سید حسن خمینی:

توان حل مشکلات توسط سازمان های مردم نهاد بیشتر از توان نهادهای دولتی است

درمراسم تجدید میثاق جامعه ورزش و جوانان با آرمان های امام خمینی(س) در حسینیه جماران ،حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی کارنامه ی این وزارتخانه را مثبت توصیف کرد.

حرف تازه – حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی گفت: در حوزه ورزش قهرمانی، به نظر من باید سه حوزه را مستقل از هم بررسی کنیم و امتیاز دهیم.

وی با اشاره به پیوند نزدیک ورزش قهرمانی با ورزش همگانی، افزود: ورزش بر مردم واجب است چرا که می تواند به بالا بردن سطح سلامتی ، نشاط اجتماعی و پایین آوردن بزه و ناهنجاری در جامعه موثر باشد.

یادگار امام در تشریح سه حوزه مهم ورزش قهرمانی ادامه داد: میزان توفیقی که جامعه ورزش ما در ورزش بانوان پیدا می کند یکی از پارامترها و نشانه های خوب برای پیشرفت ما ارزیابی مثبت جامعه ورزش کشور است.

او‌افزود: یکی از مسائلی که پیش روی این مسأله بود، در بخش های مختلفی حل شد و آن بحث لباس مطابق با فرهنگ و ارزش ها و دین ما بود. بانوان نیز نشان دادند که در این زمینه می توانند نسبت به رقبایشان در آسیا و جهان جلو باشند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با تاکید بر حضوربیشتر زنان در عرصه های ورزشی، اهتمام بانوان به این موضوع را باعث ارتقا سطح سلامتی در جامعه و‌ در میان خانواده ها عنوان کرد.

وی با مثبت خواندن کارنامه مجموعه ورزش اظهار داشت: برای رسیدن به مطلوبترین شکل در این حوزه باز هم تلاش های بسیار زیادی باید صورت بگیرد .

یادگار امام راحل (ره) با بیان اینکه دومین بخش شایان توجه ورزش جانبازان و معلولین است، افزود: ما از دهه ۶۰ به سبب جوانان جانباز در این زمینه گام بسیار بزرگی برداشتیم و امروز هم در برخی از رشته ها در این بخش بسیار خوب هستیم و هنوز سکوی خودمان را در قهرمانی والیبال از دست نداده ایم و در بسکتبال و بقیه موارد هم بسیار پیشرفت داریم.

او‌در ادامه فعالیتها و تلاش در این بخش را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت :این گروه احتیاج بیشتری به ورزش هم برای ارتقا سطح سلامت وکسب منزلت اجتماعی با به دست آوردن افتخارات در میادین ورزشی دارند تا بتوانند برای مردم شهر وکشورشان افتخار افرین شوند.

سید حسن خمینی به رقابتهای تیم ملی والیبال نشسته کشورمان اشاره کرد و‌گفت: دیدیم برخی از رشته ها از جمله ملی پوشان والیبال نشسته کشورمان، افتخار آفرین شده اند. لذا با توجه به این پتانسیل ها هرچه جامعه ورزش بیشتر به ورزش این قشر توجه کند یکی از اهداف مهم ورزش تأمین شده است.

او همچنین بررسی آماری نتایج کسب شده در رویدادهای مهم ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: براساس اطلاعاتی که وحود دارد در برخی از رشته ها عملکردها خوب بوده و در بخش هایی هم باید بیشتر باید کار کنیم به عنوان مثال والیبال در سابق، ما حتی امید اینکه در آسیا هم جزو چهار تیم اول باشیم را نداشتیم، اما امروز به راحتی تیم دوم ما می تواند قهرمان آسیا شود تیم اول ما بسیار خوب ظاهر شده است.

یادگار امام همچنین اظهار داشت: پیش از این در بعضی بخش ها بی رقیب بودیم ،اما امروز رقیب هایی پیدا کرده ایم از جمله در کشتی و وزنه برداری. اما در تکواندو عملکرد بسیارخوبی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه هنوز در ورزش های پایه جای کار وجود دارد، ادامه داد: باید بر روی رشته هایی مثل دو میدانی، شنا و ژیمناستیک کار بیشتری صورت بگیرد شود تا افراد بیشتری به این رشته هاگرایش پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به عنوان نایب قهرمانی ملی پوشان بسکتبال از آن به عنوان کاری بزرگ نام برد و از این نتایج به عنوان حاصل تلاش و سرمایه گذاری قابل برداشت یاد کرد.

او در ادامه سخنانش توضیحاتی را در خصوص حواشی فوتبال ارائه کرد و‌ گفت: این رشته ورزشی و باشگاه های فعالش، خبر، حرف و حدیث هایی را هم به همراه دارد که از اقتضائات این رشته است اما باید به این نکته توجه کنیم که فوتبال صرفا یک رشته ورزشی نیست، بلکه عامل نشاط جامعه است .

یادگار امام در ادامه با تأکید بر توسعه سمن ها افزود: هیچ جامعه ای بدون وجودسازمان های مردم نهاد نمی تواند همه مشکلات خود را حل کند. 

او ادامه داد: چشم، دست و عقل جامعه در همین سازمان های مردم نهاد شکل می گیرد. اگر کارها در اختیار مردم باشد، آنها می توانند با هم نهادهایی را شکل دهند، به این ترتیب مشکلات را بهتر می بینند و صادقانه تر گزارش می کنند و به رفع آن اقدام می کنند .

سید حسن خمینی توان حل مشکلات توسط سازمان های مردم نهاد را بیشتر از توان نهادهای دولتی اعلام کرد و توسعه در این بخش را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به کمک سازمان های مردم نهاد در حادثه سیل اخیر، حمایت باید از سمن ها را مورد توجه قرار داد تا بتوانند روی پایشان بایستند.

یادگار امام توضیح داد: مجموعه های مردم نهاد چشم بینای جامعه هستند ضمن اینکه هزینه های بسیار کمتری از بخش های دیگر طلب می کنند بلکه هم نقش پر رنگی در نشاط آوری برای جامعه دارند. فکر می کنم این بخش نباید مغفول بماند و باید به آن توجه شود.