اولین جشنواره بازی رشت؛

از اجرای امیر یاشا و ارشد امیر اسکندری تا جایگزینی بازی های قدیمی به جای بازی های مجازی

حرف تازه : اولین جشنواره بازی رشت با رویکرد دعوت کودکان به بازی های پر تحرک از سوم شهریور الی پنجم شهریور ماه در محل دایمی جشنواره ها ، روبروی پارک بانوان ادامه دارد. پریسا عمویی در گیل خبر نوشت : امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و رشد تکنولوژی ، کودکان کمتر سراغ بازی های پر تحرک […]

حرف تازه : اولین جشنواره بازی رشت با رویکرد دعوت کودکان به بازی های پر تحرک از سوم شهریور الی پنجم شهریور ماه در محل دایمی جشنواره ها ، روبروی پارک بانوان ادامه دارد.

پریسا عمویی در گیل خبر نوشت : امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و رشد تکنولوژی ، کودکان کمتر سراغ بازی های پر تحرک قدیمی می روند و خود را با بازی های کامپیوتری و موبایل سر گرم می کنند ، بدون شک در اطرافمان کودکانی را دیده ایم که جذب بازی های تبلت و موبایل شده اند و با گرفتن این دستگاه ها از آنها ، اشک در چشمانشان حلقه می زند ، همانطور که پیداست چنین سرگرمی ها عواقب بد روانی و جسمانی را به دنبال خواهد داشت .
اولین جشنواره بازی رشت با رویکرد دعوت کودکان به بازی های پر تحرک از سوم شهریور الی پنجم شهریور ماه در محل دایمی جشنواره ها ، روبروی پارک بانوان ادامه دارد.

34
• کودکان سالم ولی متفاوت

دلجو، دبیر جشنواره اظهار داشت : ایده برگزاری این جشنواره در تیمی مطرح شد که اعضای آن متولد دهه ۵۰ و ۶۰ هستند و بیشترین دلتنگی ما دلتنگی دوران کودکیمان است و متاسفانه کودکان به علت آپارتمان نشینی از فضای بازی های دسته جمعی دور شده اند . از دی ماه ۹۵ یک تیم ۵۰ نفره جهت برگزاری این جشنواره شکل گرفت . هدف این جشنواره ،کودکان به خصوص کودکان سالم ولی متفاوت است و هدف بزرگتر جشنواره هدف فعلی شهرداری شهررشت ، در راستای برند سازی رشت به عنوان شهر جشنواره ها است .
وی در پایان سخنان خود از رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت ، افشین پورعلی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گیلان ،علی مقصودی شهردار منطقه ۴ و محمد باقر بشردانش مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت تشکر کرد.
• مسئولیت انتخاب نوع بازی ها برای کودکان بر دوش پدران و مادران
فاطمه شیرزاد ، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم  ابراز داشت : برگزاری جشنواره بازی، حرکت ارزنده ای است که حوزه مدیریت شهری اکنون در حال اجرا دارد و برای اولین بار است که در استان گیلان اتفاق می افتد و امیدوارم بتوانیم آن را تقویت کنیم .
وی با اشاره به حمایت انجمن کودکان سرطانی از جشنواره ادامه داد آرزو می کنم هیچ کودکی دچار بیماری نشود و هیچ مادری قلبش از بیماری فرزندش اندوهگین نشود .ان شا الله در این جشنواره ،بازی های بومی و محلی و همچنین بازی های جدید تقویت گردد ، فضایی که در مرکز جشنواره های دایمی رشت ایجاد شده است ، قابل تقدیر است . شیرزاد افزود : جشنواره بازی در آینده با هماهنگی و کمک کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر رشت و سازمان فرهنگی ورزشی شهر رشت می تواند پربار تر انجام شود .

29
وی تصریح کرد : با ورود ماهواره ها و بازی های کامپیوتری کودکان از بازی های قدیمی دهه سی و چهل فاصله گرفته اند و بازی ها مدرن تر شده است البته با درایتی که پدر ها و مادرها دارند باید با مسئولیت بیشتری بازی ها را انتخاب کنند و محیط امنی را برای کودکان ایجاد کنند .

گفتنی است در قسمتی از برنامه امیر یاشا و ارشد امیر اسکندری قطعه موسیقی با مضمون بیمارهای خاص کودکان ، را به صورت دو نفره اجرا کردند .

همچنین از احمد شعبانی فرد ،قهرمان شنا دعوت شد که با طی مسافت ۴۳۶ کیلومتری رکود دار گینس است . وی که قصد دارد مسافت ۱۳۰۰ کیلومتری از آستارا به نوشهر را شنا کند، این کار را با شعار حمایت از کودکان کار آغاز کرده است .
اجرای دو قطعه موسیقی توسط کودکان هنرجو آموزشگاه موسیقی گلشن ، برنامه بعدی بود که اولین جشنواره بازی رشت مزین نمود.
در ادامه استند آپ کمدی با اجرای ارشدامیر اسکندری و مسابقه بین کودکان شور و حال ویژه ای را به جشنواره بخشید.
در اولین جشنواره بازی رشت ،۸ غرفه در بخش های مختلف چون نقاشی ، کاردستی ، نقاشی روی صورت ، گل و گیاه ، حمایت از کودکان سرطانی ، حمایت از کودکان کار،لگو ، بازی برج هیجان میزبان کودکان هستند .
همچنین زمین محوطه جشنواره با طرح هایی از بازی های لی لی ، مارپله و منچ برای بازی کودکان نقاشی شده بود ، بازی فوتبال دستی در ابعاد بزرگتر که بچه ها درنقش آدمک ها بازی می کردند یکی از بازی های جالب اولین جشنواره بازی رشت بود.

برای مشاهده عکس ها در ابعاد بزرگتر به روی عکس کلیک نمائید