مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س)؛

ثابت قدم: آن زمان هم منافقین و کفار و افرادی بودند که آزار و اذیت می کردند / براتی: تاکید بر ضرورت تبدیل رشت به یک برند فرهنگی

حرف تازه – مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ، حجت الاسلام براتی مشاور شهردار در امور روحانیت و مساجد و نیکومنش نودهی عضو شورای رشت در هیئت امام رضا (ع) نخودچر رشت برگزار شد. در این مراسم سید محمد علی ثابت قدم ضمن ابراز امیدواری نسبت […]

حرف تازه – مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ، حجت الاسلام براتی مشاور شهردار در امور روحانیت و مساجد و نیکومنش نودهی عضو شورای رشت در هیئت امام رضا (ع) نخودچر رشت برگزار شد.

در این مراسم سید محمد علی ثابت قدم ضمن ابراز امیدواری نسبت به تداوم چنین مراسم هایی گفت: برای بهره مندی نسل جدید از مراسم های اینچنینی باید کمک کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اقدامات فرهنگی که در این راستا در محلات مختلف در حال انجام است در ادامه اظهار داشت: اخلاق فاطمی مورد توجه اندیشمندان امروز جهان اسلام قرار گرفته است و باید برای ادامه مسیر بشریت از آن مسیر حمایت کرد.

وی افزود: در همان زمان هم منافقین، کفار و افرادی بودند که آزار و اذیت می کردند با این که می دانستند موضوع به چه نحوی است و خیلی وقت ها اطلاعات کامل تری هم نسبت به خیلی ها داشتند. اما آن روحیه منفعت طلبانه و نفاق و دورویی ها و تمام موضوعاتی که به نوعی با آن عقلانیت و شخصیت دینی و مذهبی در تضاد بود مانعی در برابر توسعه این نگاه معنوی بود. نگاهی که با گذشت بیش از  ۱۴۰۰ سال به امروز رسیده است.

ثابت قدم در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده خوبی برای این مسیر باشیم. امیدواریم بتوانیم به گونه ای رفتار کنیم در حیطه مسئولیتی خودمان در هر جایی که هستیم عدالت را که پایه فکری بسیاری از پیامبران است را رشد دهیم. 

شهردار رشت خاطرنشان کرد: من مسئول باید بدانم به چه کسی در کجا و به چه دلیل عقلانی باید کمک کنم و اگر اختیاراتی دارم برای تعالی آن مسیر به کار بگیرم. عدالتی که قطعا ظلم و تبعیض و فقر را در جامعه کمتر خواهد کرد و بیشتر به آن سمت هدایت می کند که انسان ها با هم برابرند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم به این شکل این مسائل را به عینیت در مصداق های مختلف تمرین کنیم می توانیم تفکر را از گفتار و ذهنیت به عمل برسانیم. ان شاء الله که خداوند متعال در این مسیر یاری کند تا از شعار دوری کنیم و به عمل بپردازیم. 

ثابت قدم با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی در میان مردم ، افزود : ان شاء الله بتوانیم یاران وفاداری باشیم.

در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیش از سید محمدعلی ثابت قدم، حجت الاسلام محمد براتی دقایقی به سخنرانی پرداخت و ضمن ارائه بیاناتی از زندگی سراسر نور و اخلاص حضرت زهرا (س) گفت : اگر هرکدام از ما محبین و پیروان آن حضرت فقط یکی از فرمایشات آن بزرگوار را در زندگی خانوادگی، اجتماعی و سیاسی خود به کار گیریم در امور دنیا و آخرت موفق خواهیم بود.

مشاور شهردار رشت در امور روحانیت و مساجد افزود: یکی از اخلاق بارز حضرت زهرا (س) ذوب در خدا و شهادت در راه ولی خدا بود.

براتیبا تاکید بر ضرورت تبدیل رشت به یک برند فرهنگی از تلاش شهردار رشت در این راستا تقدیر کرد و گفت: امروز یکی از دغدغه های سید محمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار رشت در کنار انبوهی از کارهای مدیریت شهری این است که بتواند رشت را به یک برند فرهنگی و اخلاقی تبدیل کند که این همان تاکید مقام معظم رهبری در مقوله کارهای فرهنگی است.

وی در پایان حضور پرشور جوانان با محبت و هیئتی در این مراسم که در هیئت امام رضا (ع) نخودچر رشت برگزار شد را نشان از اعتقاد جوانان به مباحث دینی و فرهنگی شهررشت دانست.