ثابت قدم، شهردار رشت باقی ماند

حرف تازه : ثابت قدم با  شش رأی موافق، هفت رأی مخالف و دو رأی سفید شهردار رشت باقی ماند. صد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر رشت در صحن علنی عمارت مرکزی شورا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی آغاز شد. (گزارش تصویری ) ۰۹:۵۷؛ سیدرضاموسوی روزان، مظفر […]

حرف تازه : ثابت قدم با  شش رأی موافق، هفت رأی مخالف و دو رأی سفید شهردار رشت باقی ماند.

صد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر رشت در صحن علنی عمارت مرکزی شورا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی آغاز شد. (گزارش تصویری )

۰۹:۵۷؛ سیدرضاموسوی روزان، مظفر نیکومنش نودهی، فرهاد شوقی، عباس صابر، مجید رجبی ویسرودی، رضا رسولی، محمود باقری خطیبانی، محمدحسین واثق کارگرنیا، اسماعیل حاجی پور، فرانک پیشگر، فاطمه شیرزاد، مسعود کاظمی و حجت جذب در این جلسه حضور دارند.

۰۹:۵۹؛ سیدامیرحسین علوی و محمدعلی رفیعی نوده تا این لحظه در صحن علنی شورای شهر رشت حاضر نشده اند.

۱۰:۰۰؛ از نکات جالب این جلسه حضور فاطمه شیرزاد با لباس آتش نشانی در صحن علنی شوراست.

۱۰:۰۱؛ حجت جذب به عنوان منشی جلسه با تسلیت شهادت آتش نشانان در ساختمان پلاسکو، فرازی از وصیت نامه شهید آذرون رو قرائت کرد.

۱۰:۰۲؛ مسعود کاظمی، ریاست جلسه فرارسیدن بهمن ماه و نزدیکی به یوم الله ۲۲ بهمن را تبریک گفت.

وی روز ۶ بهمن ماه، حماسه اسلامی مردم آمل در سال ۶۰ را گرامی داشت.

کاظمی روز جهانی گمرک را به کلیه کارکنان خدوم و خانواده آنان تبریک گفت و فاجعه تلخ فروریختن ساختمان پلاسکو را به آتش نشانان تسلیت گفت.

ریاست چهارمین سال شورای شهر رشت گفت: نباید خاتمه همکاری با آقای ثابت قدم عزل خوانده شود، نباید نامه های اداری در رسانه ها منتشر شود در حالی که هنوز همکاران شورا آن را ندیده اند.

۱۰:۱۳؛ محمدعلی رفیعی نوده وارد صحن علنی شورا شد.

۱۰:۲۰؛ مجید رجبی ادامه داد: مگر می شود ۱۵ مناقصه در شهرداری برگزار شده است در حالی که نفر دومی در کار نبوده است! مگر می شود چنین چیزی اتفاق بیفتد؟

 

http://uupload.ir/files/qh8_01.jpg

وی اضافه کرد: آقای شهردار اعضای شورا را افرادی ناآگاه معرفی میکند! ایشان میگویند ایرادی ندارد من صد چک داشته باشم! اگر عدم انجام تعهدات ایرادی ندارد پس چرا لیست افراد دانه درشت را منتشر میکنید؟ چرا در سطح شهر بنر میزنید؟ سایت گیل خبر گفته است “م . ر” به شهرداری بدهکار است! من هیچ بدهکاری ای به شهرداری ندارم که محمدعلی رفیعی نوده در این میان به شوخی گفت: “م. ر” را به بنده می گوید! “محمد رفیعی”.

رجبی در پایان گفت: برخی از عزیزان به این دلیل سکوت میکنند که پرونده هایشان در کمد شهردار است که در این میان اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه اخلاق داشته باشید آقای رجبی، با وی وارد درگیری لفظی شد.

۱۰:۲۱؛ فاطمه شیرزاد به عنوان ناطق دوم یاد آتش نشانان شهید در ساختمان پلاسکو را گرامی داشت و به آغاز بهمن ماه اشاره کرد و به مردم ایران تبریک گفت.

 

http://uupload.ir/files/hpch_03.jpg

 

وی ادامه داد: موضوع ساختمان های ناایمن باید مورد توجه مدیریت شهری و دستگاه های ذی صلاح قرار بگیرد. در سطح شهر رشت ساختمان های زیادی وجود دارد که چنین شرایطی را دارند. بحث ایمنی بازار باید مورد توجه مسئولین شهری قرار گیرد زیرا بحث پیشگیری بسیار مهم است.

