شهردار رشت در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا اعلام کرد:

توزیع عادلانه منابع مالی در بودجه ۹۷

حرف تازه – هجدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای رشت عصر سه شنبه ۱۰ بهمن به ریاست محمد حسن عاقل منش در تالار شورا برگزار شد. شهردار رشت در این جلسه با اشاره به اینکه امروز شهرداری ها تنها یک دستگاه خدمت رسان در حوزه های عمرانی نیستند اظهار داشت: امروزه حوزه مدیریت شهری به عنوان […]

حرف تازه – هجدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای رشت عصر سه شنبه ۱۰ بهمن به ریاست محمد حسن عاقل منش در تالار شورا برگزار شد.

شهردار رشت در این جلسه با اشاره به اینکه امروز شهرداری ها تنها یک دستگاه خدمت رسان در حوزه های عمرانی نیستند اظهار داشت: امروزه حوزه مدیریت شهری به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی نقش پررنگ تری ایفا می کند.

دکتر مسعود نصرتی اذعان داشت: اگر می خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم اول باید به حقوق شهروندی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه نهادها و گروه های مختلفی به مقوله فرهنگ می پردازند بیان کرد: حداقل ۲۴ دستگاه به فرهنگ می پردازند.

حرف تازه – شهردار رشت مدیریت شهری را متولی پرداختن به حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی عنوان کرد و افزود: به طور مثال اگر زباله ای در سطح شهر جمع آوری نشود همه شهرداری را مسئول و متولی این امر می دانند.

دکتر نصرتی همچنین با اشاره به بودجه سال ۹۷ شهرداری گفت: سعی ما این است منابع مالی در همه حوزه ها عادلانه تقسیم شود.

محمد حسن عاقل منش: شورای شهر رشت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رشت و استان گیلان نماینده ای ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک هدیه الهی بود و وحدت کلمه رمز پیروزی این انقلاب بزرگ بود.

وی با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: مدیریت شهری نصب پرچم های سیاه در پل ها، میادین و ساختمان های اداری شهرداری را در دستور کار خود قرار دهد و فضاسازی مناسب در این زمینا انجام شود.

عاقل منش ماندگاری انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و یادآور شد: جوانان ما قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و جان نثاری آنها امروز نیز ادامه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری یادواره های شهدا و اقداماتی نظیر چاپ آثار شهدا و ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

عاقل منش ابراز امیدواری کرد در آینده تفاهم نامه ای بین شهرداری رشت و ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در راستای تعاملات هدفمند و بیشتر منعقد شود و به صورت کیفی تر با ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان تعامل برقرار شود.

عاقل منش با اشاره به حضور شهردار رشت در کمیسیون فرهنگی شورا بیان داشت: از شهردار رشت دعوت کردیم تا دیدگاه ایشان را در خصوص بودجه فرهنگی سال آینده رشت بشنویم و اولویت ما در حوزه فرهنگی باید توسعه فرهنگ شهرنشینی باشد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه رودخانه های رشت ظرفیت مناسبی برای احداث زمین های روباز ورزشی است گفت: در دوره سوم شورای شهر از این ظرفیت برای ساخت زمین های ورزشی استفاده شد و می توانیم این اقدام را در شورای پنجم هم ادامه دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به ضرورت تدوین پکیج کامل و مناسب برای سرای محلات شهرداری تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم خروجی مناسب از سرای محلات دریافت کنیم و با تقویت سرای محلات می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح محلات‌ با نگاه تقویت و آموزش فرهنگ شهروندی جلوگیری کرد.

محمدحسن عاقل منش با اشاره به اینکه شورای شهر رشت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان نماینده ای ندارد اذعان داشت: در گذشته مصوبه ای در اجلاس دوره ای روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری کلانشهرها در مراکز استان ها بود مبنی بر این که روسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان ها در شورای فرهنگ عمومی استان خود عضویت رسمی یابند و در همان مقطع از طریق شورای عالی استان های کشور نامه ای در این خصوص به وزارت کشور و استانداران سراسر کشور ارسال شد و ما هم از مسئولان مربوطه و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی می خواهیم در این زمینه رسیدگی و اقدام کنند چرا اینکه شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان عمده برنامه های فرهنگی و اجتماعی و مناسبت های ملی و مذهبی را حمایت می کند و نقش به سزایی در تصمیم گیری ها دارد و صرفا نباید شورا و شهرداری را به عنوان یک نهاد پول دهنده و امکانات دهنده دید بلکه باید با وسعت کاری مجموعه مدیریت شهری را به عنوان یک نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز هم ملاحظه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانه سمیعی رشت پس از سال ها رها شدن احیا شده و در اختیار جمعی از فعالان صنایع دستی قرار گرفته است گفت: همه ما باید کمک کنیم بناهای تاریخی رشت احیا شوند و در زمینه احیای خانه صمیمی نیز می توانیم پیگیری لازم را از طریق کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری انجام دهیم.

