مصطفی عاقل منش در گفتگو با حرف تازه:

توسعه حرم حضرت فاطمه اخری(س) آرزوی دیرینه مردم رشت است / مردم در مقابل جریان ضدتوسعه سکوت نخواهند کرد

حرف تازه (تی تی خبر) : مصطفی عاقل منش در گفتگو با حرف تازه، مسئولین اجرایی استان را در همه حوزه ها علی الخصوص در پروژه توسعه صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در رشت به همکاری و همدلی بیشتر دعوت کرد. مشاور اجرایی جبار کوچکی نژاد، توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه اخری […]

حرف تازه (تی تی خبر) : مصطفی عاقل منش در گفتگو با حرف تازه، مسئولین اجرایی استان را در همه حوزه ها علی الخصوص در پروژه توسعه صحن حرم حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در رشت به همکاری و همدلی بیشتر دعوت کرد.

مشاور اجرایی جبار کوچکی نژاد، توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س) را آرزوی دیرینه مردم رشت دانست و گفت : اجرایی شدن طرح توسعه این حرم، به توسعه شهر رشت در تمامی حوزه ها علی الخصوص حوزه های فرهنگی، مذهبی،گردشگری و اقتصادی کمک شایان توجهی خواهد کرد و می تواند رشت را به یکی از قطب های گردشگری مذهبی تبدیل کند.

این روزنامه نگار و فعال فرهنگی، اجتماعی توسعه حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) را در راستای اجرای سند بازآفرینی هویت فرهنگی و تاریخی شهر رشت دانست و افزود : با همکاری خوبی که از سوی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس گیلان و اداره آموزش و پرورش گیلان و سایر نهاد ها و مسئولین مربوطه وجود داشت؛ مدرسه انقلاب اسلامی به صحن حرم اضافه شد و گام موثری در راستای توسعه این حرم مطهر برداشته شد.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظر های غیر منصفانه تصریح کرد: متاسفانه جریان ضد توسعه ای در رشت وجود دارد که تمام توان خود را برای از کار انداختن چرخ توسعه در این شهر به کار بسته است. اما افراد نزدیک به این جریان باید بدانند که مردم و مسئولین و دلسوزان این شهر و این کشور و نظام و انقلاب در مقابل آنها سکوت نخواهند کرد و لحظه ای از تلاش برای رشد و توسعه و آبادانی ایران عزیز دست بر نخواهند داشت.

مصطفی عاقل منش ضمن دعوت از مدیران و فعالان فرهنگی اجتماعی رشت به همدلی و همکاری بیشتر در ادامه گفت: در روزهای اخیر نه تنها شاهد همدلی و همراهی برخی مسئولین در راستای توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) نبوده ایم؛ بلکه شاهد اوج تقابل نیز بوده ایم که با درایت و وساطت شخص استاندار گیلان، جناب آقای دکتر نجفی، این تقابل ها ادامه پیدا نکرد.

وی همچنین در خصوص ادعاهایی که در خصوص کشف آثار ارزشمند تاریخی در این مجموعه مطرح می شود اظهار داشت: توسعه حرم آرزوی همه است و کسی قصد آسیب رساندن به اشیاء تاریخی را ندارد. حضور ناظر از نهادهای مربوطه که پیش از این نیز پیشنهاد داده شده بود؛ راه حل ساده ای برای رفع این نگرانی است. نباید به هر بهانه ای چوب لای چرخ توسعه گذاشت.

عاقل منش در پایان تصریح کرد : به عنوان یک شهروند از تمامی مدیران درخواست دارم اسیر جریان های ضد توسعه نشوند و در خصوص پروژه های مختلف به ماهیت پروژه به مراتب بیش از اینکه چه کسی پروژه را اجرا می کند توجه داشته باشند. با نهایت تاسف باید بگویم برخی برای آنکه این پروژه به نام شخص خاصی تمام نشود سعی در سنگ انداختن در مسیر پیشرفت پروژه دارند و مطمئنا دستشان برای مردم رو شده است و اگر به این رفتار خود ادامه دهند با برخورد مردم مواجه خواهند شد.

لازم به ذکر است این پروژه با حضور مقامات رسمی کشوری و استانی آغاز به کار کرد و بخشی از سند باز آفرینی هویت فرهنگی و تاریخی رشت محسوب می شود و دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی طی بازدیدی که از این پروژه داشتند این پروژه را به عنوان یکی مهم ترین پروژه های کلانشهر رشت معرفی کردند و بر اجرای آن به شدت تاکید کردند.