شیرزاد در پایان تصریح کرد: بازار همچون باروتی است که خطر شعله ور شدن آن وجود دارد.

۱۰:۲۷؛ سید امیرحسین علوی وارد صحن علنی شد.

۱۰:۴۱؛ محمود باقری خطیبانی به عنوان ناطق سوم گفت: بارها اعضای شورا توسط شهردار رشت هوچی گر و باج گیر خطاب شدند، بنده از ایشان خواسته ام که اعضای باج گیر را معرفی کنند.

 

http://uupload.ir/files/990k_02.jpg

وی ادامه داد: شهردار منطقه ای گفته بود کوتوله هایی باعث می شوند که آقای شهردار شبی چند قرص زیرزبانی بخورند، احتمالا آقای شهردار در روزی که نشست خبری گذاشته بود قرص خود را نخورده بود! در سال ۷۶ بنیاد مسکن زمینی را به بنده معرفی کردند و تنها چیزی که بجز عزت و شرف و یاد گرفتن درست زندگی کردن از جمهوری اسلامی گرفته ام همین بوده ام.

وی ادامه داد: اینکه ما میگوییم آسفالت بی کیفیت است، میگوییم چرا پلشیر؟ یعنی ضد توسعه هستیم؟

باقری اضافه کرد: زمانی که آقای نیکومنش رییس کمیسیون فرهنگی بود گفتیم سی شب برای پاکبان ها سحری تهیه کنیم یک بار چنین اتفاقی نیفتاد. شهر ما تبدیل به انبار کفپوش شده است، آقای ثابت قدم ساخت و ساز خلافی که تو در این شهر کرده ای هیچ پیمانکاری نکرده است!

وی ادامه داد: آقای که میگویی باقری اصلاح طلب است و به خاتمی رای داده است! بنده در انتخابات به آقای حسنی نهار نداده ام و شب در ستاد آقای عظمتی و کوچکی نژاد نبوده ام و بعد از انتخابات برای آقای جعفرزاده کار نکرده ام! شما اسم همسر بنده را در سایت تان زده اید! شما اسم خود را حزب اللهی گذاشته اید، به ولله در هتلی جلسه ی کمیسیون گذاشتند و این آقا فقط هفتاد هزارتومان آبمیوه خورد!

باقری تصریح کرد: چطور شده که تا دیروز خط بحران و التهاب را می نویسید و فردا با همان سایت ها بسته اید؟ بازی رایانه ای داده اید؟ بنده از مرگ و یا انتقاد نمی ترسم.

۱۰:۴۲؛ با اعلام مسعود کاظمی، ریاست جلسه، شورا وارد دستور جلسه شد.

 

http://uupload.ir/files/ylt2_19.jpg

 

۱۰:۴۳؛ شش لایحه با توجه به کمبود وقت در هفته های آینده از دو فوریت خارج و به عادی تبدیل شد.

۱۰:۴۶؛ سیدامیرحسین علوی در خصوص یکی از لوایح اظهار داشت: آقای شهردار گفتند که پشت در کمیسیون برنامه و بودجه ۳۵ طرح باقی مانده است در حالی که فکر نکنم ایشان چنین صحبتی کرده باشد! زیرا چنین چیزی نیست و اگر کسی چنین صحبتی را مطرح کرده است ریاست شورا در خصوص این اظهارات بررسی عاجل نمایند.

 

http://uupload.ir/files/hekm_05.jpg

وی ادامه داد: دوستان ما در شهرداری پیشنهاد دادند یک p (عدد ثابت) را برای ارزش منطقه ای در نظر بگیرند.

علوی ادامه داد: در خصوص پارک هایی که نام برده شد تا در پاره بیجار، نخودچر و… ایجاد شود اقدامی صورت نگرفت اما دو پارک در گلسار افتتاح شد.

وی ادامه داد: ضرورت ایجاد آبنمای موزیکال در این برهه زمانی با توجه به مشکلات مالی در شهرداری رشت چندان دیده نمی شود.

۱۰:۴۸؛ در خصوص ارزش p منطقه ای نسبت به سال قبل رأی گیری شد که با ۱۲ رأی مورد وصول قرار گرفت.

۱۰:۵۲؛ محمدعلی رفیعی نوده گفت: اگر قرار است پروژه ای انجام نشود، بگویند تا ما هم وقتی نگذاریم!