 

سید امیر حسین علوی: شورای شهر رشت در کنار تک تک مساجد و هیئت های مذهبی قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: هرچه در راه شهدا و خانواده های شهدا کار کنیم بازهم کم است.

سید امیرحسین علوی تاکید کرد: شورای پنجم در کنار تک تک مساجد و هیئت های مذهبی قرار دارد و حمایت های زیادی انجام داده است.

 

تاکید رمضانپور نرگسی بر ضرورت معرفی فرهنگ انقلاب به نسل جوان

احمد رمضانپور نرگسی نیز در این جلسه گفت: باید فرهنگ انقلاب را به نسل سوم و نسل جوان معرفی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت افزود : شهدا برای پیروزی انقلاب اسلامی زنان و مردان بزرگی مبارزه کردند و به شهادت رسیدند.

 

فرهام زاهد دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.

 

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان: گیلان جزو ۵ استان برتر کشور در مقوله فرهنگ ایثار و شهادت است

ابراهیم جوادی،رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه امروزه تهاجم فرهنگی به منازل کشیده شده است گفت: پاد زهر تهاجم فرهنگی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی استان گیلان را جزو ۵ استان برتر کشور در زمینه برگزاری یادواره های شهدا و توجه به مقوله ایثار و شهادت عنوان کرد.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان تصریح کرد: این ستاد ۶۰۰ یادواره شهدا را پشتیبانی می کند و همچنین ۱۵ یادواره شهدا در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

سرهنگ جوادی با اشاره به اینکه کانال های ضد انقلاب برای جذب مخاطب از عکس شهدا استفاده می کنند گفت: دشمن می داند قلب جامعه ما با شهادت انس دارد.

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان انتظارات از استان گیلان افزایش یافته است مطرح کرد: کارهایی که در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت در رشت انجام می شود در کل کشور بازتاب دارد.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان تاکید کرد: یادواره شهدا متعلق به همه است و نباید از آن بهره برداری سیاسی شود.

سرهنگ جوادی همچنین از چاپ ۵ کتاب مدافعان حرم با همکاری شهرداری رشت خبر داد.

 

فاطمه قدیمی: جشنواره آشپزی ویژه خبرنگاران در دهه فجر برگزار می شود

فاطمه قدیمی،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با اشاره به اقدامات حوزه روابط عمومی شهرداری در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در خصوص تبلیغات محیطی تقسیم کار لازم با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت انجام شد.

وی سیاه پوش شدن شهر، آذین بندی، تهیه سیستم صوت مراسم روز ۲۲ بهمن و همکاری با ارشاد برای برگزاری جشنواره فیلم فجر را از جمله اقدامات شهرداری رشت در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از برگزاری جشنواره آشپزی ویژه خبرنگاران با مشارکت بسیج رسانه خبر داد و گفت: همچنین با مشارکت صدا و سیما جشن مراسم جشن شب ۲۲ بهمن را در قالب جشن رادیو انقلاب پوشش رسانه ای و رادیویی داده می شود.

قدیمی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه چهره شهر رشت را مناسب سازی کنیم.

 

سجاد محجوب اقدامات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در ایام پیش رو را تشریح کرد

سجاد محجوب،رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه پرداخت.

محجوب ساخت المان های ویژه با نام حضرت فاطمه زهرا(س)، نصب پرچم های سیاه رنگ در میادین و سیاه پوش شدن شهر را از جمله اقدامات انجام شده در ایام فاطمیه عنوان کرد.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت خاطرنشان کرد: به مناسب ایام مبارک دهه فجر نیز آذین بندی میادین، نورپردازی و ساخت دکور ۲۲ بهمن در دستور کار ما قرار دارد.