سید امیرحسین علوی :

جزییات خرید بررسی شود/ سپیدرود مباحث حقوقی و شاکیانی دارد/ هیچکس تیم را به نفع خودش مصادره نکند/ دلسوزان، فضا را مسموم نمی کنند

حرف تازه : سید امیر حسین علوی در جلسه صبح امروز شورا به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت سپیدرود پرداخت. رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، با اشاره به لایحه کمک مالی به سپیدرود به مبلغ ۸۴۱ میلیون تومان گفت: این لایحه در کمیسیون به تصویب رسید و تا امروز به […]

حرف تازه : سید امیر حسین علوی در جلسه صبح امروز شورا به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت سپیدرود پرداخت.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، با اشاره به لایحه کمک مالی به سپیدرود به مبلغ ۸۴۱ میلیون تومان گفت: این لایحه در کمیسیون به تصویب رسید و تا امروز به دلیل اتفاقاتی که در حال رخ دادن است به صحن شورا نیامده است اما به جهت همکاری، همراهی و حمایت از تیم سپیدرود و پیرو ابراز تمایل و پیگیری اعضای شورا، شهرداری حمایت های مالی را همین امروز هم انجام می دهد.

وی افزود: تمام افرادی که نسبت به مواضع شورای اسلامی شهر رشت در این خصوص با کم لطفی اظهار نظر می کنند یا مطلع نیستند یا خودشان را به بی اطلاعی زده اند.

سید امیر حسین علوی صراحتا اعلام کرد: تیم سپیدرود تیم مردمی است و متعلق به هیچکس نیست؛ چه آن زمان که مالکش شخص دیگری بود و چه از این به بعد هرکسی که بخواهد این تیم را اداره کند. تا امروز هم شورا و شهرداری در سنوات متوالی حمایت کرده است. قطعا شورای چهارم و شوراهای آتی هم این کار را خواهند کرد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا خاطر نشان کرد: در خصوص بحث های حقوقی که بر این تیم مترتب است و شاکیانی که دارد ، کسانی که ادعای هزینه کرد و ادعای طلب از تیم را دارند ، همکاران شورا مطلع باشند عددهای ابرازی  با عددهایی که در لایحه آمده است متفاوت است.

وی با بیان اینکه لایحه دوفوریت به شورا آمد و یک فوریت آن مصوب شد اظهار داشت: طبق قانون یک فوریت یعنی یک هفته بعد کمیسیون مربوطه باید جواب بدهد. مراسم سوگواری مذهبی را داشتیم و کمیسیون ها و شورا جلسه ای نداشتند. پس کسانی که می گویند شورا به تاخیر انداخته است باز هم یا مطلع نیستند یا خودشان را به بی اطلاعی زده اند.

علوی با اشاره به جلسه لغو شده روز پنجشنبه خاطر نشان کرد: این جلسه با مراسم یادواره میرزاکوچک خان همزمان شد و با تصمیم جمعی همکاران مقرر شد در روز دیگری برگزار شود و به دلیل ضرورت مراسم یادواره میرزا کوچک خان بود.

وی به جلسه مشترک روز شنبه کمیسیون های عمران و بودجه اشاره کرد و گفت: این جلسه با دستور مشخص جلسه کمیسیون عمران بود و بعضی از دستورهای مشترک با کمیسیون برنامه بودجه به طور همزمان بررسی شد. کمیسیون برنامه بودجه شنبه جلسه مستقل نداشته است که وضعیت سپیدرود را بررسی کند.

سید امیر حسین علوی تصریح کرد: هیچکس، چه عضو شورا، چه از اهالی ورزش، چه از شهرداری و هیچ کس دیگری حق ندارد سپیدرود و سایر تیم های ورزشی را به نفع خودش مصادره کند و با گفتن جملات و حرف هایی که خیلی شایسته نمایندگان مردم نیست رفتاری را از خود بروز دهد که بگوید من مدافع هستم و بقیه دنبال این کار نیستند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا در ادامه گفت : با توجه به اینکه همه اعضای شورا نسبت به خرید سپیدرود توسط شهرداری نظر مثبت دارند کلیات این قضیه به پیشنهاد ریاست شورا مصوب شود و جزییات را بررسی کنیم چون واقعا مباحث حقوقی دارد.

وی تاکید کرد: اگر فردا برای تیم مشکلی به وجود بیاید و به چاله بیفتد همین افرادی که می گویند بخرید بخرید می گویند عرضه ندارید تیم را مدیریت کنید.

علوی خاطر نشان کرد: تیم را به چه شیوه ای می خواهیم مدیریت کنیم؟ این مسائل چیزی نیست که احساس دست خود را بالا ببریم و مصوب کنیم. باید در مورد این مسائل کار کارشناسی صورت بگیرد. مطلعین به شورا بیایند و متخصصین راهکار ارائه کنند تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی در پایان گفت: تا آنجا که من مذاکره کرده ام همه موافق این قضیه هستند و کسی نمی گوید سپیدرود را نخریم. خواهشم این است در فضای مجازی ، فضا را مسموم نکنید. اگر کسی دلسوز سپیدرود باشد چالش ایجاد نمی کند و تیم را دچار حاشیه نمی کند تا تصمیم کارشناسی شده ای گرفته شود و مشکلی ایجاد نشود.