سخنگوی شورای رشت خواستار شد:

توزیع برق گیلان خسارات قطعی برق را جبران کند/ مباحث ایمنی آسانسور ساختمان جدید شهرداری مدنظر باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت خواستار جبران خسارات ناشی از قطع برق از سوی شرکت توزیع برق گیلان شد.

حرف تازه – سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت خواستار جبران خسارات ناشی از قطع برق از سوی شرکت توزیع برق گیلان شد.

فاطمه شیرزاد به عنوان ناطق اول چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت دقایقی به سخنرانی پرداخت و با اشاره به ایام هفته و گرامیداشت دهه کرامت گفت: این روزها با افزایش مصرف برق در پی تشدید گرما مواجهیم و استان ما هم از این قاعده مستثنی نیست. روزانه در چند نوبت خانواده های رشتی با قطعی برق مواجهند. تولیدی ها و بازار و صنعت روزانه شاهد قطعی برق های متعدد هستند. امیدوارم زیرساخت های مربوطه فراهم شود تا کمتر شاهد چنین مشکلاتی باشیم. 

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت افزود: مسئولین استان گیلان باید به فکر حوادث غیرمترقبه و بحران نیز باشند. قطعی برق به نوعی بحران تبدیل شده است و با قطعی برق در بسیاری از محلات آب هم قطع می شود و مشکلات و خساراتی را به همراه دارد.

سخنگوی شورا در ادامه خواهان جبران خسارت های وارده از سوی توزیع برق گیلان شد و تصریح کرد: آیا شرکت توزیغ برق به جبران خسارات می پردازد؟ در بسیاری از کشورها وقتی مشکلی از سوی دولت ایجاد می شود خسارت جبران می شود.

وی همچنین به حریق شب گذشته در بازار اشاره داشت و گفت: با حضور به موقع آتش نشانان آتش سوزی سرای گلشن مهار شد.

فاطمه شیرزاد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت به تاکیدات رهبری در این جلسه پرداخت و ادامه داد: امیدواریم مسئولین اجرایی بیشتر در بین مردم باشند. مردم بسیاری از مسئولان اجرایی دستگاه ها را نمی شناسند. در واقع به جز اعضای شورا و نمایندگان مجلس که دیدارهای روزانه دارند سایر مسئولین را نمی شناسند. با توجه به تذکر مقام معظم رهبری لازم است تذکری از سوی فرمانداری در این خصوص داده شود تا مسئولین در میان مردم حضور پیدا کنند. 

رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری نسبت به راه اندازی اولین درمانگاه سلامت ابراز امیدواری کرد و گفت: انتظار داریم اعتبار مورد نیاز برای نخستین درمانگاه سلامت که به بیماران هموفیلی نیز خدمات رسانی می کند از سوی شهردار تامین شود.

وی در خصوص بازدید از ساختمان تازه تاسیس شهرداری رشت گفت: زیرساخت های این ساختمان هنوز تکمیل نیست. ضمن آن که از شهردار می خواهیم معاونت ها را موظف کنند که در حوزه کاری جدید مستقر شوند. بدون حضور معاونین کارمندان نمی توانند خدمات مناسبی را ارائه دهند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود. گاهی برای یک امضا باید از ساختمان میدان گیل به خیابان سعدی بیایند. ضمنا در خصوص آسانسور این ساختمان نیز ضروری است که مباحث ایمنی و فنی مدنظر باشد.

شیرزاد با اشاره به هزینه های صورت گرفته برای ساختمان جدید گفت: با وجود اینکه ساختمان بزرگ و هزینه قابل توجهی در نظر گرفته شده است همچنان با کمبود اتاق برای سازمانها و مدیران مواجهیم.