 

http://uupload.ir/files/0tv7_06.jpg

 

۱۰:۵۷؛ فرهاد شوقی گفت: بنده میخواهم پروژه آبنمای میدان شهرداری حدود ۷۰۰ میلیون تومان را معرفی کنم در حالی که وی برای هر سال نگهداری آبنما ۲۰۰ میلیون تومان را طلب کرد.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد به تخلفات اعتراضی کند، انگ ضد توسعه و… به ما می چسبانند! بنده درخواست دارم برای بحث میدان شهرداری کارگروهی تشکیل شود.

 

http://uupload.ir/files/p0to_07.jpg

 

۱۰:۵۹؛ عباس صابر گفت: شهرداری اگر قصد دارد پروژه ای را ایجاد کند موظف است بر اساس اولویت بندی هایی که در شهر وجود دارد، با اجازه و استعلام از شورا آنها را انجام دهد حتی اگر بودجه داشته باشد.

۱۱:۰۳؛ کارگرنیا گفت: ابهامی که برای بنده وجود دارد این است که از ماه های قبل پروژه آبنمای پارک ملت آغاز شده و ابهامی که از سوی بازرسی مطرح شده است به نظر می رسد که مرتفع شده باشد. گویا یک هفته فرصت داده شود تا بررسی بیشتر و استعلامات لازم انجام شود.

 

http://uupload.ir/files/wop8_10.jpg

 

۱۱:۰۴؛ محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت برای آخرین دفاع خود وارد صحن علنی شورا شد.

۱۱:۰۷؛ فرامرز جمشیدپور، مریم گل احضار و خدابخش به همراه ثابت قدم در این جلسه حضور دارند.

۱۱:۰۸؛ حجت جذب به عنوان منشی شورا آیین نامه دستور طرح استیضاح را قرائت کرد.

۱۱:۰۹؛ کاظمی از همراهان شهردار درخواست کرد که پس از وصول بودجه صحن علنی را ترک کنند.

۱۱:۱۰؛ گل احضار در پاسخ به سوال محمدعلی رفیعی نوده که میزان مبلغ بودجه را جویا شده بود گفت: مبلغ بودجه هزار و دویست میلیارد تومان است.

 

http://uupload.ir/files/z5mk_12.jpg

 

۱۱:۲۰؛ ثابت قدم جهت پاسخگویی به سؤالات استیضاح کنندگان پشت تریبون آمد و اظهار داشت: بودجه شهرداری برای سال آینده بیش از هزار و دویست میلیارد تومان است.

 

http://uupload.ir/files/yqim_14.jpg

وی در پاسخ به سؤال مربوط به حقوق نیروهای شهرداری گفت: در خصوص پرداخت ماهیانه حقوق کارکنان تمامی صورت وضعیت ها در شهرداری انجام شده و در خصوص بحث تأمین اجتماعی با توجه به تهاتر صورت گرفته به نظر نمی رسد مشکلی در آینده وجود داشته باشد.

ثابت قدم عنوان داشت: مبالغی که نه ماه عقب افتادگی پرداخت حقوق بوده به چهار ماه رسیده است.

وی در خصوص بحث آسفالت اظهار داشت: ما در خصوص حجم و کمیت آسفالت در شهر رشت توضیح دادیم.

 

http://uupload.ir/files/dn3w_15.jpg

ثابت قدم در پایان در خصوص کیوسک های بانک شهر اذعان داشت: مکاتباتی با دادگستری انجام شده اما پیرو  آن لایحه ای برای شورای محترم ارسال شده که اگر مورد نظر است بابت کیوسک ها به نتیجه برسیم و عددی بابت حق الاجاره پرداخت شود.

۱۱:۲۵؛ اسماعیل حاجی پور به عنوان موافق در خصوص دفاعیات ثابت قدم گفت: بودجه باید بر اساس نه ماه سال جاری و سه ماه آخر سال گذشته و معمولا با ۲۰ درصد افزایش بسته شود، این اتفاقات نیفتاده است! ما کمتر از ۴۰۰ درصد تحقق بودجه داشته ایم، آقای شهردار بفرمایید چگونه با وجود عدم اتفاق افتادن بودجه سال گذشته، بودجه را به هزار و دویست میلیارد تومان رسانده ایم؟

۱۱:۲۹؛ فرهاد شوقی به عنوان مخالف اظهار داشت: تقریبا از چهار هفته قبل بحث استیضاح مطرح شد و آقای شهردار تقریبا یک ماه فرصت داشتند و حقوق کارکنان را پرداخت کردند، امروز در اتوبوسرانی اعتراضاتی انجام شد و اتوبوسران ها به دلیل عدم دریافت حقوق خود سر کار حاضر نشدند.

