جذاب ترین مسافرت های خارجی در زمستان

مسافرت خارجی در زمستان مختص افرادی است که سفر در هوای سرد را ترجیح می‌دهند، در فصل زمستان برای تفریح و گردش به کشورهای خارجی سفر کنند و از تماشای جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی این کشورها لذت ببرند.

به گزارش حرف تازه ، شرکت در فعالیت‌های ماجراجویانه و سفر به عجیب‌ترین مکان‌ها در سراسر جهان به خصوص پس از فروکش کردن پاندمی کرونا قطعا جذاب و دلچسب خواهد بود. مسافرت خارجی در زمستان البته با چالش‌های آب و هوایی مانند تاخیر در پروازها و یا طولانی شدن مدت سفر همراه است ولی کسانی که به ورزش‌های زمستانی علاقه دارند تمامی این دردسرها را برای سفری مهیج به جان می‌خرند.

اگر به فرهنگ و تاریخ ملل مختلف علاقه دارید، در فصل زمستان جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف بسیاری در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود که با سفر به این کشورها در فصل زمستان می‌توانید فرصت شرکت در این جشنواره‌های جذاب را داشته باشید. اگر قصد مسافرت خارجی در زمستان را دارید و یا به فرهنگ و هنر ملل مختلف علاقه مند هستید، این مقاله از مجله گردشگری الی گشت را تا انتها دنبال کنید.

بهترین مکان‌ها برای مسافرت خارجی در زمستان

سفر در فصل زمستان نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد و باید از قبل مقصد سفر را به خوبی بشناسید. اگر به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی علاقه دارید، بهترین مکان‌ها برای مسافرت خارجی در زمستان کشورهای سردسیر و کوهستانی اروپا است. ولی اگر کشورهای گرمسیری و استوایی را برای مسافرت خارجی در زمستان ترجیح می‌دهید، بهتر است کشورهایی مانند هند، بالی و تانزانیا را انتخاب کنید زیرا در فصل زمستان جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری در این کشورها برای علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ برگزار می‌شود. برای مسافرت خارجی در زمستان حتما ابتدا هدف خود را از سفر مشخص کنید و سپس براساس آن مقصد مورد نظرتان را جستجو نمایید. در این مقاله الی گشت قصد داریم چند مورد از بهترین مکان‌ها برای مسافرت خارجی در زمستان را به شما معرفی کنیم.

۱. جشنواره ادبیات جیپور در کشور هند

جیپور به دلیل میراث فرهنگی، هنر و معماری غنی، یکی از عجیب‌ترین شهرهای آسیا است که شما می‌توانید برای مسافرت خارجی در زمستان آن را انتخاب کنید. قطعا بازدید از قلعه‌ها و کاخ‌های متعددی مانند قلعه عنبر، هوا محل و مزرعه فیل‌ها در فصل زمستان که هوای این منطقه معتدل است، برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود. جشنواره ادبیات جیپور در کشور هند  از تاریخ ۲۸ ژانویه تا ۱ فوریه برگزار می‌شود، این جشنواره ادبی محفل جذابی برای علاقه مندان به ادبیات و تاریخ است. شرکت در این جشنواره به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر می‌باشد، چهره‌ها و نویسندگان برجسته‌ای از سراسر جهان در این جشنواره‌ ادبی حضور خواهند داشت.

جشنواره ادبیات جیپور در کشور هند - الی گشت

۲. جشنواره بین المللی یخ و برف هاربین چین

سی و هشتمین جشنواره بین المللی یخ و برف هاربین چین از پنجم ژانویه برگزار می‌شود، این جشنواره یکی از مشهورترین و بزرگترین فستیوال‌های زمستانی تمام دوران می‌باشد که از جشنواره کبک پیشی گرفته و برای مسافرت خارجی در زمستان گزینه ایده آلی است. شهر هاربین به دلیل هوای سردش به “شهر یخی” چین شهرت پیدا کرده است، مجسمه‌های برفی، قلعه‌ها و حتی مجسمه بودا از جمله مجسمه‌های شگفت‌انگیز و جذابی هستند که محوطه جشنواره را می‌پوشانند. دنیای یخ و برف هاربین، پارک ژائولین و پیست اسکی جابولی جز جاذبه‌های دیدنی مشهور هاربین چین است که در زمان سفر به این شهر می‌توانید از تماشای آنها لذت ببرید.

