تولیدات شرکت فولاد کاوه اروند چیست ؟

تولیدات شرکت فولاد کاوه اروند چیست ؟

به گزارش حرف تازه ، شرکت فولاد کاوه اروند (سهامی خاص) تحت شماره ۲۶۶۳ و در تاریخ ۰۲/۰۸/۱۳۹۱ تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد اروند به ثبت رسید. پروژه های این شرکت برای تامین مقاطع طویل فولادی در منطقه آزاد اروند در دو فاز اجرا می شوند.

  1. فاز اول این طرح، ساختن کارخانه نورد برای ساخت وایر و میلگرد با ظرفیت ساخت ۶۰۰,۰۰۰ تن به شکل سالانه می باشد.
  2. فاز دوم اجرا کردن طرح شامل فولاد سازی به ظرفیت دو میلیون تن و نورد قطعات سنگین به ظرفیت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تن و احداث واحدهای احیاء مستقیم به ظرفیت ۷/۱ میلیون تن در هر سال می باشد.

موضوع فعالیت شرکت

بهره برداری و طراحی، تجهیز از کارخانه های ساخت محصولات متالوژی و صنایع معدنی و بقیه فعالیت های مرتبط مثل عملیات راه سازی، ساختمانی و راه اندازی کارخانجات ذوب، ریخته گری، احیاء مستقیم و احداث تاسیسات و صنایع فرآوری معدن و نورد فلزات و همچنین انجام تمام فعالیت های بازرگانی مثل محصولات و مواد و مصالح مربوط به معادن وصنایع معدنی و فلزی و خرید و فروش، صادرات و واردات ماشین آلات، تجهیزات و قطعات، که به نحوی از انحاء با موضوع کارخانه ارتباط داشته باشد و علاوه بر این تسهیلات اعتباری و مالی و اخذ وام از بانک های خارجی و ایرانی .

فولاد کاوه اروند دارای واحدهای تولیدی و فرآوری متنوعی است که شامل کوره‌های القایی، کوره قوس القایی، کوره‌های قوس الکتریکی، واحد ذوب آهن اسفنجی، واحد فولادسازی و واحد فرآوری فولاد می‌شود. این شرکت به منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات، محصولات فولادی متنوعی را تولید می‌کند،

شرکت فولاد کاوه اروند با تکیه بر تجربه و دانش فنی، بهبود کیفیت محصولات خود را هدف قرار داده است و با رعایت استانداردهای بین‌المللی و استفاده از تجهیزات مدرن، تلاش می‌کند تا در عرصه تولید و صادرات فولاد، جایگاه برتری را به دست آورد.

فولاد کاوه اروند

محصولات تولیدی فولاد کاوه اروند خرمشهر

کارخانه فولاد کاوه اروند در زمینه‌ ی ساخت انواع متفاوتی از میلگرد آجدار در اندازه‌ های مختلف ۱۰ تا ۳۲ میلی‌ متر از انواع گرید A3 و کلاف های آجدار و ساده در اندازه‌ های مختلف ۵.۵ تا ۱۶ میلی ‌متر در حال فعالیت است.

میلگردهای ساخته شده در کارخانه میلگرد فولاد کاوه اروند با نشانه ی ARVAND قابل تشخیص از بقیه محصول های موجود در بازار است. انواع میلگرد ساخته شده در کارخانه فولاد کاوه اروند متناسب با اندازه به شرح زیر می باشد:

  • میلگرد اروند خرمشهر ۸
  • میلگرد اروند خرمشهر ۱۰
  • میلگرد اروند خرمشهر ۱۲
  • میلگرد اروند خرمشهر ۱۴
  • میلگرد اروند خرمشهر ۱۶
  • میلگرد اروند خرمشهر ۱۸
  • میلگرد اروند خرمشهر ۲۰
  • میلگرد اروند خرمشهر ۲۲
  • میلگرد اروند خرمشهر ۲۵
  • میلگرد اروند خرمشهر ۲۸
  • میلگرد اروند خرمشهر ۳۲

انواع مختلف میلگرد اروند در این کارخانه متناسب با آنالیز میلگرد گرید A3 را شامل می شود که مقاومت خیلی زیاد دارد. و متناسب با بررسی‌ های انجام شده راجب میلگرد A3 این مجتمع تنش جاری ۴ و تنش گسیختگی ۶ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تنش پلاستیکی ۱۴ درصد است.

خط تولید میلگرد اروند خرمشهر

در کارخانه فولاد کاوه اروند خرمشهر شمش های فولادی معمولا در کوره های با حرارت ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد به شکل مذاب در می اورند. بعد از آن به ترتیب توسط یک جک هیدرولیکی در ردیف های مشخص شده به داخل ارسال و برای نورد آماده می کنند.

