در روز درخشش شمشیرباز ایرانی در المپیک ریو؛

جای محمد رهبری خالی…

حرف تازه : مجتبی عابدینی شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان با شایستگی و با شکست رقبایی از اوکراین، کره و فرانسه به جمع چهار شمشیرباز برتر المپیک ریو راه یافت. عابدینی در مرحله نیمه نهایی در دیداری بسیار نزدیک ۱۵ بر ۱۴ مغلوب حریف آمریکایی شد و از راهیابی به فینال بازماند. وی که از قضاوت این دیدار اصلا […]

حرف تازه : مجتبی عابدینی شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان با شایستگی و با شکست رقبایی از اوکراین، کره و فرانسه به جمع چهار شمشیرباز برتر المپیک ریو راه یافت.
عابدینی در مرحله نیمه نهایی در دیداری بسیار نزدیک ۱۵ بر ۱۴ مغلوب حریف آمریکایی شد و از راهیابی به فینال بازماند. وی که از قضاوت این دیدار اصلا راضی نبود با روحیه ای نه چندان مناسب دیدار رده بندی را نیز به حریفی از کره واگذار کرد و چهارم شد و از دستیابی به اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در المپیک بازماند.
علی پاکدامن دیگر شمشیرباز شایسته کشورمان نیز مقابل حریف قدرتمندی از آلمان علی رغم ارائه یک بازی قابل قبول شکست خورد و حذف شد.
اما در روزی که ایرانیان شاید برای اولین بار به شمشیربازی چشم امید دوخته بودند تا اولین مدال المپیک ریو را از این رشته ورزشی کسب کنند جای محمد رهبری دیگر شمشیرباز شایسته کشورمان خالی بود.
محمد رهبری با بدشانسی و به دلیل دوبار برخورد به حریفانی از رژیم غاصب صهیونیستی و عدم حضور در مقابل این رقیبان و در نتیجه حذف از مسابقات کسب سهمیه، از راهیابی به المپیک ریو بازماند و شاید حضور او در المپیک می توانست شکوه و پیشرفت شمشیربازی در ایران را دوچندان نمایش دهد و شادی ایران با درخشش شمشیربازان را تکمیل کند اما حیف که محمدرهبری شمشیرباز شایسته رشتی در المپیک ریو حاضر نبود.
حضور رهبری که ۱۲ مدال آسیایی را در کارنامه دارد نه تنها گیلان را دارای سهمیه المپیک می کرد بلکه شاید با کسب مدال نیز همراه می شد. با توجه به سن و سال محمد رهبری هنوز می توان برای المپیک ۲۰۲۰ و درخشش او امیدوار بود.