علی بهارمست:

توسعه پایدار شهری مرهون توجه به مقوله سلامت است

حرف تازه : علی بهارمست در جشن روز پزشک در تالار دیدار رشت، ضمن خیر مقدم و تبریک روز پزشک ، توسعه پایدار شهری را مرهون توجه به مقوله سلامت دانست و گفت: امروزه  مجموعه مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که توسعه پایدار بدون توجه به مقوله سلامت به دست نمی آید و […]

حرف تازه : علی بهارمست در جشن روز پزشک در تالار دیدار رشت، ضمن خیر مقدم و تبریک روز پزشک ، توسعه پایدار شهری را مرهون توجه به مقوله سلامت دانست و گفت: امروزه  مجموعه مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که توسعه پایدار بدون توجه به مقوله سلامت به دست نمی آید و در همین راستا برنامه هایی در کنار سایر وظایف شورا و شهرداری رشت پیش بینی شده است که هدف از آن افزایش سطح سلامت شهروندان است.
pshhan4معاون خدمات شهری شهرداری رشت از برخی اقدامات انجام شده از سوی مجموعه مدیریت شهری نام برد که راه اندازی ۸ خانه سلامت در سراهای محله در مناطق پنجگانه، راه اندازی تالار گفتمان سلامت و مرکز نگهداری درمان کاهش آسیب های اجتماعی مطابق با ماده ۱۶ از مهم ترین این موارد است.
علی بهار مست همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز پرتو برای آموزش کودکان کار افزود : از دیگر مواردی که در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان بوده است می توان به افتتاح اولین پارک بدون دخانیات و همچنین تفاهم نامه هایی که به هلال احمر، بهزیستی و علوم پزشکی منعقد شده است اشاره کرد.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در هفته سلامت نیز اشاره ای کرد و گفت : واکسیناسیون هپاتیت کارگران و پاکبانان، غربالگری فشار خون، مشاوره پزشکی و تست قند خون از جمله اقداماتی بود که با همکاری شهرداری رشت در هفته سلامت انجام شد.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت کلاس های آموزشی خودمراقبتی را از دیگر اقدامات سلامت محور مجموعه شهرداری رشت برشمرد و به معاینه رایگان شهروندان و مستقر کردن پزشک عمومی به مناسبت روز پزشک نیز اشاره داشت.
علی بهار مست با بیان اینکه با هدف ارتقای سلامت برنامه های دیگری نیز برای ۶ ماه باقیمانده سال درنظر گرفته ایم تصریح کرد: تشکیل مجمع فعالین سلامت، ساخت و تجهیز سامانکده و گرمخانه و جشنواره های ویژه معلولین و بیماران دیابتی از آن جمله است.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت در بخش پایانی سخنان خود در خصوص همایش سفید پوشان شهر رشت که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد گفت : از اهداف همایش پزشک و زندگی می توان به شناساندن برنامه شهرداری در زمینه سلامت، اعتمادسازی جامعه پزشکی و عموم، شناسایی و راه اندازی مرکز خیرین سلامت، ایجاد همگرایی و وفاق بین جامعه پزشکی و مردم و راه اندازی کانون پزشکان محلات اشاره کرد.