با ارائه طرحی از رضا رسولی؛

تک فوریت راه اندازی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر رشت مورد موافقت قرار گرفت

حرف تازه – تک فوریت راه اندازی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر رشت مورد موافقت اعضا قرار گرفت. به گزارش حرف تازه، رضا رسولی در جلسه عصر دوشنبه شورای اسلامی شهر رشت در خصوص راه اندازی مجدد مرکز پژوهش ها صحبت کرد و گفت: این اعتقاد وجود دارد که شورا باید از یک چارچوب […]

حرف تازه – تک فوریت راه اندازی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر رشت مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

به گزارش حرف تازه، رضا رسولی در جلسه عصر دوشنبه شورای اسلامی شهر رشت در خصوص راه اندازی مجدد مرکز پژوهش ها صحبت کرد و گفت: این اعتقاد وجود دارد که شورا باید از یک چارچوب پژوهشی مناسب تغذیه شود و ضرورت راه اندازی مرکز پژوهش ها بر اعضا پوشیده نیست.

رئیس کمیسیون عمران شورا درادامه اظهار داشت: خلاهایی در شورای اسلامی شهررشت احساس می شود و یکی از مشخص ترین آنها همین مرکز پژوهش ها است.

رسولی با اشاره به اینکه طرحی را در این خصوص در اواخر شورای چهارم آماده کرده بود افزود: امروز این طرح با ۹ امضا آماده است و از آنجا که پروسه اصلاح اساسنامه زمانبر است پیشنهاد می دهم سریع تر رسیدگی شود.

وی افزود: شورای رشت از همین ابتدا کارهای جدی را شروع کرده است که ضرورت ایجاد این مرکز را به صورت دوفوریت نشان می دهد.

رضا رسولی تصریح کرد: ایده های عالی از سوی اعضای شورا مطرح می شود اما این ایده ها باید توسط مجموعه ای به پیشنهاد و در نهایت به طرح تبدیل شود تا به دست فراموشی سپرده نشود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت همچنین با تبریک هفته شعر و ادب پارسی گفت: در آسمان شهر رشت ستاره هایی از جنس ادبیات می درخشند و ماه این آسمان استاد هوشنگ ابتهاج است که هنوز هم نتوانسته ایم حتی گرامیداشت مناسبی برایشان برگزار کنیم.

رسولی در ادامه به برخی از اساتید فرهنگ و ادب گیلان اشاره کرد و افزود: بعد از شورای اول آثار درخشانی در این حوزه به جا نگذاشته ایم و باید در این شورا جدی تر باشیم و تلاش کنیم قدر بزرگان فرهنگ و ادب گیلان را تا وقتی زنده اند بدانیم تا بعد ها پشیمان نشویم.

وی در پایان صحبت هایش را با شعری از هوشنگ ابتهاج که در مورد ایثارگران است به پایان برد.

ﺩﻻ‌ ﺩﯾﺪﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺍﺯ ﺷﺐ ﺳﺮﺩ
ﭼﻮ ﺁﺗﺶ ﺳﺮ ﺯ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ

ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﮔﻠﺮﻧﮓ ﻭ ﮔﻠﮕﻮﻥ
ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺷﺖ ﺷﻘﺎﯾﻖ ﮔﺸﺖ ﺍﺯﯾﻦ ﺧﻮﻥ

ﻧﮕﺮ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﺐ ﺧﻮﻧﯿﻦ ﺳﺤﺮ ﮐﺮﺩ
ﭼﻪ ﺧﻨﺠﺮﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﻟﻬﺎ ﮔﺬﺭ ﮐﺮﺩ

ﺯﻫﺮ ﺧﻮﻥ ﺩﻟﯽ ﺳﺮﻭﯼ ﻗﺪﺍﻓﺮﺍﺷﺖ
ﺯ ﻫﺮ ﺳﺮﻭﯼ ﺗﺬﺭﻭﯼ ﻧﻐﻤﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ

ﺻﺪﺍﯼ ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﺁﻭﺍﺯ ﺗﺬﺭﻭ ﺍﺳﺖ
ﺩﻻ‌ ﺍﯾﻦ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﺳﺮﻭ ﺍﺳﺖ