در مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در شهرداری رشت مطرح شد؛

ثابت قدم: انقطاع بین افراد هنر نیست

  حرف تازه: شب گذشته مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد. انقطاع بین افراد هنر نیست دکتر سید محمدعلی ثابت قدم هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و نزدیکی قلوب مسئولین عنوان کرد. شهردار رشت با بیان اینکه بین انتظام و امنیت رابطه مستقیم و متقابل […]

 

حرف تازه: شب گذشته مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد.

انقطاع بین افراد هنر نیست

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و نزدیکی قلوب مسئولین عنوان کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه بین انتظام و امنیت رابطه مستقیم و متقابل برقرار است گفت: در جوامع توسعه یافته دو رکن مدیریت شهری و پلیس، شهرها محدوده های جغرافیایی را مدیریت می کنند.

وی در ادامه به عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و افزود: در مدیریت شهری غیر یکپارچه، موازی کاری به وجود می آید و این موضوع وظایف مجموعه مدیریت شهری و پلیس را دوچندان کرده است.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در ادامه کاهش نسبت مساحت به جمعیت را عامل اصلی ترافیک شهری دانست و گفت: تراکم جمعیتی بالا آثار روانی و اجتماعی و ناهنجاری ها را بیشتر می کند. از زحمات پلیس به ویژه در حوزه ترافیکی تشکر می کنم.

شهردار رشت با تاکید بر نگاه پیشگیرانه در حوزه های مرتبط با انواع تخلفات تصریح کرد: به دلیل کمبود زیرساخت ها عقب ماندگی هایی را در شهر داریم و به دنبال روش های درمانی می رویم.

وی افزود: زمانی پایداری امنیت برقرار می شود که خصلت های بومی منطقه ای را در نظر بگیریم.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به عقبه تاریخی، اقلیم، آب و هوا و فرهنگ منطقه گفت: حرائمی را برای افراد تعریف می کنیم تا برای افراد در جامعه مصونیت ایجاد کنیم.

شهردار رشت تاکید کرد: انقطاع بین افراد هنر نیست. باید در عرصه های اجتماعی، رابطه مسالمت آمیز ایجاد و از لحاظ فرهنگی ارتقا بدهیم. انزوا به خصوص در رشت راه به جایی نمی برد.

باید منصفانه قضاوت کرد

سردار میرحیدری گفت: مدیریت شهری و پلیس به عنوان دو دستگاه خدماتی در خدمت جامعه هستند و هر جا خلایی از این دو احساس شود باری مضاعف بر دوش دیگری گذاشته می شود.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: کار در حوزه مدیریت شهری به دلیلی غفلتی که در گذشته دیده ایم کار سختی است. جبران گام های عقب مانده کار سختی است.

وی تصریح کرد: کار همکاران ما نیز به دلیل همین گام های عقب مانده به خصوص در حوزه ترافیکی و به خصوص در شهر رشت کار بسیار سختی است.

سردار میرحیدری افزود: شهرداری با دست خالی و مشکلات اقتصادی کار سختی دارد و باید منصفانه قضاوت کرد. اما مطالبات پلیس نباید نادیده گرفته شود. پلیس باید بار نارضایتی ها را به دوش بکشد. انتظار داریم اگر همکاران ما درخواست های کارشناسی شده ای داشتند توجه شود.

فرمانده انتظامی گیلان اقدامات شهرداری و شورا در مبارزه با مواد مخدر را بسیار ارزنده دانست و افزود: کنگره بزرگ هشت هزار شهید که رنگ و روی شهادت و ایثار  به شهر بخشید و یاداوار خاطرات دفاع مقدس بود نیز از اقدامات شایسته تقدیر مدیریت شهری بود.

امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید

حجت الاسلام هادی شکری نیز در بخشی از سخنان خود گفت: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان افزود: باید یاد بگیریم با هم خوب باشیم و عیوب هم را به یکدیگر هدیه کنیم.

کاظمی: افتخار می کنم فرزند یک نظامی هستم

مسعود کاظمی با بیان اینکه هرچه دارم از نیروی انتظامی دارم گفت: افتخار می کنم که فرزند یک نظامی هستم.

رییس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی در ادامه گفت: زمانیکه در تاکسیرانی بودم در تمامی ساعات شبانه روز شاهد تلاش مجدانه و مجاهدانه پلیس راهور بودم.

مردم پلیس را دوست دارند

اسماعیل حاجی پور نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: این جلسه برای نزدیکی قلوب است و جلسه ای نیست که قصد سخنرانی داشته باشیم.

رییس شورای شهرستان رشت افزود: وقتی مردم حتی از راه دور چراغ گردان نیروی انتظامی را می بینند احساس امنیت می کنند. زمانیکه همه در حال استراحت هستند یا زمانیکه مردم به تفریح می روند و یا زمانیکه مثل ایام سوگواری محرم مردم به عزا می روند شما در حال خدمت و تامین امنیت مردم هستید و این بزرگترین فرصتی است که خداوند در اختیار شما قرار داده است.

وی تصریح کرد: مردم شما را که امنیتشان را تامین می کنید دوست دارند. مردم گیلان قانونمدارند. اینجا دروازه تمدن بوده است. مردم حتی اگر تخلفی در حین رانندگی داشته باشند جریمه خود را می پذیرند. فقط انتظار دارند احترامشان حفظ شود که البته شما عزیزان با احترام برخورد می کنید و همین کار را ادامه دهید.

این جلسه با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، سردار میرحیدری فرمانده انتظامی گیلان، حجت الاسلام هادی شکری رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان، اسماعیل حاجی پور، مسعود کاظمی، فاطمه شیرزاد، محمدحسین واثق کارگرنیا، سیدرضا موسوی روزان، فرهاد شوقی و عباس صابر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت ، علی بهارمست، فاطمه قدیمی حرفه، رضا حق جو، محمد محبتی، فرامرز جمشیدپور ، علیرضا اعلایی و جمعی از مدیران شهرداری و جمعی از مسئولین نیروی انتظامی و پلیس راهور گیلان در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد.

img_20161006_133143 img_20161006_133136