وی ادامه داد: در بحث آسفالت حرف های آشنایی می شنویم! حرف از آینده زده می شود؛ چیزی که مرا یاد استیضاح قبلی می اندازد!

شوقی اضافه کرد: چه نیازی است که با دادستانی مکاتبه شود که کیوسک های بانک شهر جمع آوری شود؟ وقتی که شما رئیس هیأت مدیره بانک شهر هستید!! این حرف ها یعنی اعضای شورا را آدم های ساده ای فرض کرده ایم!

وی در پایان تصریح کرد: پروژه هایی انجام می گیرد که نظر شخص آقای ثابت قدم است نه چیزی که اولویت این شهر است.

اعتراض شوقی به ثابت قدم و درخواست وی برای معرفی افرادی را که باج خواه دانسته اند مورد اعتراض شیرزاد و حاجی پور قرار گرفت و این دو نفر به اعتراض قصد ترک جلسه را داشتند.

۱۱:۳۷؛ مجید رجبی ویسرودی به عنوان مخالف، با اعتراض به روند جلسه گفت: نمی شود که آقای شهردار صحبت کند بعد ما به عنوان مخالف اظهار نظر کنیم و سپس آقای شهردار صحبت کنند تا خود را بچه مثبت جا بزنند!! این اعتراض رجبی مورد قبول کاظمی، ریاست شورا قرار نگرفت و وی به متن صریح قانون اشاره کرد.

 

http://uupload.ir/files/3kpp_18.jpg

 

۱۱:۴۳؛ رجبی ادامه داد: بودجه شهرداری پنجاه و دو میلیارد تومان بوده و در مجموع صد و بیست و هشت میلیارد تومان در آسفالت در نظر گرفته شده است، اگر کل خیابان ها و کوچه های رشت قرار باشد آسفالت شود بیش از ۲۸۸ میلیارد تومان خواهد بود، اگر چنین چیزی انجام شده باشد قطعا بیش از ۵۰۰ درصد شهر نباید هیچ چاله ای داشته باشد در حالی که در سطح شهر آسفالت بی کیفیت و چاله های زیاد وجود دارد.

وی اضافه کرد: ما قانوناً موظف هستیم که حقوق پرسنل را پرداخت کنیم، ما نباید حامی حقوق شهردار باشیم، باید از حقوق مردمی که به ما رأی اعتماد داده اند دفاع کنیم.

۱۱:۵۰؛ فاطمه شیرزاد با اعتراض به مجید رجبی از جلسه مجدداً قصد خروج داشت! شیرزاد برای دقایقی خروج و مجددا به جلسه شورا بازگشت!! اعتراض شیرزاد به استفاده رجبی از یک لفظ بود.

۱۱:۵۲؛ رجبی با پخش فایل صوتی اظهارات شهردار رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه به توهین های ثابت قدم به اعضای شورای شهر پرداخت که این موضوع مورد اعتراض کاظمی قرار گرفت تا اعضا در راستای سوالات مطرح شده اظهارنظر کنند.

رجبی با اعتراض به کاظمی گفت: تا زمانی که شما اجازه صحبت به بنده را نمی دهید، بنده صحبتی انجام نخواهم داد.

۱۱:۵۷؛ رفیعی نوده و رجبی ویسرودی همچنان در حال بحث با کاظمی در خصوص نحوه مدیریت جلسه هستند.

 

http://uupload.ir/files/xkf1_20.jpg

 

۱۲:۰۶؛ سیدامیرحسین علوی به عنوان مخالف گفت: با توجه به حجم بدهی ها به پیمانکاران حجمی یک ماه دیگر مجددا این وضعیت تکرار خواهد شد پس خواهش بنده این است که از همین امروز در این خصوص تدبیر شود. گفته شده حجم بدهی های شهرداری ۱۳۰ میلیارد تومان است، این نباید بار دیگر تکرار شود.

علوی ادامه داد: دوستان، زمانی که برنامه ریزی در مورد بودجه مشخص می شود و می گویند ۶۰ درصد برای پروژه های عمرانی تعیین شده و ۴۰ درصد برای پروژه های جاری، به این هم فکر کنند و باید ببینند که بودجه ی جاری ۴۰ درصد انجام شده اما عمرانی تنها ۱۹ درصد!

