگی و حفظ فرهنگ اسلامی

سید امیرحسین علوی گفت: همزمان با ورود به چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به بلوغ رسیدن این انقلاب، مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر نیز در انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در حال بالغ شدن است.

وی با بیان اینکه میدان شهدای ذهاب در اوان انقلاب جایگاه رزمندگان اسلام بود خاطر نشان کرد: در این سال ها نیز مراسم هایی همچون بزرگترین کنگره شهدای ۸ هزار شهید دفاع مقدس در همین میدان و در پیاده راه فرهنگی برگزار شد.

 
 
 رییس شورای شهر رشت گفت: هدف مدیریت شهری در تدوین و پاسداشت فرهنگ اسلامی، استفاده از ظرفیت های پیاده راه فرهنگی است.

علوی از برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی در پیاده راه در سال های آینده خبر داد و افزود: در این میان برگزاری جشنواره غذا یکی از بزرگترین جشنواره ها در پیاده راه خواهد بود.

 
 
 نخستین خانه مشروطه در رشت ایجاد می شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز گفت: این کمیسیون روزهای پرکار و شلوغی را در ایام دهه فجر پشت سر گذاشته و با حمایت همه اعضای شورا اتفاقات خوبی در این کمیسیون رقم خورده است .

محمد حسن عاقل منش در تشریح عملکردهای شورا در دهه فجرا ز راه اندازی نخستین خانه مشروطه در این کلانشهر خبرداد و افزود : گیلانی ها در دوران مشروطه و مشروطیت جزو اولین ها بودند اما رشت همواره از وجود حتی یک خانه مشروطه نیز بی بهره بود.

 
 
 

وی ادامه داد: عمارت میرزاخلیل رفیع که هم اکنون فعالیت های شورایی درآن صورت می گیرد به زودی با هدف خانه مشروطه تغییر کاربری داده و بدین گونه نخستین خانه مشروطه در رشت ایجاد می شود .

عاقل منش همچنین حضور ۲ نماینده مجلس شورای اسلامی در صحن شورا را از دیگر برکات دهه فجر امسال خواند و خاطر نشان کرد: قرار است پیرامون عمران و آبادی و امورات فرهنگی و اجتماعی تعاملاتی میان شورا و نمایندگان مجلس ایجاد شود.

 
 
 جای شهدا در جشن های انقلاب خالی است

سخنگوی شورای پنجم نیز دراین جشن ، جای شهدا را در جشن های انقلابی خالی دانست و گفت: به برکت خون شهدا، امروز با امنیت و آرامش چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می گیریم .

فاطمه شیرزاد با تاکید بر به احتزاز درآوردن دوباره پرچم انقلاب و کور کردن دشمنان تاکید وخاطر نشان کرد: بدون شک دشمنان اسلام از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در هراس به سر می برند .

 
 

وی گفت: بانگ الله اکبر در میدان شهدای ذهاب و پیاده راه در آستانه چهل سالگی انقلاب شنیدنی است.

 
 
 

مردم باید در استمرار انقلاب نقش اساسی تری داشته باشند

احمد رمضانپور نرگسی نیز به عنوان دیگر عضو شورای حاضر در جشن‌انقلاب با اشاره به نقش مهم مردم در دوران دفاع مقدس گفت: امروز مردم باید در استمرار انقلاب نقش اساسی تری داشته باشند.

 
 وی تاکید کرد: ما مردم باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نقش گسترده تری ایفا کنیم‌.
 
 
 

بیعت دوباره با آرمان های امام (ره)

محمد حسن علیپور عضو هیئت رئیسه دوره پنجم شورای اسلامی رشت است نیز با حضور در این جشن، دهه فجر را بر فجر آفرینان این مرزوبوم تبریک گفت.

وی گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز همچون همیشه در کنار یکدیگر قرار خواهیم‌گرفت و با آرمان های امام راحل بیعتی دوباره خواهیم کرد.

 
 

جشن انقلاب با اجرای زنده هنرمندان رادیو گیلان برگزار و به صورت مستقیم‌نیز از این رادیو پخش شد.

پرواز بالن آرزو ها، نورافشانی آسمان، آتش بازی و اجرای مسابقه از برنامه های مفرح این ‌جشن بود.

 
 
 

در جشن چهل سالگی انقلاب مسئولانی همچون سید امیرحسین علوی رییس شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، فاطمه شیرزاد سخنگو و رییس کمیسون بهداشت شورا، اسماعیل حاجی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، محمد حسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورا، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورا و نماینده اسبق رشت در مجلس شورای اسلامی و علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از جمله حاضرین بودند.