توافق پرسپولیس با کایسدو | مهاجم سابق لاتزیو و سیتی در راه تهران

مدیران باشگاه پرسپولیس توانستند با فیلیپه کایسدو به توافق برسند.

به گزارش حرف تازه به نقل از فوتبال ۳۶۰ ، پرسپولیسی‌ها در آستانه آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، مهم‌ترین دغدغه‌شان جذب مهاجم خارجی است؛ دغدغه‌ای که از روز نخست شروع به کار پنجره تابستانی داشتند و با وجود مطرح شدن نام گزینه‌های مختلف، مشکلات مالی باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت نتوانند با گزینه موردنظرشان به توافق برسند و یحیی گل‌محمدی در چندین نوبت فهرست بازیکنان موردنیاز خود را به‌روزرسانی کرد که در آخرین گام نام فیلیپه کایسدو به فهرست خرید پرسپولیس اضافه شد.

مدیران باشگاه پرسپولیس روز گذشته تشکیل جلسه دادند و یحیی گل‌محمدی به صورت آنلاین در این جلسه حضور پیدا کرد. با توجه به در پیش بودن دوئل با النصر عربستان، مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با گل‌محمدی، بحث مصدومیت علیرضا بیرانوند و البته خرید مهاجم خارجی بود. با توجه به پافشاری‌های گل‌محمدی بر تقویت تیمش با خرید مهاجم خارجی، هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس از مدیرعامل این باشگاه خواست تا طی ۲ روز آینده با گزینه موردنظر یحیی گل‌محمدی توافق کنند.

توافق پرسپولیس با کایسدو | ضرب‌الاجلی برای جلب رضایت ستاره کهنه‌کار

پرسپولیسی‌ها با کایسدو مذاکرات فشرده‌ای داشتند که در وهله اول مذاکرات با شکست مواجه شد؛ آن‌هم در شرایطی‌که خواسته مهاجم اکوادوری ۱.۱ میلیون یورو بود اما پرسپولیسی‌ها با توجه به محدودیت بودجه‌ای که گریبان‌گیر آن‌ها است، به دنبال هزینه ۶۰۰ هزار یورویی برای فصل جدید بودند. با وجود عدم توافق در دور نخست مذاکرات، مدیران باشگاه پرسپولیس میز مذاکره را ترک نکردند و به دنبال آن بودند تا بتوانند با افزودن آپشن‌های جدید، کایسدو را برای امضای قرارداد متقاعد کنند.

مهاجم باتجربه و کهنه‌کار اهل کشور اکوادور که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس و سری‌آ ایتالیا را در کارنامه خود دارد و در تیم‌هایی مانند منچسترسیتی، لاتزیو و اینتر سابقه بازی دارد، به پیشنهاد پرسپولیسی‌ها برای امضای قرارداد ۲ ساله چراغ سبز نشان داد اما مبلغ پیشنهادی سرخ‌پوشان پایتخت مورد رضایت کایسدو نبود و همین مسئله باعث شد تا دور دوم مذاکرات میان طرفین هم بدون نتیجه‌گیری خاصی به پایان برسد. با توجه به ضرب‌الاجل هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس، مدیران این باشگاه در تلاش بودند تا رضایت کایسدو را جلب کنند.

پرسپولیس با کایسدو مقابل یاران رونالدو

رضا درویش که به‌واسطه عملکرد پرسپولیس در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه، کارنامه‌اش مورد انتقاد هواداران این باشگاه قرار گرفته به دنبال آن بود تا بتواند با جذب فیلیپه کایسدو هم رضایت هواداران را جلب کند و هم اینکه بتواند رضایت کادرفنی را به‌دست آورد. همین مسئله باعث شد تا مذاکرات با کایسدو ادامه پیدا کند و سرانجام چند نوبت مذاکرات فشرده، طرفین برای همکاری به توافق رسیدند و قرار است به‌زودی برای امضای قرارداد رسمی، مهاجم اکوادوری به تهران سفر کند.