۱۲:۰۹؛ محمود باقری خطیبانی گفت: برای جمع آوری کیوسک های بانک شهر ۱۴ نفر رأی دادند، چه ارتباطی وجود دارد که با این وجود کیوسک های بانک شهر سر جای خودشان باقی مانده است؟ ایشان جواب نامه من را که عضو شورا هستم را نمی دهند، البته ما که دهان مان بو می دهد!

 

http://uupload.ir/files/917j_16.jpg

 

۱۲:۱۳؛ رضا رسولی به عنوان موافق گفت: بنده مانند همیشه در موافقت صحبت می کنم و دلیل آن حمایت و دفاع ازمدیریت شهر است، جریاناتی در میان ما نمی خواهد ما کنار هم بنشینیم.

وی ادامه داد: بنده خط پررنگی روی کسانی که برای مطامع شخصی قصد تغییر در مدیریت شهری دارند می کشم.

در این میان محمود باقری خطیبانی نسبت به اظهار نظر رسولی اعتراض کرد و گفت: لطفاً مشخص بفرمایید چه کسانی بدنبال مطامع شخصی خود هستند؟

رسولی ادامه داد: برادر عزیزمان آقای باقری در خصوص بیمه اعتراضاتی را داشتند که به درستی نیز بود اما این موضوع مربوط به گذشته است. در بحث حقوق پرسنل هم این دغدغه وجود دارد مگر اینکه کسی مشکل روحی روانی داشته باشد که بگوید حقوق پرسنل انجام نشود!

۱۲:۲۷؛ حجت جذب اظهار داشت: مشکلات مالی و عدم پرداخت حقوق پرسنل بسیار زیاد است، اما ما با وجود تمام مشکلات در شورا نشسته ایم و میگوییم که نگران هستیم! اما این نگرانی های ما چه خروجی ای دارد؟ خانواده این پرسنل در حال از هم پاشیده شدن هستند اما ما همچنان نگران هستیم!

۱۲:۳۰؛ ثابت قدم، شهردار رشت سخنان خود را در جهت آخرین دفاع آغاز کرد، وی ادامه داد: بودجه سال گذشته تا ۵۰ درصد عملی شده است و با توجه به سه ماه آخر سال ۹۴۴ می توان گفت تا هفتاد الی هشتاد درصد بودجه تحقق یافته است.

۱۲:۳۲؛ وی ادامه داد: دو ماه از عقب ماندگی پرداختی حقوق مربوط به یارانه دولتی است که باید پرداخت شود اما ما می توانیم سهم دولت را از بودجه حذف کنیم. به هرحال ما بر اساس اعداد و ارقام پرداختی ها را انجام خواهیم داد.

۱۲:۳۴؛ شهردار رشت اضافه کرد: در خصوص لایحه بانک شهر که به شورا فرستاده شد بازهم اختیار با شوراست و باید منافع عمومی را در نظر بگیریم.

۱۲:۳۵؛ با توجه به فرارسیدن وقت اذان یک ربع تنفس اعلام شد.

۱۲:۵۸؛ در میانه آنتراکت یکی از خبرنگاران نسبت به رفتار شهردار رشت در جمع خبرنگاران اعتراض کرد که این موضوع به مذاق کارگرنیا خوش نیامد و به وی تذکر داد تا به عنوان یک خبرنگار حق ندارد در صحن علنی شعار دهید!

به نظر می رسد اعضای استیضاح کننده به دنبال آبستراکسیون جلسه هستند.

۱۳:۰۰؛ درگیری لفظی بین مجید رجبی و کارگرنیا پیش آمده است.

 

http://uupload.ir/files/nmr5_21.jpg

 

۱۳:۰۱؛ رجبی خطاب به کارگرنیا گفت: اگر قرار نیست رأی بدهید و استیضاح کنید چرا ما را هر بار وسط کار می آورید و مسخره می کنید؟؟؟ هرکس امتیاز خود را می گیرد و قانع می شود.

 

 

http://uupload.ir/files/7fkd_22.jpg

 

 

۱۳:۰۲؛ برگه های رأی برای استیضاح محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت در میان اعضا توزیع شد.

 

http://uupload.ir/files/ed82_23.jpg

 

 

۱۳:۰۴؛ محمود باقری رأی “قانع نشدم” خود را به خبرنگاران نشان داد که این موضوع با اعتراض کاظمی مواجه شد و تذکر داد که کشف رأی نکنید.

منبع : خزر آنلاین