نامه سرگشاده دکتر برزیگر خطاب به رئیس صداوسیما:

توهین به جامعه پزشکی مذموم و نکوهیده است

دکتر انوش برزیگر، مشاور معاون رئیس‌جمهور در امور آموزش پزشکی کشوری و عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ریاست سازمان صداوسیما مواردی را خطاب به وی متذکر شد.

حرف تازه – دکتر انوش برزیگر، مشاور معاون رئیس‌جمهور در امور آموزش پزشکی کشوری و عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ریاست سازمان صداوسیما مواردی را خطاب به وی متذکر شد.

در متن این نامه آمده است:

العلم علمان، علم الادیان و العلم الابدان

رسول اکرم (ص)

حضور ریاست محترم سازمان صداوسیما

با سلام و احترام؛

توهین و مخدوش نمودن ذهنیت جامعه نسبت به جامعه پزشکی امری مذموم و نکوهیده است.

اینجانب ضمن تائید نامه استاد گرانقدر جناب آقای دکتر ظفرقندی خطاب به جنابعالی، یادآور می‌شود که گروه‌های پزشکی در تمام قرن‌ها و سرزمین‌ها جزو ارکان اصلی جامعه محسوب شده و همواره مورد احترام و اعتماد مردم بوده و می‌باشند، متأسفانه چندی است، مشاهده می‌گردد که شماری خودسر با بزرگ‌نمایی پاره‌ای از مشکلات و یا واردکردن انواع تهمت و افترا به جامعه پزشکی قصد مطرح کردن خود در فضای عمومی جامعه و ماهی گرفتن از آب گل‌آلود را دارند که بی‌گمان این موضوع مخالف باسیاست‌های کلی حاکم بر صداوسیما و مدیریت توانمند آن می‌باشد.

آنچه مسلم است اینکه جامعه پزشکی نیز مانند سایر اجزا جامعه از خطا و اشتباه مبری نبوده و نخواهد بود (این اشتباهات کسر کوچکی از خدمات بی‌شائبه این قشر می‌باشد)، ولی بدیهی است، می‌باید اشکالات را بدون هیاهو از طریق مجاری رسمی و قانونی پیگیری و اصلاح نمود نه اینکه با رفتارهای نمایشی و دور از شأن رسانه ملی، افکار عمومی را متشنج و نسبت به این قشر خدوم بدبین نمود.

در خاتمه از آن مقام محترم درخواست دارد که بر اساس رسالت صداوسیما، با دعوت از نمایندگان جامعه پزشکی (سازمان نظام پزشکی) سوءتفاهمت مطرح و برطرف شده و با دل‌جویی از جامعه پزشکی با عوامل این بی‌حرمتی‌ها نیز برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

امید است با در پیش گرفتن روال صحیح علاوه بر پیشگیری از سوءتفاهمت موجبات ارتقای علمی و معنوی جامعه نیز فراهم آید.

دکتر انوش برزیگر

مشاور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در امور پزشکی کشور و عضو شورای عالی نظام پزشکی