کایسدو ۳۵ ساله در شرایطی قرار است به تهران سفر کند که باید آمادگی فنی خود را خیلی زود در اولین چالش مقابل تیم النصر عربستان محک بزند؛ تیمی که فوق‌ستاره‌های سرشناسی در آن حضور دارند و پرسپولیسی‌ها امیدوارند با جذب مهاجم نام‌آشنای فوتبال جهان بتوانند حریف عربستانی خود را غافلگیر کنند. با توجه به فرصت ۴۸ ساعته برای ویرایش فهرست آسیایی، مشکلی از بابت حضور کایسدو در لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد و مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش برای دریافت ویزای این بازیکن هستند تا مراحل پایانی امضای قرارداد او در تهران انجام پذیرد.

طرفداری نیز در خصوص سوابق فلیپه کایسدو نوشت:

او متولد سپتامبر ۱۹۸۸ است. قد ۱.۸۳ و چپ پا است. آخرین باشگاه او ابها عربستان بوده که در این تیم در ۲۴ بازی ۳ بار گلزنی کرده تا مشخص شود او فصل قبل شرایط خوبی نداشته است. اما پیش از آن کارنامه او جالب توجه به نظر می رسد.

کایسدو تجربه بازی در ۳ لیگ معتبر اروپا را دارد. در لالیگای اسپانیا، سری آ ایتالیا و لیگ برتر انگلیس.

کارنامه کایسدو در ۳ لیگ معتبر اروپایی

۱۳۸ بازی در لالیگا؛ ۳۸ گل ۸ پاس گل
۱۱۷ بازی در سری آ؛ ۲۹ گل ۱۱ پاس گل
۲۷ بازی در لیگ برتر انگلیس؛ ۲۷ بازی ۴ گل

کارنامه کایسدو در لیگ های اروپایی و آسیایی

۵ بازی در لیگ قهرمانان اروپا، ۱ گل
۴۰ بازی در لیگ اروپا؛ ۱۰ گل ۶ پاس گل
۶ بازی در لیگ قهرمانان آسیا؛ ۱ گل ۱ پاس گل

سابقه بازی در لیگ روسیه، سوئیس و لیگ عربستان

تاریخچه بازی های کایسدو به تفکیک باشگاه

لاتزیو: ۱۳۹ بازی، ۳۳ گل ۱۵ پاس گل
اسپانیول: ۱۰۳ بازی، ۲۴ گل ۴ پاس گل
لوکوموتیو مسکو ۶۲ بازی ۱۵ گل ۴ پاس گل
بازل سوئیس ۶۱ بازی ۱۶ گل ۴ پاس گل
منچسترسیتی ۳۵ بازی ۷ گل
لوانته ۲۹ بازی ۱۴ گل ۲ پاس گل
ابها عربستان ۲۴ بازی ۳ گل
مالاگا ۱۸ بازی ۴ گل ۲ پاس گل
الجزیره امارات ۱۵ بازی ۵ گل ۱ پاس گل
اسپورتینگ ۱۱ بازی ۱ پاس گل
جنوا ۱۰ بازی ۱ گل ۳ پاس گل
اینتر ۲۰ دقیقه بازی بدون گل و پاس گل

چهارمین گلزن برتر تاریخ اکوادور

فیلیپه کایسدو در بازی های ملی نیز آمار بسیار خوبی از خود به جا گذاشته و در ۶۸ بازی ۲۲ گل برای تیم ملی اکوادور به ثمر رسانده تا با این آمار عنوان چهارمین گلزن تاریخ این کشور را به خود اختصاص دهد.

در مجموع کایسدو در تمام بازی های دوران فوتبال خود، در ۳۲۵ بازی ۷۴ گل به ثمر رسانده و ۲۸ پاس گل ساخته و پرداخته کرده است.