کارشناس مطبوعات و انتشارات اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان رشت:

جام باشگاههای کتابخوانی موجب ایجاد شور و هیجان در کودکان شده است

حرف تازه – کارشناس مطبوعات و انتشارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی موجب ایحاد شور و هیجان در کودکان و نوجوانان علاقمند به کتاب شده است. زهره مهاجر در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی وهنری فجر رشت اظهارکرد: تا قبل از برگزاری این جام فعالیت در این زمینه به‌ […]

حرف تازه – کارشناس مطبوعات و انتشارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی موجب ایحاد شور و هیجان در کودکان و نوجوانان علاقمند به کتاب شده است.

زهره مهاجر در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی وهنری فجر رشت اظهارکرد: تا قبل از برگزاری این جام فعالیت در این زمینه به‌ صورت جزیره‌ای و انفرادی انجام می شد اما درحال حاضر همه برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند.

وی افزود:همچنین برگزاری کارگاه و تبادل تجربۀ نویسندگان و مربیان در این راستا سبب شده است که مربیان با شیوه‌های مختلف آموزش آشنا شوند .

مهاجر ادامه داد: این مهم باعث ایجاد انگیزه و خلاقیت بیشتر در فعالان عرصه کتاب کودک و نوجوان شده است و در حال حاضر هر کدام به نحوی سفیران کتابخوانی مراکز زیر مجموعه و حتی خانواده و محل زندگی خود شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اخیر و برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی شده است در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم در جام باشگاه‌ها، فعالیت مربیان و اعضا گسترش یابد و تأثیر مثبت آن را در شهرستان خود و کل کشور شاهد باشیم.

لازم به ذکر است در شهرستان رشت ۵۸ باشگاه کتابخوانی تشکیل شده است و حدود ۶۰۰ نفر در آن عضویت دارند .