۳. جشنواره صنایع دستی در هند

یکی از جذابترین جشنواره‌هایی که در فصل زمستان برگزار می‌شود، جشنواره صنایع دستی هند می‌باشد. این جشنواره سالانه میزبان فرهنگ روستایی متمایز سرزمین‌های باستانی و زندگی کوچ نشینی است. انواع کارهای دست ساز سنتی، رقص و موسیقی محلی و فعالیت‌هایی مانند شتر سواری، کنسرت‌های زنده، اجرای رقص فرهنگی را در این جشنواره رنگارنگ می‌توانید از نزدیک ببیند. برای مسافرت خارجی در زمستان این منطقه دیدنی با آب و هوای استوایی یکی از پیشنهادهای ما است.

جشنواره صنایع دستی در هند - الی گشت

۴. جشنواره قلعه یخی یوتا

جشنواره قلعه یخی یوتا یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان در فصل زمستان در ایالات متحده از آن بازدید کرد. این رویداد هر ساله در مینه ‌سوتا، نیویورک و ویسکانسین برگزار می‌شود و برای مسافرت خارجی در زمستان بسیار مهیج خواهد بود. قلعه‌های الهام‌ بخش متشکل از تونل‌ها، فواره‌ها، سرسره‌ها و غارهایی که مجسمه ‌سازان با استفاده از هزاران یخ ساخته‌اند را در این جشنواره می‌توانید از نزدیک ببیند و عکس‌های سلفی جذابی را در کنار مجسمه‌های یخی این جشنواره به یادگار بگیرید.

۵. پیست اسکی آساهی داک ژاپن

پیست اسکی آساهی داک ژاپن به عنوان یک مقصد محبوب برای اسکی و پیاده روی در کوه آساهی داک شناخته می‌شود و یک منطقه عالی برای ورزش‌های زمستانی می‌باشد که در ماه ژانویه گردشگران بسیار این منطقه را برای مسافرت خارجی در زمستان انتخاب می‌کنند. به غیر از اسکی و پیاده ‌روی می‌توانید از امکانات ورزشی مهیج دیگری مانند اسکی صحرایی، اسنوبورد و بالا رفتن از آبشارهای یخ‌زده هم در این پیست بهره ببرید. چشمه‌های آبگرم این پیست پس از پیاده روی در یک روز برفی برای تجدید قوای عضلات پیشنهاد می‌شود.

پیست اسکی آساهی داک ژاپن - الی گشت

۶. شفق قطبی فین مارک

“فین مارک” (Finnmark) علیرغم اینکه یکی از دورافتاده ترین نقاط اروپا است ولی به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد توانسته علاقه مندان به سفر را از سراسر جهان به این منطقه بکشاند. قرار گرفتن در دایره قطب شمال در طول زمستان نوید یک ماجراجویی حماسی و جذاب را در این منطقه می‌دهد، بسیاری برای مشاهده شفق قطبی فین مارک به این ناحیه از کشور نروژ سفر می‌کنند. آسمان شب اینجا با نمایش درخشان شفق قطبی روشن می‌شود و تجربه را جادویی از مسافرت خارجی در زمستان را برای شما رقم می‌زند.

۷. اسکی در کوه‌‌های فورارلبرگ اتریش

دره‌ها و قله‌های کوهستانی کشور اتریش در قاره اروپا برای مسافرت خارجی در زمستان گزینه بسیار ایده آلی می‌باشد، در این منطقه امکانات مختلف اسکی به گردشگران ارائه می‌شود که می توانید در کنار خانواده از آنها لذت ببرید. اگر حوصله اسکی در کوه‌‌های فورارلبرگ اتریش را ندارید، فعالیت‌های زمستانی دیگر را در این منطقه کوهستانی امتحان کنید. استراحت در کنار برف با یک فنجان قهوه داغ یا بازدید از مزرعه هاسکی می‌تواند برای شما در این سفر جذاب و خاطره انگیز باشد.

 ۸. کوهستان اولوداغ ترکیه

اگر به دنبال بهشت ​​روی زمین هستید، حتما در برنامه مسافرت خارجی در زمستان رفتن به اولوداغ کشور ترکیه را بگنجانید مخصوصا در این روزها که نزدیک به جشن کریسمس هستیم . این کوه بلند در شمال غربی آناتولی در زمستان کاملاً پوشیده از برف است، کوهستان اولوداغ ترکیه محبوب ترین و در عین حال مجهزترین پیست اسکی کشور ترکیه می‌باشد و گردشگران از سراسر جهان برای استفاده از این پیست به کشور ترکیه سفر می‌کنند. همچنین این کوه در گذشته به عنوان “کوه خدایان” هم مشهور بوده است. در سراسر این منطقه سالن‌های استراحت، رستوران‌ها چایخانه‌های زیادی وجود دارد که مسافران قبل از رسیدن به قله در آنها استراحت می‌کنند.

