جایگاه مهم معاونت سیاسی وزارت کشور به فردی مجرب و کارآزموده سپرده شود

دکتر جعفریان استاد دانشگاه و فعال سیاسی عنوان کرد: جایگاه مهم معاونت سیاسی وزارت کشور به فردی مجرب و کارآزموده سپرده شود.

‌‌ به گزارش قلم آزاد، یک فعال سیاسی مطرح کرد: اتفاقات مثبت روزهای اخیر موجی از امید و خرسندی را در جامعه ایجاد نموده است. مدل حکمرانی در دولت چهاردهم مبتنی بر عقلانیت، تخصص، میانه روی و مقبولیت عمومی است.

دکتر محمدرضا جعفریان فعال سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به انتخاب دکتر پزشکیان بعنوان رئیس دولت چهاردهم و ارائه مدلی جدید از حکمرانی عنوان کرد: اتفاقات مثبت روزهای اخیر موجی از امید و خرسندی را در سطح جامعه ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: این مدل حکمرانی مبتنی بر عقلانیت، تخصص، میانه روی و مقبولیت عمومی بوده که در انتصابات اخیر نیز بعنوان یک ملاک و معیار مشخص مورد استفاده قرار گرفته است.

این فعال سیاسی مطالبه اکثریت جامعه و حامیان دکتر پزشکیان را کمک به اقناع عمومی در دو وزارتخانه مهم کشور و آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: نگرانی اصلی در این دوحوزه تاثیرگذار و حساس، باعث طرح تحلیل‌ها و دغدغه‌مندی های متعددی شده هست.

وی اضافه کرد: مطالبه عموم کنش‌گران و فعالان دلسوز کشور از ریاست محترم جمهور و معاون اول محترم ایشان انتصاب گزینه‌های مورد وثوق و مقبول این وزارتخانه‌های مهم است.

دکتر جعفریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تنها راه جلوگیری از تکرار اتفاقات منفی گذشته را معرفی و تاکید و پافشاری بر گزینه مورد قبول همه جریان‌های سیاسی برای جایگاه‌های مهمی چون معاونت سیاسی وزارت کشور عنوان کرد و گفت: وزارت کشور قلب تپنده دولت است و قطعا تاثیر انتخاب استانداران و فرمانداران و بخشداران و بدنه مدیریتی استان‌ها از اهمیت حیاتی در اجرایی شدن برنامه های دولت برخورد است.

وی در پایان اجرایی شدن شعارها و برنامه های دولت وفاق ملی را منوط به وجود نیروی انسانی شایسته و همراه این گفتمان عنوان کرد و گفت: واضح است که اگر در این مناسب مهم افراد مجرب و کارآزموده بکارگیری شود مسیر حرکت دولت چهاردهم در اجرای برنامه های مهم خود ازجمله عمل به برنامه هفتم توسعه و از میان برداشتن چالش‌ها و مشکلات پیش رو تسهیل خواهد شد.