غلتک هایی که در دستگاه نورد تعبیه شده اند طی چندین مرحله با اعمال فشار و کشش، موجب رسیدن به قطر استاندارد می شود و در آخر میلگرد به استدهای آج زنی انتقال داده می شود. سرعتی که میلگرد در این کارخانه تولید می شود ۱۶ متر بر ثانیه است. این آمار در بین سایر کارخانه های کشور قابل تحسین می باشد.

کاربرد و اهمیت میلگرد آجدار فولاد کاوه اروند خرمشهر در پروژه

میلگرد آجدار فولاد کاوه اروند خرمشهر موجب مقاومت زیاد بتن در مقابل ترک خوردگی ها و خرابی می گردد. این میلگرد با استفاده کردن از یک نوار تقریبا تقویت شده که در مقابل خوردگی ها مقاومت زیادی دارد، استحکام کششی را برای بتن فراهم می کنند.

به دلیل نزدیک بودن ضریب های انبساط دمایی فولاد و بتن، موقع تغییرهای دمایی، در ساختار بتن تنش‌ های اضافی درونی درست نمی شود و لغزشی میان بتن و فولاد صورت نمی گیرد.

برای اینکه سازه های بتنی خود را با استحکام و مقاوم کنید، باید مقاومت میلگرد را نسبت به فایبرگلاس تقویت کنید. مورد دیگر از ویژگی های میلگرد آجدار فولاد کاوه اروند خرمشهر در بتن، کم کردن ضخامت بتن می باشد.

با کار گذاشتن این میلگرد داخل بتن، نیازی به بتن ‌ریزی ضخیم نمی باشد. به علت اینکه میلگرد در بتن وجود دارد، در نتیجه استحکام بتن خیلی بالا می رود و دیگر احتیاجی به ضخامت بالای بتن نیست.

با اجرای میلگرد در بتن، خاصیت ترک‌ خوردگی و شکنندگی آن کم می شود. میلگرد در بتن همچنین بر مقاوم کردن سازه و بتن تولید شده با آن، موجب صرفه‌ جویی در قیمت ها هم می‌ شود.

فولاد کاوه اروند

عمده مصارف میلگرد فولاد کاوه اروند

می دانیم که مقطع ها در قسمت های متفاوت و در زمینه توسعه کالاها و سازه ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. یکی از اساسی ترین ‌آن ها، میلگرد A3 شرکت فولاد کاوه اروند است.

از میلگرد فولاد کاوه اروند معمولا در پروژه ‌های ساختمانی و عمرانی استفاده می ‌شود. یعنی هم توسط مشتریان عادی و پیمانکاران ساختمانی و هم خریدارانی از دولت برای ساخت ‌و سازهای شهرداری استفاده می شود.

این میلگرد توانایی آهنگری و جوشکاری ندارد و از میلگرد A3 خیلی در اجرای ستون و تیر، و علاوه بر این قسمت ‌های دیگر ساختمان استفاده می گردد.

آشنایی با هیئت مدیره شرکت فولاد کاوه اروند

کارخانه فولاد کاوه اروند در خوزستان، خرمشهر، منطقه آزاد اروند، جاده مخصوص امام صادق (ع) شهرک صنعتی خرمشهر واقع شده است.

مدیرعامل این کارخانه از اواخر سال ۱۳۹۹، عباس تفضلی بوده است. نائب رئیس هیئت مدیره امیر علم و اعضای هیئ ‌مدیره کارخانه سید رضا مرتضوی. غلامعلی داورپناه و مصطفی معینی یوسفی هستند. عمده ترین فعالیت این شرکت در زمینه تولید میلگرد است. از سال ۱۳۹۱ تا کنون بخش بسیار بزرگی از بازار ایران و صادرات به کشورهای همسایه، علی الخصوص حوزه خلیج فارس را پوشش می دهد.

فعالیت های بزرگ و گسترده شرکت فولاد کاوه اروند در زمینه انجام امور بازرگانی، تولیدی و… می باشد. این کارخانه ۵ شرکت مادر و دو زیر مجموعه اصلی را دارا می باشد. این زیرمجموعه ها در واقع برای تولید محصولات خود از مواد اولیه این شرکت استفاده می‌کنند. اصلی ترین ظرفیت تولید فولاد کاوه اروند نیز در زمینه ساخت میلگرد از جنس فولاد آلیاژی و سیم مفتول فنری می باشد.

کسانی که قصد برقراری ارتباطات تجاری با این کارخانه را دارند، امکان حضور و تماس در دفتر مرکزی شرکت فولاد کاوه اروند در استان تهران نیز وجود دارد که آدرس آن در زیر آمده است:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، بالاتر از میدان آرژانتین، ابتدای بلوار آفریقا، ساختمان مرکزی بنیاد مستضعفان

منبع : سایت : https://ahanlands.com