کوهستان اولوداغ ترکیه - الی گشت

۹. تماشای آبدره طبیعی گرینلند

آبدره “سرمیلیک” (Sermilik) بی شک یکی از بهترین مکان‎ها برای مسافرت خارجی در زمستان است، لذت تماشای آبدره طبیعی گرینلند قطعا به یکی از خاطرات فراموش نشدنی سفرهای زمستانی شما تبدیل خواهد شد. خیلی مهم نیست که به چه فعالیت زمستانی علاقه دارید، در آبدره گرینلند تنوع فعالیت‌های سرگرم کننده و مهیج زیاد است. این آبدره در سواحل شرقی گرینلند قرار دارد و دارای خط ساحلی دیدنی با کوه‌های باشکوهی است که مستقیماً از آب دریا بالا می‌آیند و بخشی از سیستم آبدره‌های بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند. رسیدن به آبدره سر میلیک به خودی خود یک ماجراجویی جذاب و به یادمانی در این سفر زمستانی است.

۱۰. باران‌های موسمی سریلانکا

اگر برای مسافرت خارجی در زمستان مناطق گرمسیر و استوایی را ترجیح می‌دهید، باید به شما بگوییم که باران‌های موسمی سریلانکا دقیقا در ماه ژانویه آغاز می‌شود و این منطقه را بسیار تماشایی می‌کند. در سریلانکا مراکز مدیتیشن و انرژی درمانی زیادی فعالیت دارند که همین موضوع این کشور را برای گردشگری معنوی و سلامتی بسیار محبوب کرده است. فعالیت‌های مدیتیشن بودایی در اینجا عمدتاً با ذهن‌آگاهی درست، تمرکز درست و دید درست به دست می‌آید.

۱۱. کشف فرهنگ مردم بالی

بالی به فرهنگ، سواحل، طبیعت و مهمان نوازی عالی در آسیا شهرت دارد، علاوه بر این آب و هوای مطلوب و معتدل این منطقه در تمام فصل‌های سال بر محبوبیت آن در بین مسافران افزوده و این کشور آسیایی را به مقصد مسافرت خارجی در زمستان تبدیل کرده است. مردم بالی به خاطر عشقشان به طبیعت مشهور هستند، شما هم در سفر به بالی می‌توانید برای پیاده روی به ارتفاعات بروید، غروب آفتاب را تماشا کنید یا دوچرخه‌سواری در شهر را امتحان و تجربه نمایید. کشف فرهنگ مردم بالی قطعا یکی از مهیج ترین بخش‌های این سفر زمستانی خواهد بود.

کشف فرهنگ مردم بالی - الی گشت

۱۲. برای فرار از سرما به فیلیپین بروید

اگر برای مسافرت خارجی در زمستان به دنبال منطقه‌ای گرمسیر هستید، فیلیپین در قاره آسیا مقصد جذابی برای سفر زمستانی شما خواهد بود. در این کشور می‌توانید شگفتی‌های طبیعی را به خوبی از نزدیک ببیند و از هوای گرم و دلپذیر نقاطی مانند ساحل سایونگ و ساحل بکر لذت ببرید. طولانی ترین آبراه زیرزمینی قابل کشتیرانی که به ثبت جهانی یونسکو هم رسیده در این کشور قرار دارد، تنوع حیات وحش در کشور فیلیپین بسیار زیاد است. اگر برای فرار از سرما به فیلیپین بروید حتما با دیدن خلیج هوندا و جزیره کوری از نزدیک هیجان زده خواهید شد.

۱۳. لذت سافاری در تانزانیا

تانزانیا در قاره آفریقا به خصوص در فصل زمستان یعنی زمانی که باران‌های سیل آسا به پایان رسیده، بسیار خنک است. این کشور آفریقایی با داشتن مناظر باشکوه و سرگرمی‌های بیابانی برای فراری گرم  در فصل زمستان گزینه مناسبی می‎باشد. لذت سافاری در تانزانیا برای کشف شیر آفریقایی، پلنگ آفریقایی، فیل آفریقایی، کیپ بوفالو و کرگدن برای شما تکرار نشدنی خواهد بود. آفریقا برای مسافرت خارجی در زمستان بهترین مقصد سفر است به خصوص اگر در ماه ژانویه به این قاره بروید. تانزانیا بهشت دوستداران حیات وحش در قاره بزرگ آفریقا می‌باشد که همین موضوع سیل گردشگران خارجی را به سمت این کشور روانه کرده است.

۱۴. روزهای گرم در زمستان مالدیو

معمولا این سوال برای مسافرین زیاد پیش ‌می‌آید که بهترین زمان برای سفر به جزایر مالدیو کدام فصل های سال است؟ مالدیو به خاطر آب‌‌های گرم و شفافش و آسمان آبی‌اش به مروارید اقیانوس هند معروف است. آب و هوای این منطقه برای مسافرت خارجی در زمستان عالی گزارش شده و این منطقه را به مقصدی ایده آل در طول زمستان تبدیل کرده است. مالدیو، جایی که سواحل آن با درختان نخل روی شن های سفید پوشیده شده است، این کشور را به یک فرار عالی از زمستان های سخت در شمال تبدیل کرده است.

روزهای گرم در زمستان مالدیو - الی گشت

۱۵. تماشای شیرهای دریایی

کشور پرو در نیمکره جنوبی واقع شده و در فصل زمستان آب و هوای گرم‌تر و مناظر رنگارنگی را به آمریکای جنوبی می‌آورد، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای مسافرت خارجی در زمستان یک بار هم شده به “لیما” پایتخت کشور پرو بروید. لیما مکانی با فرهنگ و سنت غنی است و موزه‌های متنوع زیادی دارد که با افتخار تاریخ آن را در خود جای داده است. هنگام گشت و گذار در اطراف این شهر لذت تماشای شیرهای دریایی یا پنگوئن‌های هومبولت را در زیستگاه طبیعی آنها در جزیره پالومینو از دست ندهید.

۱۶. ماجراجویی در سواحل مکزیک

برای آفتاب گرفتن و ماجراجویی در سواحل مکزیک چه فصلی بهتر از زمستان که ساحل‌های شنی این کشور خلوت تر است. “پلایا دل کارمن” (Playa del Carmen) بیشتر به خاطر سواحل شنی سفیدش که در طول خط ساحلی قرار دارند، در جهان مشهور است. اگر به دنبال ماجراجویی و سرگرمی هستید، برای مسافرت خارجی در زمستان سواحل مکزیک را انتخاب کنید.

ماجراجویی در سواحل مکزیک - الی گشت

۱۷. چشمه های آبگرم ایسلند

اگر به طبیعت و تماشای زیبایی‌های مناظر طبیعی در اروپا علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم کشور ایسلند را برای مسافرت خارجی در زمستان انتخاب کنید. زیبایی منظره در ایسلند را می توان در بکرترین حالت ممکن در ماه ژانویه مشاهده کرد. چشمه های آبگرم ایسلند خاصیت درمانی هم دارد و اغلب گردشگران برای استفاده از این آب‌ها در فصل زمستان ایسلند را به عنوان مقصد سفر زمستانی خود انتخاب می‌کنند.

۱۸. خانه بابانوئل در فنلاند

پایتخت کشور فنلاند، دروازه ورود به قطب شمال و زادگاه بابانوئل است، به همین دلیل بسیار معتقدند که خانه بابانوئل در فنلاند قرار دارد! همین موضوع باعث شده بسیاری این کشور را به عنوان مقصد مسافرت خارجی در زمستان انتخاب کنند. شب‌ها را می‌توانید در هتل‌های معروف ایگلو با پوشش شیشه‌ای بگذرانید که بر روی یخ‌های طبیعی دائمی قرار گرفته‌اند که با درختان کاج در زیر پرده‌ای از ستاره‌ها احاطه شده‌اند. با سفر به این منطقه شگفت انگیز همچنین می‌توانید شاهد پدیده آسمانی به نام شفق شمالی یا سوار شدن به هاسکی در حومه شهر باشید. اگر در زادگاه بابانوئل هستید، مطمئناً گوزن های شمالی را هم خواهید دید!

خانه بابانوئل در فنلاند - الی گشت

 سوالات متداول درباره مسافرت خارجی در زمستان

۱. جشنواره ادبیات جیپور در کدام کشور برگزار می‌شود؟

این جشنواره معروف ادبیات هر سال از تاریخ ۲۸  ژانویه تا ۱ فوریه در کشور هند برگزار می‌شود.

۲. جشنواره قلعه یخی یوتا در کدام ایالت‌های آمریکا برگزار می‎شود؟

این جشنواره معروف در ایالت‌های مینه ‌سوتا، نیویورک و ویسکانسین آمریکا برگزار می‎شود.

۳. خانه بابانوئل در کدام کشور اروپایی قرار دارد ؟

پایتخت کشور فنلاند به دلیل اینکه دروازه ورود به قطب شمال است به خانه بابانوئل شهرت یافته است.

در آخر

اگر مشتاق سفر خارجی  در فصل زمستان هستید، از بین مقاصد گردشگری معرفی شده در این مقاله با توجه به سلیقه خود یکی را بدون معطلی انتخاب کنید و سپس بلیط سفر خود را از سایت الی گشت تهیه نمایید. الی گشت ارائه دهنده انواع خدمات سفر است که سابقه طولانی و درخشانی در امر گردشگری بین المللی دارد.